Edycja danych abonenta możliwa jest na kilka sposobów i wszystko uzależnione jest od tego jaki końcowy efekt chcesz uzyskać. Dane abonenta możemy edytować w określonym zakresie:
- Jak zaktualizować dane adresowe abonenta w Panelu klienta Domenomania.pl?
- Jak zaktualizować nazwę abonenta?
- Jak zaktualizować adres e-mail abonenta?
Aktualizacja danych abonenta nie umożliwia zmiany statusu prawnego oraz przepisania usługi z jednego abonenta na drugiego. Zmiana abonenta na innego możliwa jest tylko za pomocą cesji.
Jeśli natomiast chcesz zaktualizować dane kontaktowe dla Twojego konta w Domenomania.pl, np. telefon lub dodatkowy adres e-mail, możesz to wykonać po zalogowaniu do Panelu klienta Domenomania.pl.
Jak zaktualizować dane adresowe abonenta w Panelu klienta Domenomania.pl?
Aktualizacja danych w Panelu klienta nie umożliwia zmiany statusu prawnego oraz nie powoduje zmian danych w rejestrze domen (tzw. WHOIS). Zmiana abonenta na innego możliwa jest za pomocą cesji. Jeśli chcesz zmienić lub zaktualizować dane klienta, nie zmieniając przy tym abonenta, możesz to zrobić w po zalogowaniu do Panelu klienta:
- Zaloguj się do Panelu klienta Domenomania.pl.
- Po lewej stronie ekranu przejdź do sekcji: Twoje dane.
- W sekcji: Dane zamawiającego będziesz mógł zaktualizować dane adresowe dla swojego konta w Domenomania.pl.
- Zaakceptuj wszystkie wymagane warunki, zgody oraz kliknij przycisk: Zapisz, który znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu. Zmiana danych adresowych zostanie natychmiast zapisana.
Jak zaktualizować nazwę abonenta?
Aktualizacja nazwy abonenta odbywa się poprzez przesłanie do nas uzupełnionego skanu wniosku o aktualizację danych abonenta. We wniosku tym można wypełnić wszystkie pola lub tylko te, które mają ulec zmianie.
Po otrzymaniu wniosku jest on przesyłany do rejestrów nadrzędnych, które następnie procedują zmiany. Po ich wykonaniu, abonent otrzymuje od nas informację zwrotną o powodzeniu aktualizacji lub prośbę o uzupełnienie brakujących informacji.
Jak zaktualizować adres e-mail abonenta?
Autoryzowany adres e-mail dla usług jest bardzo istotny i należy pamiętać, aby był do adres, do którego mają dostęp tylko upoważnione osoby. Adres ten może służyć do wykonywania szeregu czynności na domenach takich jak np. wysłanie prośby o wykonanie cesji czy wydanie kodu authinfo dla domeny. Ponadto na taki adres e-mail wysyłane są także wszelkie linki do akceptacji w momencie chęci wykonania transferu domeny oraz jej cesji.
Jeśli chcesz zaktualizować autoryzowany adres e-mail, to należy przesłać do nas uzupełniony skan wniosku o aktualizację danych abonenta. We wniosku można wypełnić wszystkie pola lub tylko te dotyczące tych danych, które chcesz zmienić, czyli np. adres e-mail.
Po otrzymaniu wniosku jest on przesyłany do rejestrów nadrzędnych, które następnie procedują zmiany. Po ich wykonaniu, abonent otrzyma informację zwrotną o powodzeniu aktualizacji lub prośbę o uzupełnienie brakujących informacji.