Jak sprawdzić czy wiadomość dotarła do adresata?

Promocja na hosting

Wysyłamy setki wiadomości każdego dnia, ale czasami możemy natrafić na problemy z dostarczaniem naszych przesyłek. Jednym z takich problemów jest błąd Mailer Daemon, który otrzymujemy jako informację zwrotną po nieudanej próbie wysłania wiadomości e-mail. W artykule dowiemy się, jak w cPanelu można sprawdzić śledzenie dostarczania poczty e-mail oraz jak zweryfikować, czy e-mail dotarł do adresata.

Ważne jest zrozumienie przyczyn błędów dostarczenia poczty, aby w przyszłości unikać podobnych sytuacji. Dlatego warto wiedzieć, jak korzystać z funkcji śledzenia dostarczania w cPanelu oraz jak interpretować raporty śledzenia, które pomogą nam zidentyfikować ewentualne problemy.

Jak działa Mailer Deamon?

Mailer Daemon to informacja zwrotna, którą możesz otrzymać po wysłaniu wiadomości e-mail. Znajdują się w niej informacje o przyczynach niedostarczenia przesyłki od docelowego serwera pocztowego (czyli serwera adresata). Jeśli adresat twierdzi, że nie otrzymał od Ciebie wiadomości e-mail, to przyczyny jej niedostarczenia znajdziesz m.in. w Mailer Daemon.

WAŻNE! Co może oznaczać brak wiadomości Mailer Daemon?

Jeśli nie otrzymałeś Mailer Daemon, a Twoja wiadomość e-mail znajduje się w katalogu: Wysłane, to możesz przyjąć, że przesyłka została prawidłowo dostarczona do adresata. Twój serwer pocztowy (czyli nadawcy) nie ma wpływu, w którym katalogu zostanie umieszczona wysłana przez Ciebie wiadomość na koncie pocztowym odbiorcy. Jeśli wysłana przez Ciebie wiadomość nie znajduje się w skrzynce odbiorczej adresata, to warto zasugerować sprawdzenie również innych folderów poczty (np. spam) lub sprawdzić śledzenie dostarczania poczty e-mail w Twoim panelu administracyjnym (np. cPanel). Mailer demon jest pomocnym narzędziem do sprawdzania, czy e-mail dotarł do adresata.

Popularne programy do obsługi poczty umożliwiają włączenie opcji: potwierdzenia otrzymania i/lub potwierdzenia przeczytania wiadomości e-mail. Adresat wiadomości e-mail, do którego wysyłasz wiadomość e-mail musi jednak posiadać odpowiednie oprogramowanie, aby te funkcje działały poprawnie po Twojej stronie i nie mogą być używane jako 100% dowód na poprawne dostarczenie przesyłki e-mail.

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Jak w cPanel sprawdzić śledzenie dostarczania poczty e-mail?

Interfejs śledzenia dostarczania poczty e-mail w cPanelu wyświetla raporty o dostarczeniu wiadomości e-mail, które pochodzą z Twojego konta pocztowego. Raporty śledzenia dostarczania generowane są na podstawie logów pocztowych serwera i możesz użyć ich do śledzenia trasy dostarczania Twoich wiadomości e-mail. Śledzenie trasy wysyłanej przez Ciebie poczty e-mail może pomóc w identyfikacji problemów z dostarczaniem Twoich przesyłek e-mail do adresatów.

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Po zalogowaniu do cPanel, znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
    W cPanel sprawdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlony interfejs służący do śledzenia dostarczania poczty e-mail wysyłanej i odbieranej na Twoim hostingu w Domenomania.pl. Domyślnie tabela zawiera listę 250 najnowszych wiadomości do i ze skrzynek pocztowych konta cPanel. Dotyczy to każdego sukcesu i niepowodzenia dostawy. Tabela domyślnie sortuje dane do następujących kolumn:
    • Zdarzenie – w tym miejscu wyświetlana jest ikona, która wskazuje stan dostarczenia wiadomości:
      • Sukces – system dostarczył wiadomość.
      • Nieznany – stan jest nieznany lub trwa jeszcze dostarczanie.
      • Odroczony – system odrzucił wiadomość.
      • Błąd – wiadomość napotkała na błąd dostarczania.
      • Zarchiwizowano – system zarchiwizował wiadomość. Więcej informacji: https://docs.cpanel.net/cpanel/email/archive.
      • Odrzucony – system odrzucił wiadomość, np. gdy serwer nadawcy nie używa bezpiecznej konfiguracji lub znajduje się na liście RBL.
      • Przefiltrowanyserwer pocztowy przyjął wiadomość, ale nie dostarczył jej do skrzynki odbiorczej odbiorcy. Może się tak zdarzyć przez oprogramowanie antyspamowe na serwerze pocztowym odbiorcy.
    • Adres nadawcy – wyświetla adres e-mail w systemie, który wysłał wiadomość.
    • Sender – wyświetla nazwę użytkownika w cPanelu nadawcy.
    • Sent Time – czyli data i godzina wysłania wiadomości przez użytkownika.
    • Wynik spamu – wskazuje jaki był wynik spamu określony przez SpamAssassin.
    • Odbiorca – wyświetla adres e-mail, na który użytkownik wysłał wiadomość e-mail.
    • Wynik – komunikat wyświetlający wynik dostarczenia przesyłki e-mail.
    • Działania – kliknij tę ikonę, aby wyświetlić szczegółowe informacje o wybranej wiadomości. Znajdziesz tutaj informacje, takie jak: nadawca, odbiorca i nazwa użytkownika itd.
  4. W górnej części ekranu możesz w łatwy sposób sortować wiadomości, aby wyświetlić raporty tylko dla przesyłek e-mail, które np. zakończyły się niepowodzeniem.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak sprawdzić czy e-mail został dostarczony do adresata?

Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby sprawdzić czy Twoja wiadomość e-mail została dostarczona:

  • Zobacz czy wiadomość e-mail znajduje się w katalogu poczty wysłanej. Jeśli wiadomość nie znajduje się w folderze: Wysłane, to spróbuj wykonać wysyłkę ponownie. Jeśli Twoja wiadomość nie znajduje się w folderze poczty wysłanej (np. w programie pocztowym lub webmailu), może to świadczyć, że przesyłka nie została wysłana do serwera pocztowego adresata, czyli potwierdza czy e-mail dotarł do adresata.
  • Zobacz czy po wysłaniu wiadomości e-mail otrzymałeś informacje zwrotną tzw. Mailer Daemon. Wskazane są w niej przyczyny dlaczego Twoja wiadomość e-mail nie została przyjęta i została odrzucona przez serwer pocztowy adresata. Jeśli nie potrafisz samodzielnie zidentyfikować przyczyny odrzucenia Twojej wysyłki, skontaktuj się z nami i prześlij treść tego komunikatu do naszego Biura Obsługi Klienta.
  • W panelu administracyjnym (cPanel) skorzystaj z funkcji: Śledzenie dostarczania, aby sprawdzić czy Twoja wiadomość e-mail została przesłana i przyjęta przez serwer pocztowy odbiorcy.

czy e-mail dotarł do adresata? – Wnioski

Jeśli nie otrzymaliśmy Mailer Daemon, a nasza wiadomość e-mail znajduje się w folderze Wysłane, możemy przyjąć, że została ona prawidłowo dostarczona do adresata. Należy jednak pamiętać, że serwer pocztowy nadawcy nie decyduje o tym, w którym folderze skrzynki odbiorczej zostanie umieszczona wiadomość przez serwer adresata. W przypadku braku wiadomości w skrzynce odbiorczej warto sprawdzić inne foldery poczty (np. folder spam) oraz skorzystać z opcji śledzenia dostarczania poczty e-mail w panelu administracyjnym, takim jak cPanel.[/alert]

Dobrze znane programy do obsługi poczty oferują opcje potwierdzenia otrzymania i/lub potwierdzenia przeczytania wiadomości e-mail. Jednakże, aby te funkcje działały poprawnie po naszej stronie, adresat naszej wiadomości musi również posiadać odpowiednie oprogramowanie. Należy pamiętać, że potwierdzenia otrzymania czy przeczytania wiadomości nie stanowią 100% pewności, że przesyłka została dostarczona do adresata.

Jak przenieść stronę WWW z dhosting.pl na inny serwer w 48h?

 [alert style="info"]Napisz na BOK@domenomania.pl i zrobimy to za CIEBIE w 48H!Jednak jeśli wolisz zrobić to sam poniżej dajemy Ci...

Jak przenieść stronę WWW z Linux.pl na inny serwer w 48h?

 [alert style="info"]Napisz na BOK@domenomania.pl i zrobimy to za CIEBIE w 48H!Jednak jeśli wolisz zrobić to sam poniżej dajemy Ci...

Jak uzyskać kod authinfo w home.pl?

Usługa utrzymania domen internetowych jest z reguły podobna u wielu dostawców. Obejmuje podstawowe elementy, takie jak rejestracja, odnowienie i...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl