Błąd 554 5.7.1 – SMTP error

Promocja na hosting

Błąd 554 5.7.1 SMTP Error to komunikat błędu SMTP, który oznacza, że serwer pocztowy nie może dostarczyć wiadomości e-mail do adresata, ponieważ została odrzucona przez serwer docelowy. Więcej informacji na temat przyczyn tego błędu można znaleźć w treści komunikatu, który jest zwracany przez serwer pocztowy.

Podczas korzystania z poczty e-mail niejednokrotnie spotkasz się z sytuacją, że pojawi się błąd SMTP 554 5.7.1. błąd 554 5.7.1 jest rodzajem SMTP error, który jest związany z nieprawidłowym lub nieautoryzowanym dostępem do serwera poczty lub z blokowaniem wysyłania wiadomości przez serwer. SMTP error to ogólny termin odnoszący się do problemów z protokołem SMTP (Simple Mail Transfer Protocol), który jest używany do przesyłania wiadomości e-mail. Błędy SMTP są często wyświetlane w przypadku problemów z wysyłaniem lub odbieraniem wiadomości e-mail i mogą wynikać z różnych czynników, takich jak błędy konfiguracji, problemy z siecią, problemy z uwierzytelnieniem lub ograniczenia serwera poczty.

Warto w takiej sytuacji wiedzieć z jakiego typu błędem mamy do czynienia oraz jakie kroki warto podjąć, aby uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości,

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Błąd 554 5.7.1 – kiedy występuje?

Najbardziej prawdopodobną przyczyną wystąpienia tego błędu jest to, że filtry antyspamowe odbiorców nie przepuszczają Twojej wiadomości e-mail lub nie można połączyć się z serwerem odbiorcy. Istnieje kilka rzeczy, które mogły doprowadzić do odrzucenia Twojej wiadomości:

  • Twój adres IP poczty wychodzącej (powiązany z nazwą domeny i samym adresem e-mail) został dodany do powszechnie dostępnych list RBL, z których korzystają filtry spamu odbiorcy podczas sprawdzania przychodzących wiadomości e-mail.
  • Możesz znajdować się na indywidualnej czarnej liście odbiorcy jako np. źródło SPAM’u
  • Twój serwer poczty nie został prawidłowo uwierzytelniony z uwagi na błędną konfigurację rekordów domeny. Aby serwer pocztowy adresata wiedział, że jesteś wiarygodnym źródłem wiadomości, a nie źródłem SPAM’u, należy dokonać właściwej konfiguracji odpowiednich rekordów.

Jeśli chcesz sprawdzić czy wysłana wiadomość do adresata warto także skorzystać z opcji udostępnianej w panelu administracyjnym hostingu:

Jak uniknąć błędu 554 5.7.1 SMTP Error?

Podczas korzystania z poczty e-mail można dokonać kilku czynności, które mają na celu uniknięcie wystąpienia błędu SMTP 554 5.7.1. Co więc możesz zrobić, aby wiadomość 554 5.7.1 zniknęła, a odbiorca w końcu otrzymał Twoją wiadomość e-mail?

  1. Upewnij się, ze pole nadawcy „Od” oraz adres e-mail odbiorcy wiadomości jest poprawny
  2. Upewnij się, że masz zainstalowane oprogramowanie sprawdzające SPAM, aby upewnić się, że żaden wirus nie może wysyłać automatycznych wiadomości z Twojej skrzynki pocztowej
  3. Sprawdź poprawność konfiguracji rekordów DNS swojej domeny i konfiguracji uwierzytelniania serwera
  4. Stosuj się do polityki antyspamowej swojego serwera pocztowego i nie przekraczaj dozwolonej ilości wysłanych wiadomości
  5. Odbiorcy mogą mieć własne reguły antyspamowe i możesz skontaktować się z nimi, aby ręcznie zlikwidowali obostrzenia wobec Twojej domeny
  6. Jeśli wysyłasz dużą liczbę e-maili, skorzystaj z usług firm oferujących usługi mailingowe, ponieważ uwolni Cię ona od ograniczeń liczby wysyłanych e-maili i zwiększy prędkość dostarczania.

Czy błąd 554 5.7.1 może wynikać z problemów z SSL?

Błąd 554 5.7.1 może wynikać z problemów z certyfikatem SSL. Jest to związane z tym, że w niektórych przypadkach, konfiguracja serwera SMTP wymaga poprawnego ustawienia certyfikatu SSL, aby umożliwić nawiązanie bezpiecznego połączenia między serwerami poczty.

Jeśli certyfikat SSL nie został poprawnie skonfigurowany lub wygasł, może to prowadzić do błędów związanych z połączeniem SMTP, w tym błędu 554 5.7.1. W takim przypadku, wysyłanie wiadomości e-mail może być zablokowane, a użytkownik otrzyma odpowiedni komunikat o błędzie.

Aby rozwiązać ten problem, konieczne jest poprawne skonfigurowanie certyfikatu SSL lub wykorzystanie bezpiecznego połączenia SSL, które jest wymagane do nawiązania połączenia SMTP. W przypadku wystąpienia błędu 554 5.7.1 zaleca się skontaktowanie się z dostawcą usług hostingowych lub administratorami serwera pocztowego w celu dokładnej diagnozy problemu i jego rozwiązania.

Czy błąd 554 5.7.1 jest niebezpieczny?

Błąd 554 5.7.1 może być frustrujący, ale nie jest bezpośrednim zagrożeniem dla Twojej komunikacji emailowej. Jest to raczej mechanizm obronny serwerów pocztowych, który pomaga zapobiegać dostarczaniu potencjalnie szkodliwych wiadomości spamowych lub złośliwych.

Popularne błędy 554 5.7.1 SMTP Error

Zobacz z jakimi błędami SMTP 554 5.7.1 możesz spotkać się korzystając z poczty e-mail.

  • 554 5.7.1 : Delivery not authorized
  • 554 5.7.1 : You are not allowed to connect
  • 554 5.7.1 : Client host rejected: Access denied
  • 554 5.7.1 : Service unavailable; Client host X.X.X.X blocked
  • 554 5.7.1 : Relay access denied
  • 554 5.7.1 : Recipient address rejected: Access denied
  • 554 5.7.1 : Message cannot be accepted, rules rejection
  • 554 5.7.1 : Message refused by Dictionary check
  • 554 5.7.1 : Relay Access Denied for One Domain
  • 554 5.7.1 : Message cannot be accepted, spam rejection
  • 554 5.7.1 : Message refused by DNSBL check
  • 554 5.7.1 : Sender address rejected: Access denied

Dowiedz się więcej, co oznaczają błędy 554.5.7.1. i jak sobie z nimi radzić?

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Popularne błędy występujące w Internecie

Korzystając z Internetu możesz spotkać również wiele innych błędów, których rozwiązanie może być prostsze niż myślisz. Poniżej znajdziesz opisy oraz wskazówki naprawy dla innych popularnych komunikatów błędów w Internecie.

Jak przenieść stronę WWW z dhosting.pl na inny serwer w 48h?

 [alert style="info"]Napisz na BOK@domenomania.pl i zrobimy to za CIEBIE w 48H!Jednak jeśli wolisz zrobić to sam poniżej dajemy Ci...

Jak przenieść stronę WWW z Linux.pl na inny serwer w 48h?

 [alert style="info"]Napisz na BOK@domenomania.pl i zrobimy to za CIEBIE w 48H!Jednak jeśli wolisz zrobić to sam poniżej dajemy Ci...

Jak uzyskać kod authinfo w home.pl?

Usługa utrzymania domen internetowych jest z reguły podobna u wielu dostawców. Obejmuje podstawowe elementy, takie jak rejestracja, odnowienie i...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl