ERR_BLOCKED_BY_CLIENT – co to i jak naprawić?

Korzystając z Internetu często spotykamy się z różnego typu błędami. Jednym z nich jest  błąd ERR_BLOCKED_BY_CLIENT. Zobaczmy co to i jak sobie z nim poradzić.

Co to błąd ERR_BLOCKED_BY_CLIENT i kiedy występuje?

Komunikat błędu o treści ERR_BLOCKED_BY_CLIENT jest dość powszechny. Może on jednak przybierać różne formy takie jak:

  • failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
  • chrome failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
  • woocommerce failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT

Powyższy komunikat błędu można także napotkać w trakcie korzystania z popularnych serwisów takich jak YouTube i Facebook. Jego występowanie może być czasami uciążliwe jednak sama treść komunikatu często wskazuje przyczynę jego występowania. Zazwyczaj błąd ten komunikuje nam, że nie da się wczytać określonego zasobu z serwera takiego jak plik multimedialny, obraz czy innego rodzaju plik.

Występowanie błędu ERR_BLOCKED_BY_CLIENT bardzo często wynika np. z literówki a adresie URL do konkretnego zasobu lub chwilowym braku dostępności określonego pliku. Gdy jednak się on powtarza i trwa dłużej, warto podjąć pewne kroki, które pomogą nam upewnić się, ze wina nie leży po naszej stronie.

ERR_BLOCKED_BY_CLIENT – jak naprawić?

Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, które pozwalają na uporanie się z błędem ERR_BLOCKED_BY_CLIENT. Wykonanie ich pozwali Ci na upewnienie się, ze problem nie dotyczy Twojego urządzenia i wywołany jest przez coś innego.

Zresetuj przeglądarkę internetową do ustawień fabrycznych

Pierwszym krokiem do naprawy błędu ERR_BLOCKED_BY_CLIENT to zresetowanie ustawień przeglądarki internetowej. Niektóre przeglądarki internetowe posiadają taką konfigurację, które może uniemożliwić wyświetlanie pewnych zasobów. W tym wypadku warto wykonać reset ustawień przeglądarki do ustawień fabrycznych i w ten sposób sprawdzić czy problem został rozwiązany.

Pamiętaj, że przywrócenie ustawień fabrycznych przeglądarki spowoduje usunięcie wszelkich rozszerzeń i dodatków, które zostały doinstalowane do przeglądarki.

Częstym winowajcą jest także pamięć podręczna przeglądarki, zwłaszcza w przypadku Google Chrome. W tym wypadku warto także wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki.

Zmień nazwy problematycznych plików

Jeśli problem z wyświetlaniem zasobów wynika np. z blokowania ich przez wyczki do przeglądarek internetowych, to warto sprawdzić jakie to rozszerzenia i jakie treści blokują. Częstym przypadkiem jest wtyczka Adblock, która potrafi blokować ładowanie się zasobów o określonych nazwach. Warto wtedy zmienić nazwy plików, które posiadają takie słowa jak „reklama” czy „promocja” w swoich nazwach. Gdy zlokalizujesz takie pliki to postaraj się nadać im takie nazwy, które bardziej będą kojarzyły się z treścią artykułu, w którym się znajdują. W ten sposób unikniesz blokad zasobów, które w łatwy sposób można uniknąć.

Zbadaj swoją witrynę narzędziem do blokowania reklam

Wtyczki i narzędzia dodatkowych dostawców, które zostały doinstalowane do przeglądarki internetowej mogą przyczynić się do występowania błędu ERR_BLOCKED_BY_CLIENT. Dobrym programem do zbadania witryny jest Adblock , który jest bardzo popularny. Aby wykonać takie badanie wykonaj kilka czynności:

  1. Zainstaluje rozszerzenie Adblock
  2. Przejdź do witryny, którą chcesz zbadać.
  3. Wciśnij przycisk F12 na klawiaturze, aby wyświetlić narzędzia deweloepra.
  4. Wybierz zakładkę: Adblock
  5. Odśwież odwiedzoną witrynę w celu ponownego załadowania treści.
  6. W zakładce „errors” możesz wówczas wyświetlić wszystkie błędy wygenerowane przez daną stronę internetową. Na liście powinny także pojawić się zasoby, które wywołują błąd ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
    Jak sprawdzić co powoduje błąd ERR_BLOCKED_BY_CLIENT w Google Chrome?

Inne popularne błędy występujące w Internecie

W sieci Internet możesz spotkać również inne błędy, których rozwiązanie może być prostsze niż myślisz. Zobacz jak uporać się z popularnymi komunikatami błędów.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie

Jak stworzyć konto Gmail?

Poczta Gmail to jedna z najpopularniejszych platform oferująca usługę poczty e-mail oraz wiele innych narzędzi dostępnych w chmurze. Jest to...

Jak pobrać bazę danych w DirectAdmin?

DirectAdmin to panel administracyjny, który pozwala na intuicyjne wykonywanie wielu czynności i zarządzanie swoimi usługami hostingowymi. Takze...

Jak zalogować się do bazy danych w DirectAdmin?

DirectAdmin to panel administracyjny, który powszechnie stosowany jest przez firmy hostingowe. Daje on możliwość zarządzania poszczególnymi...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl