ERR_BLOCKED_BY_CLIENT – co to i jak naprawić?

Promocja na hosting WordPress

Korzystając z Internetu często spotykamy się z różnego typu błędami. Jednym z nich jest  błąd ERR_BLOCKED_BY_CLIENT. Zobaczmy co to i jak sobie z nim poradzić.

Co to błąd ERR_BLOCKED_BY_CLIENT i kiedy występuje?

Komunikat błędu o treści ERR_BLOCKED_BY_CLIENT jest dość powszechny. Może on jednak przybierać różne formy takie jak:

  • failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
  • chrome failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
  • woocommerce failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT

Powyższy komunikat błędu można także napotkać w trakcie korzystania z popularnych serwisów takich jak YouTube i Facebook. Jego występowanie może być czasami uciążliwe jednak sama treść komunikatu często wskazuje przyczynę jego występowania. Zazwyczaj błąd ten komunikuje nam, że nie da się wczytać określonego zasobu z serwera takiego jak plik multimedialny, obraz czy innego rodzaju plik.

Występowanie błędu ERR_BLOCKED_BY_CLIENT bardzo często wynika np. z literówki a adresie URL do konkretnego zasobu lub chwilowym braku dostępności określonego pliku. Gdy jednak się on powtarza i trwa dłużej, warto podjąć pewne kroki, które pomogą nam upewnić się, ze wina nie leży po naszej stronie.

ERR_BLOCKED_BY_CLIENT – jak naprawić?

Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, które pozwalają na uporanie się z błędem ERR_BLOCKED_BY_CLIENT. Wykonanie ich pozwali Ci na upewnienie się, ze problem nie dotyczy Twojego urządzenia i wywołany jest przez coś innego.

Zresetuj przeglądarkę internetową do ustawień fabrycznych

Pierwszym krokiem do naprawy błędu ERR_BLOCKED_BY_CLIENT to zresetowanie ustawień przeglądarki internetowej. Niektóre przeglądarki internetowe posiadają taką konfigurację, które może uniemożliwić wyświetlanie pewnych zasobów. W tym wypadku warto wykonać reset ustawień przeglądarki do ustawień fabrycznych i w ten sposób sprawdzić czy problem został rozwiązany.

Pamiętaj, że przywrócenie ustawień fabrycznych przeglądarki spowoduje usunięcie wszelkich rozszerzeń i dodatków, które zostały doinstalowane do przeglądarki.

Częstym winowajcą jest także pamięć podręczna przeglądarki, zwłaszcza w przypadku Google Chrome. W tym wypadku warto także wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki.

Zmień nazwy problematycznych plików

Jeśli problem z wyświetlaniem zasobów wynika np. z blokowania ich przez wyczki do przeglądarek internetowych, to warto sprawdzić jakie to rozszerzenia i jakie treści blokują. Częstym przypadkiem jest wtyczka Adblock, która potrafi blokować ładowanie się zasobów o określonych nazwach. Warto wtedy zmienić nazwy plików, które posiadają takie słowa jak „reklama” czy „promocja” w swoich nazwach. Gdy zlokalizujesz takie pliki to postaraj się nadać im takie nazwy, które bardziej będą kojarzyły się z treścią artykułu, w którym się znajdują. W ten sposób unikniesz blokad zasobów, które w łatwy sposób można uniknąć.

Zbadaj swoją witrynę narzędziem do blokowania reklam

Wtyczki i narzędzia dodatkowych dostawców, które zostały doinstalowane do przeglądarki internetowej mogą przyczynić się do występowania błędu ERR_BLOCKED_BY_CLIENT. Dobrym programem do zbadania witryny jest Adblock , który jest bardzo popularny. Aby wykonać takie badanie wykonaj kilka czynności:

  1. Zainstaluje rozszerzenie Adblock
  2. Przejdź do witryny, którą chcesz zbadać.
  3. Wciśnij przycisk F12 na klawiaturze, aby wyświetlić narzędzia deweloepra.
  4. Wybierz zakładkę: Adblock
  5. Odśwież odwiedzoną witrynę w celu ponownego załadowania treści.
  6. W zakładce „errors” możesz wówczas wyświetlić wszystkie błędy wygenerowane przez daną stronę internetową. Na liście powinny także pojawić się zasoby, które wywołują błąd ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
    Jak sprawdzić co powoduje błąd ERR_BLOCKED_BY_CLIENT w Google Chrome?

Inne popularne błędy występujące w Internecie

W sieci Internet możesz spotkać również inne błędy, których rozwiązanie może być prostsze niż myślisz. Zobacz jak uporać się z popularnymi komunikatami błędów.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

WordPress 5.8 – co nowego?

WordPress 5.8 jest bardzo ważnym i oczekiwanym wydaniem. Oprócz niesamowitej liczby funkcji, ulepszeń i poprawek błędów, do WP 5.8 wprowadzono...

Co to jest favicon i jak dodać do strony WWW?

Poniższy artykuł przedstawia co to są Favicony, dlaczego warto je używać, jak ważne są do prowadzenia strony WWW oraz jak je dodać do swojej...

Błąd 302 – co to jest i jak naprawić?

W artykule zostało wytłumaczone co to jest błąd 302 i jak poradzić sobie z jego naprawą. Jest to komunikat błędu, który możemy napotkać...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl