- Do czego służy pierwszy Panel klienta?
- Do czego służy cPanel lub DirectAdmin?
- cPanel lub DirectAdmin otrzymujesz po zamówieniu hostingu
- Jak zacząć korzystać z hostingu po uruchomieniu?
Po założeniu konta w Domenomania.pl możesz spotkać się z: Panelem klienta, cPanelem lub DirectAdminem. Dodatkowo możesz poznać jak korzystać ze skrzynki e-mail przez panel Webmail. Skorzystaj z poniższego artykułu, aby poznać podstawowe różnice między dostępnymi panelami.
Do czego służy pierwszy Panel klienta?
Posiadając jakąkolwiek usługę w Domenomania.pl, otrzymujesz dostęp do Panelu klienta. Oznacza to, że po założeniu każdego nowego konta w serwisie Domenomania.pl, każdy klient otrzymuje dostęp do Panelu klienta. Logowanie do panelu możliwe jest pod adresem: https://domenomania.pl/logowanie lub po kliknięciu opcji: Zaloguj na naszej stronie.
Do czego służy cPanel lub DirectAdmin?
Jeśli zamówisz hosting, otrzymujesz też dostęp do jednego z dwóch wybranych paneli zarządzania: DirectAdmin lub cPanel. Panel administracyjny wybierasz podczas zamawiania hostingu.
cPanel
cPanel jest oprogramowaniem umożliwiającym zarządzanie serwerem wirtualnym (serwisem internetowym i pocztą elektroniczną). Jest to znakomite rozwiązanie dla osób, dla których jest to pierwsza styczność z serwerami wirtualnymi oraz dla użytkowników mniej zaawansowanych.
- Opis poszczególnych funkcji cPanel
- zakładanie i usuwanie kont pocztowych,
- zmiana haseł dostępowych do istniejących skrzynek e-mail,
- konfiguracja zabezpieczeń antyspamowych,
- ustawienie przekierowań wiadomości e-mail,
- konfiguracja ochrony poszczególnych folderów,
- obsługa wielu subdomen oraz domen podpiętych.
DirectAdmin
DirectAdmin jest to nowoczesny, a zarazem wyjątkowo intuicyjny w obsłudze panel do zarządzania serwerem wirtualnym. Do DirectAdmin’a możesz zalogować się poprzez adres: http://twojadomena.pl/directadmin/. Po poprawnym zalogowaniu za pomocą tego panelu można w każdej chwili skorzystać z poczty elektronicznej dzięki dostępowi poprzez WWW. Dodatkowo możesz także wykonywać następujące czynności:
- zakładanie i usuwanie kont pocztowych
- konfiguracja zabezpieczeń antyspamowych
- ustawienie przekierowań wiadomości e-mail
- obsługa wielu subdomen oraz domen podpiętych
- zmiana haseł dostępowych do istniejących skrzynek e-mail
- zarządzanie bazami danych w obszarze serwera wirtualnego
- konfiguracja ochrony poszczególnych folderów
cPanel lub DirectAdmin otrzymujesz po zamówieniu hostingu
Panel administracyjny (cPanel lub DirectAdmin) dodawany jest podczas zamawiania hostingu w Domenomania.pl. To podczas procesu zamawiania hostingu wybierasz, który panel ma zostać zainstalowany na Twoim hostingu.
Proces zamówienia hostingu w Domenomania.pl jest bardzo prosty. Po złożeniu zamówienia, należy je opłacić, aby hosting został aktywowany oraz, abyś mógł zacząć z niego korzystać (np. opublikować stronę WWW lub utworzyć skrzynki e-mail). Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić jak zamówić hosting.
Jak zacząć korzystać z hostingu po uruchomieniu?
Jeśli posiadasz już aktywny hosting w Domenomania.pl, to pierwszymi operacjami jakimi powinieneś się zająć to m.in.: przypisanie domeny do hostingu, opublikowanie plików strony internetowej w katalogu na serwerze lub skierowanie ruchu poczty e-mail na Twój hosting w Domenomania.pl.
- Jak przypisać domenę w cPanel?
- Jak wysłać stronę WWW na serwer w Domenomania.pl?
- Jak skierować pocztę e-mail na serwer w Domenomania.pl?