Jak zmienić hasło do konta hostingowego (reset hasła do cPanel)?

Promocja na hosting

Kiedy można zmienić hasło dostępu do konta?

Podczas logowania do cPanel istnieje możliwość zresetowania hasła do konta administratora. Jeśli w cPanel, a dokładniej w ustawieniach powiadomień masz podany poprawny adres e-mail służący do wysyłki powiadomień e-mail, to za pomocą tego samego adresu e-mail będziesz mógł zresetować (czyli zmienić) hasło do konta w cPanel.

Do resetu hasła dla użytkownika do cPanel wymagane są:

  • ustawiony wcześniej w konfiguracji cPanel poprawny adres e-mail do odbioru powiadomień,
  • dostęp do skrzynki e-mail podanej w ustawieniach powiadomień w celu odbioru kodu zabezpieczeń,
  • znajomość nazwy użytkownika, dla którego chcesz zmienić hasło w cPanel.

Jeśli w ustawieniach powiadomień cPanel nie wpisałeś poprawnego adresu e-mail, to nie będziesz mógł zmienić hasła poniżej opisaną metodą. Jeśli nie ustawiłeś adresu e-mail do powiadomień w cPanel, to skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta w celu zmiany hasła do konta hostingowego.

Jak zresetować hasło do cPanel?

  1. Aby zresetować hasło do cPanelu, wymagane jest przejście do formularza logowania panelu cPanel, dla którego chcesz zresetować hasło.
  2. Formularz logowania do panelu administracyjnego cPanel dostępny jest pod adresem podpiętej domeny lub subdomeny w domenie domenomania.eu (którą wybrałeś podczas zamawiania konta hostingowego), np.:
    http://mojadomena.pl/cpanel
    http://nazwa.domenomania.eu/cpanel
  3. Pod formularzem logowania kliknij opcję: Zresetuj hasło.
  4. Wpisz nazwę użytkownika, dla którego chcesz zresetować hasło do cPanel i kliknij przycisk: Zresetuj hasło.
    Aby zmienić hasło do cPanel, podaj nazwę użytkownika, dla którego chcesz zmienić hasło.
  5. W następnym kroku podaj adres e-mail, który w ustawieniach cPanel wpisany jest do odbioru powiadomień i kliknij przycisk: Wyślij kod zabezpieczeń.

    WAŻNE! Odnośnie adresu e-mail ustawionego do powiadomień w cPanel:

    • jeśli podałeś adres e-mail do powiadomień w ustawieniach cPanel, to w polu będzie wyświetlana podpowiedź w formie części adresu e-mail (pierwsze i ostatnie znaki),
    • jeśli nie podałeś adresu e-mail do powiadomień w ustawieniach cPanel, to w polu zostanie wyświetlona fałszywa podpowiedź odnośnie adresu e-mail.

    Wpisz adres e-mail podany do powiadomień w ustawieniach cPanel
  6. W następnym oknie należy wpisać kod zabezpieczenia, który został wysłany na adres e-mail (na ten sam adres e-mail otrzymujesz powiadomienia z cPanel). Sprawdź swoją skrzynkę e-mail, wklej do pola kod, który otrzymałeś w wiadomości e-mail i kliknij przycisk: Prześlij, aby przejść do następnego kroku zmiany hasła.

    WAŻNE! Nie zamykaj tego okna przeglądarki, gdyż wysłany kod zabezpieczeń musi zostać wpisany w ramach tej samej sesji przeglądarki, podczas której kod zabezpieczeń został wygenerowany i wysłany. Jeśli nie otrzymałeś kodu zabezpieczeń, kliknij opcję: Wyślij ponownie kod zabezpieczeń, aby ponowić wysyłkę wiadomości z kodem zabezpieczenia na adres e-mail.

    Sprawdź skrzynkę e-mail do powiadomień i wklej kod zabezpieczeń, który został na nią wysłany
  7. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł nadać nowe hasło dostępu do cPanel dla wskazanego użytkownika. Możesz wpisać własne hasło (sprawdź jak tworzyć bezpieczne hasła) lub skorzystać z funkcji generatora hasła. Po podaniu nowego hasła do konta w dwóch polach, kliknij przycisk: Ustaw hasło.
    Wpisz nowe hasło dostępu dla użytkownika do cPanel i kliknij: Ustaw hasło.
  8. Na ekranie zostanie wyświetlony komunikat potwierdzający zmianę hasła do cPanel dla wskazanego użytkownika. Przeczytaj dodatkowe informacje odnośnie zmienionego hasła (np. na jakie usługi może wpłynąć zmiana hasła, którą przed chwilą wykonałeś) i kliknij przycisk: Logowanie w programie cPanel, aby zalogować się do cPanel przy użyciu nowego hasła.
    Potwierdzenie zmiany hasła dla użytkownika do cPanel.
  9. Gotowe! Hasło do cPanel dla wskazanego użytkownika zostało zmienione. Od tej chwili podczas logowania do cPanel korzystaj z nowego hasła dostępu.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak przenieść stronę WWW z dhosting.pl na inny serwer w 48h?

 [alert style="info"]Napisz na BOK@domenomania.pl i zrobimy to za CIEBIE w 48H!Jednak jeśli wolisz zrobić to sam poniżej dajemy Ci...

Jak przenieść stronę WWW z Linux.pl na inny serwer w 48h?

 [alert style="info"]Napisz na BOK@domenomania.pl i zrobimy to za CIEBIE w 48H!Jednak jeśli wolisz zrobić to sam poniżej dajemy Ci...

Jak uzyskać kod authinfo w home.pl?

Usługa utrzymania domen internetowych jest z reguły podobna u wielu dostawców. Obejmuje podstawowe elementy, takie jak rejestracja, odnowienie i...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl