Błąd 502 (Bad Gateway) na stronie, jak naprawić?

Promocja na hosting

Sprawdź poniżej informacje o przyczynach występowania błędu 502 (Bad Gateway) podczas przeglądania stron internetowych. W tym artykule wyjaśniamy jak poradzić sobie w prosty sposób, gdy błąd 502 staje nam na drodze, np. gdy chcemy odwiedzić swoją ulubioną stronę WWW.

Komunikat błędu 502 wskazuje o zaistniałym problemie przy uzyskaniu odpowiedzi od serwera przez serwer proxy. W przypadku wystąpienia komunikatu z błędem 502, to na ekranie pojawi biała plansza, która wyglądem będzie przypominała poniższy zrzut ekranu.

Błąd 502 Bad Gateway

Przykładowy wygląd komunikatu błędu z kodem 502 Bad Gateway

Czym jest błąd 502 (Bad Gateway)?

Komunikat błędu 502 najczęściej występuje, gdy próbujesz odświeżyć stronę, po pierwszym wywołaniu, licząc że witryna tym razem zostanie załadowana. W takich oraz innych sytuacjach może ukazać się błąd 502 – Bad Gateway.

Zwykle błędy rozpoczynające się od cyfry 5XX sugerują, że problem leży po stronie dostawcy usług lub właściciela strony internetowej. Gdy wyskoczy błąd 502, niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że kłopot może leżeć po ich stronie.

Błąd HTTP 502 może się zdarzyć z powodu problemów związanych z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Błąd 502 (Bad Gateway) jest komunikatem błędu występującym przy protokole HTTP. Komunikat z błędem 502 możesz spotkać na dowolnej przeglądarce, systemie operacyjnym oraz na dowolnym urządzeniu (nawet na urządzeniu mobilnym).

Komunikat z błędem 502 „Bad Gateway” w wolnym tłumaczeniu oznacza „złą bramę” i wskazuje, że serwer pracujący w roli proxy, nie mógł uzyskać poprawnej odpowiedzi od serwera nadrzędnego. Komunikat błędu 502 może wystąpić również, gdy proxy nie otrzyma żadnej odpowiedzi i właśnie wtedy wyświetlany jest błąd 502.

Jak poradzić sobie z błędem 502?

Najlepszą metodą na rozwiązanie błędu 502 jest znalezienie i poznanie źródła problemu. Może to być wina samego użytkownika (np. ustawień przeglądarki) lub w przypadku autora strony internetowej – jego serwera.

W celu rozwiązania błędu 502 bad gateway należy w pierwszej kolejności wykonać kilka prostych kroków, które w większości przypadków pomagają naprawić i pozbyć się komunikatu błędu 502:

WAŻNE! Przyczyn występowania błędu: HTTP 502 może być wiele, co sprawia, że najlepszym sposobem na jego naprawę jest zastosowanie wszystkich proponowanych rozwiązań.

  1. Uruchom ponownie stronę WWW – odczekaj kilka minut, ponieważ takie błędy często są naprawiane wewnętrznie bez większego problemu. Warto również wyczyścić pamięć podręczną swojej przeglądarki wraz z plikami cookies, czyli popularnymi ciasteczkami. Przeglądarki internetowe miewają drobne usterki, dlatego warto zwolnić trochę pamięci. Po wykonaniu tej czynności wyłącz i włącz przeglądarkę, a następnie ponownie przejdź do strony internetowej.
  2. Odczekaj na odświeżenie się ustawień DNS – błąd 502 występuje też po zmianie ustawień rekordów DNS, a także zmianie adresu IP na inny. Wówczas warto poczekać na aktualizację i wtedy problem sam mija. Najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie strony internetowej na jeden dzień. Przetworzone zmiany powinny zostać zatwierdzone, a Ty nie będziesz musiał się martwić, że błąd 502 znowu ma miejsce.
  3. Sprawdź firewall – za błąd 502 może być odpowiedzialny uruchomiony firewall lub inne oprogramowanie antywirusowe. Wejdź w ustawienia i zobacz, czy serwery proxy oraz serwer źródłowy nie zostały zablokowane. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie wtyczek, które są zainstalowane w systemie CMS.
  4. Przeciążenie serwera – problem z załadowaniem strony WWW i pojawianie się błędu 502 może wynikać z przeciążenia serwera. W takiej sytuacji, jeśli jesteś właścicielem strony internetowej i korzystasz z małego pakietu hostingowego, wówczas możesz miewać takie problemy. Warto rozważyć przejście na wyższy pakiet lub skorzystanie z serwera dedykowanego, który jest znacznie szybszy.
  5. Jeśli jesteś właścicielem strony WWW, sprawdź kopię zapasową – ostatnim krokiem do naprawienia błędu 502 powinno być przywrócenie domyślnych ustawień witryny. Taki zabieg często rozwiązuje problem i sprawia, że strona znowu działa bez większych kłopotów.

Podsumowanie  HTTP 502

HTTP 502 to kod odpowiedzi serwera, który informuje klienta, że połączenie z serwerem docelowym nie powiodło się z powodu problemów z tzw. „bramą” – czyli elementem infrastruktury sieciowej, który umożliwia komunikację między klientem a serwerem. „502 bad gateway” to po prostu bardziej popularna nazwa dla tego samego błędu.

Oznacza to, że serwer nie jest w stanie przekazać żądania klienta do docelowego serwera i zwraca błąd. Przyczyny 502 mogą być różne – np. problemy z łączem internetowym, przeciążenie serwera lub problemy z konfiguracją bramy. W przypadku wystąpienia tego błędu warto skontaktować się z administratorem serwera lub z dostawcą usług internetowych, aby rozwiązać problem.

Aby rozwiązać problem, warto wykonać kilka prostych kroków, takich jak ponowne uruchomienie strony, odczekanie na odświeżenie się ustawień DNS, sprawdzenie firewalla oraz ewentualną kopię zapasową strony. Warto również pamiętać, że przyczyn błędu może być wiele, dlatego warto skorzystać z wszystkich dostępnych rozwiązań.

Inne popularne błędy występujące w Internecie

W sieci Internet możesz spotkać również inne błędy, których rozwiązanie może być prostsze niż myślisz. Poniżej znajdziesz opisy oraz wskazówki naprawy dla innych popularnych komunikatów błędów w Internecie.

Najtańszy hosting

Zastanawiasz się, czym właściwie jest hosting i jaki wybrać, aby nie przepłacać? Hosting to usługa, która umożliwia przechowywanie Twojej strony inter...

Jak przenieść stronę WWW z dhosting.pl na inny serwer w 48h?

    Jeśli masz już stronę internetową umieszczoną na serwerze u innego operatora jak np. dhosting.pl, możesz ją bezproblemowo przenieść do f...

Jak przenieść stronę WWW z Linux.pl na inny serwer w 48h?

    Jeśli masz już stronę internetową umieszczoną na serwerze u innego operatora jak np. linux.pl, możesz ją bezproblemowo przenieść do firm...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl