Jak dodać FAQ na stronę WordPress?

Promocja na hosting WordPress

Dodanie strony z często zadawanymi pytaniami (FAQ) do Twojej strony internetowej może wydawać się kolejnym zadaniem do zrealizowania podczas tworzenia lub przebudowy strony. Jednak istnieje wiele powodów, dla których strona FAQ może wzbogacić Twoją stronę i zapewnić lepsze doświadczenia użytkownikom. W tym artykule omówimy najważniejsze powody, dla których dodanie FAQ do Twojej strony internetowej WordPress jest korzystne. Zobacz jak dodać FAQ na stronę WordPress oraz poznaj najlepsze praktyki do naśladowania podczas jej budowy.

Jak dodać FAQ na stronę WordPress?

Dlaczego warto dodać FAQ na stronę?

Strona FAQ pomaga w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Strony FAQ są korzystne dla pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ponieważ strony FAQ dostarczają więcej niż tylko odpowiednie słowa kluczowe. FAQ naturalnie odpowiadają na bezpośrednie pytania, które użytkownicy wpisują w Google, ułatwiając Google identyfikację intencji wyszukiwania. Ponadto dział FAQ tworzy się, aby umożliwić bezpośredni dostęp użytkownikom do konkretnych odpowiedzi na dane pytanie. W ten sposób wyszukiwarki internetowe także mają do nich dostęp i mogą Twoja witrynę WWW umieszczać wyżej w wynikach wyszukiwania określonej frazy kluczowej.

Strony FAQ wspomagają obsługę klienta

Strona FAQ to idealne miejsce do umieszczenia wszystkich odpowiedzi i pytań, które Twoi klienci z pewnością zadają. Nie tylko oszczędza to czas i energię zarówno Tobie, jak i Twoim klientom, ale również zapewnia doskonałą obsługę klienta. W ten sposób możesz zapewnić swoim klientom odpowiedzi na popularne oraz każdy inny rodzaj pytania. Im bardziej rozbudowana strona FAQ, tym większa szansa, ze użytkownik nie będzie kierował pytania bezpośrednio do Ciebie gdyż łatwo będzie mógł uzyskać oczekiwaną odpowiedź.

Jak dodać stronę FAQ w WordPress?

Opcja 1: Dodawanie strony FAQ bezpośrednio w WordPress

Jeśli nie chcesz instalować i aktywować wtyczki, możesz dodać stronę FAQ bezpośrednio w WordPress. Oto kroki:

  1. Dodaj nową stronę w WordPress. Możesz nazwać swoją stronę „FAQ” w sekcji tytułu.
  2. Użyj treści nowej strony do umieszczenia swoich pytań i odpowiedzi FAQ.
  3. Upewnij się, że nazwę „FAQ” ustawiasz jako nagłówek H2.
  4. Kliknij: Opublikuj
  5. Wróć do panelu i kliknij „Dostosuj” na górze. To przeniesie Cię do innego panelu, gdzie możesz dodać swoją nową stronę FAQ do menu.
  6. Skieruj uwagę na panel po lewej stronie i kliknij „Menu”.
  7. Kliknij „Główne menu” lub menu, do którego chcesz dodać swoją stronę FAQ i następnie naciśnij: Dodaj elementy
  8. Znajdź: Strony
  9. Kliknij na znak plus (+) obok Twojej nowej strony FAQ.
  10. Po kliknięciu na tę stronę, WordPress automatycznie doda tę stronę na dół listy Twojego menu.
  11. Przeciągnij i upuść swoją stronę FAQ tam, gdzie chcesz, aby się pojawiła.
  12. Naciśnij „Opublikuj” na górze panelu.

To wszystko! Po odświeżeniu swojej strony internetowej zobaczysz swoją nową stronę FAQ w menu.

Opcja 2: Dodawanie strony FAQ za pomocą wtyczki WordPress

Inną opcją dodania strony FAQ do Twojej strony internetowej jest użycie Twojej ulubionej wtyczki FAQ WordPress. Oto kilka moich ulubionych wtyczek FAQ WordPress:

  • Yoast SEO
  • Quick & Easy FAQs
  • Accordion FAQ
  • Ultimate FAQ

Wybór wtyczki zależy głównie od Twoich preferencji jednak my rekomendujemy metodę opisaną dla Yoast SEO gdyż jes t to jednoczesnie znakomite narzędzie do optymalizacji SEO WordPress’a.

W tym artykule omówimy dodatkowo jak dodać stronę FAQ za pomocą wtyczki Quick & Easy FAQs WordPress.

  1. Zaloguj się na swoją stronę WordPress za pomocą swojej nazwy użytkownika i hasła.
  2. Skieruj uwagę na panel po prawej stronie, znajdź „Wtyczki” i wybierz: Dodaj nową
  3. Wyszukaj Quick & Easy FAQs w WordPress.
  4. Kliknij „Zainstaluj teraz” i poczekaj, aż WordPress zainstaluje wtyczkę.
  5. Po zainstalowaniu wtyczki przez WordPress, kliknij: Aktywuj
  6. Po aktywacji wtyczki zobaczysz nowy element menu panelu o nazwie „FAQ”.
  7. Najedź kursorem na „FAQ” na panelu i kliknij „Dodaj nową”, a otworzy się nowa strona o nazwie „Dodaj nowe FAQ”.
  8. Wpisz pytanie w polu tytułu i odpowiedź w polu treści.
  9. Kliknij: Opublikuj
  10. Jeśli chcesz dodać więcej pytań FAQ, powtórz proces.
  11. Po dodaniu FAQ do swojej strony, możesz je wyświetlić na swojej stronie internetowej za pomocą skrótu.

Najlepsze praktyki tworzenia pytań FAQ

Podczas tworzenia strony FAQ, warto pamiętać o kilku najlepszych praktykach, które pomogą Ci stworzyć najbardziej wartościowe zasoby dla Twoich odwiedzających:

  1. Przeprowadź badania i analizę czego najczęściej szukają Twoi klienci.
  2. Zawsze używaj formatu pytanie-odpowiedź.
  3. Pisz pytania z punktu widzenia osoby wyszukującej.
  4. Pytania powinny być krótkie i na temat. Unikaj ogólnych wypowiedzi.
  5. Nie używaj żargonu.

Tworzenie strony FAQ na Twojej stronie internetowej to świetny sposób na budowanie zaufania wśród klientów, zapewnienie doskonałej obsługi klienta i komunikacji.

Dlaczego potwierdzenie odczytu e-mail nie działa w każdym programie?

Większość programów pocztowych i systemów Webmail, a także serwerów pocztowych, nie pozwala sprawdzić czy wiadomość e-mail wysłana do...

Panel WordPress wygląda na uszkodzony – brak motywu w wp-admin

Wyobraź sobie sytuację: właśnie ukończyłeś aktualizacje WordPress, ale gdy logujesz się do panelu administracyjnego (wp-admin), na ekranie...

Co to jest i do czego służy motyw potomny w WordPress?

WordPress to potężna platforma do tworzenia stron internetowych, która oferuje ogromną elastyczność podczas ich projektowania - m.in. dzięki...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl