Jak opłacić domenę na kolejny rok?

Płatność za domenę możliwa jest po wygenerowaniu PRO FORMY na przedłużenie abonamentu usługi. Domenę internetową w Domenomania.pl możesz opłacić na dwa sposoby:

Przedłużenie domeny po opłaceniu PRO FORMY

PRO FORMA generowana jest na 21 dni przed końcem ważności. PRO FORMA wysyłana jest do klienta w wiadomości na kontaktowy adres e-mail (w załączniku).

Domenomania.pl wysyła powiadomienia e-mail oraz SMS mające na celu przypomnienie o konieczności opłacenia PRO FORMY, jeśli usługa ma zostać przedłużona na kolejny okres abonamentowy. Powiadomienia wysyłane są na kontaktowy adres e-mail aż do momentu wygaśnięcia usługi lub jej opłacenia. Jak włączyć otrzymywanie powiadomień SMS od Domenomania.pl?

PRO FORMY generowane są przed opłaceniem usługi i mają za zadanie jedynie poinformowanie i zaprezentowanie oferty i kosztów transakcji w przypadku decyzji o płatności. Po opłaceniu PRO FORMY i zaksięgowaniu płatności, otrzymasz właściwą fakturę VAT.

Faktura VAT za opłacenie domeny będzie dostępna w Panelu klienta po zaksięgowaniu płatności w Domenomania.pl.

Jeśli chcesz otrzymać wcześniej PRO FORMĘ niż na 21 dni przed końcem ważności, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Opłacanie domeny na kolejny rok w Domenomania.pl

Opłacanie domen na kolejny okres abonamentowy (np. na kolejny rok) realizowane jest w Panelu klienta i polega na opłaceniu wygenerowanej PRO FORMY. Domyślnie PRO FORMA na przedłużenie domeny generowana jest na przedłużenie ważności domeny o kolejny rok.

WAŻNE! Jeśli chcesz przedłużyć domenę na dłuższy okres (na więcej lat) lub otrzymać ofertę indywidualną na przedłużenie większej ilości domen, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Jeśli opłaciłeś domenę tradycyjnym przelewem bankowym i nie możesz czekać na zaksięgowanie płatności z uwagi na upływającą ważność domeny, możesz potwierdzenie płatności do Biura Obsługi Klienta. Domenomania.pl przedłuża ważność domen na podstawie przesłanych potwierdzeń płatność, abyś nie musiał martwić się, że Twoja domena zostanie zdezaktywowana.

Sugerujemy korzystanie z płatności online, gdyż jest to najszybsza metoda płatności, która powoduje zaksięgowanie i przedłużenie domeny (nie będziesz musiał przesyłać potwierdzenia płatności, np. w PDF).

Czy domena zostanie przedłużona od daty zaksięgowania płatności?

Ważność domeny zostanie przedłużona w dniu zaksięgowania płatności. Jeśli opłacisz domenę wcześniej (np. na 14 dni przed końcem ważności), to nie stracisz ani jednego dnia ważności swojej usługi.

Przykład: jeśli Twoja domena jest ważna do 14 lipca i opłaciłeś swoją domenę 1 lipca, to ważność domeny zostanie przedłużona do 14 lipca następnego roku.

Domena *.pl po zakończonej ważności przechodzi do tzw. kwarantanny, która trwa 30 dni. Domena w kwarantannie jest nieaktywna, ale obecny abonent nadal może opłacić jej przedłużenie na kolejny rok. Domena w 31 dniu po zakończonej ważności powróci do puli nazw wolnych i będzie mogła zostać zarejestrowana przez dowolnego użytkownika.

Zasady wygasania domen oraz kwarantanny różnią się w zależności od końcówki domeny. W tym artykule opisaliśmy cykl życia domeny z końcówką *.pl.

Jeśli opłaciłeś domenę po zakończonej ważności (gdy była już nieaktywna i znajdowała się w tzw. kwaratannie), to po zaksięgowaniu płatności może minąć nawet 30h, zanim przedłużona domena będzie aktywna w sieci Internet.

Warto pamiętać, aby w przypadku przedłużania ważności domeny, opłat dokonywać w terminie, ponieważ w ten sposób unikniesz oczekiwania na propagacje (ponowne włączenie domeny) lub co najgorsze jej utracenie (tzw. wygaśnięcie).

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie

Jak stworzyć konto Gmail?

Poczta Gmail to jedna z najpopularniejszych platform oferująca usługę poczty e-mail oraz wiele innych narzędzi dostępnych w chmurze. Jest to...

Jak pobrać bazę danych w DirectAdmin?

DirectAdmin to panel administracyjny, który pozwala na intuicyjne wykonywanie wielu czynności i zarządzanie swoimi usługami hostingowymi. Takze...

Jak zalogować się do bazy danych w DirectAdmin?

DirectAdmin to panel administracyjny, który powszechnie stosowany jest przez firmy hostingowe. Daje on możliwość zarządzania poszczególnymi...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl