Jak sprawdzić czy wiadomość dotarła do adresata?

Mailer Deamon to informacja zwrotna, którą możesz otrzymać po wysłaniu wiadomości e-mail. Znajdują się w niej informacje o przyczynach niedostarczenia przesyłki od docelowego serwera pocztowego (czyli serwera adresata). Jeśli adresat twierdzi, że nie otrzymał od Ciebie wiadomości e-mail, to przyczyny jej niedostarczenia znajdziesz m.in. w Mailer Deamon.

WAŻNE! Co może oznaczać brak wiadomości Mailer Deamon?

Jeśli nie otrzymałeś Mailer Deamon, a Twoja wiadomość e-mail znajduje się w katalogu: Wysłane, to możesz przyjąć, że przesyłka została prawidłowo dostarczona do adresata. Twój serwer pocztowy (czyli nadawcy) nie ma wpływu, w którym katalogu zostanie umieszczona wysłana przez Ciebie wiadomość na koncie pocztowym odbiorcy. Jeśli wysłana przez Ciebie wiadomość nie znajduje się w skrzynce odbiorczej adresata, to warto zasugerować sprawdzenie również innych folderów poczty (np. spam) lub sprawdzić śledzenie dostarczania poczty e-mail w Twoim panelu administracyjnym (np. cPanel).

Popularne programy do obsługi poczty umożliwiają włączenie opcji: potwierdzenia otrzymania i/lub potwierdzenia przeczytania wiadomości e-mail. Adresat wiadomości e-mail, do którego wysyłasz wiadomość e-mail musi jednak posiadać odpowiednie oprogramowanie, aby te funkcje działały poprawnie po Twojej stronie i nie mogą być używane jako 100% dowód na poprawne dostarczenie przesyłki e-mail.

Jak w cPanel sprawdzić śledzenie dostarczania poczty e-mail?

Interfejs śledzenia dostarczania poczty e-mail w cPanelu wyświetla raporty o dostarczeniu wiadomości e-mail, które pochodzą z Twojego konta pocztowego. Raporty śledzenia dostarczania generowane są na podstawie logów pocztowych serwera i możesz użyć ich do śledzenia trasy dostarczania Twoich wiadomości e-mail. Śledzenie trasy wysyłanej przez Ciebie poczty e-mail może pomóc w identyfikacji problemów z dostarczaniem Twoich przesyłek e-mail do adresatów.

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Po zalogowaniu do cPanel, znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
    W cPanel sprawdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlony interfejs służący do śledzenia dostarczania poczty e-mail wysyłanej i odbieranej na Twoim hostingu w Domenomania.pl. Domyślnie tabela zawiera listę 250 najnowszych wiadomości do i ze skrzynek pocztowych konta cPanel. Dotyczy to każdego sukcesu i niepowodzenia dostawy. Tabela domyślnie sortuje dane do następujących kolumn:
    • Zdarzenie – w tym miejscu wyświetlana jest ikona, która wskazuje stan dostarczenia wiadomości:
      • Sukces – system dostarczył wiadomość.
      • Nieznany – stan jest nieznany lub trwa jeszcze dostarczanie.
      • Odroczony – system odrzucił wiadomość.
      • Błąd – wiadomość napotkała na błąd dostarczania.
      • Zarchiwizowano – system zarchiwizował wiadomość. Więcej informacji: https://docs.cpanel.net/cpanel/email/archive.
      • Odrzucony – system odrzucił wiadomość, np. gdy serwer nadawcy nie używa bezpiecznej konfiguracji lub znajduje się na liście RBL.
      • Przefiltrowany – serwer pocztowy przyjął wiadomość, ale nie dostarczył jej do skrzynki odbiorczej odbiorcy. Może się tak zdarzyć przez oprogramowanie antyspamowe na serwerze pocztowym odbiorcy.
    • Adres nadawcy – wyświetla adres e-mail w systemie, który wysłał wiadomość.
    • Sender – wyświetla nazwę użytkownika w cPanelu nadawcy.
    • Sent Time – czyli data i godzina wysłania wiadomości przez użytkownika.
    • Wynik spamu – wskazuje jaki był wynik spamu określony przez SpamAssassin.
    • Odbiorca – wyświetla adres e-mail, na który użytkownik wysłał wiadomość e-mail.
    • Wynik – komunikat wyświetlający wynik dostarczenia przesyłki e-mail.
    • Działania – kliknij tę ikonę, aby wyświetlić szczegółowe informacje o wybranej wiadomości. Znajdziesz tutaj informacje, takie jak: nadawca, odbiorca i nazwa użytkownika itd.
  4. W górnej części ekranu możesz w łatwy sposób sortować wiadomości, aby wyświetlić raporty tylko dla przesyłek e-mail, które np. zakończyły się niepowodzeniem.

Jak sprawdzić czy e-mail został dostarczony do adresata?

Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby sprawdzić czy Twoja wiadomość e-mail została dostarczona:

  • Zobacz czy wiadomość e-mail znajduje się w katalogu poczty wysłanej. Jeśli wiadomość nie znajduje się w folderze: Wysłane, to spróbuj wykonać wysyłkę ponownie. Jeśli Twoja wiadomość nie znajduje się w folderze poczty wysłanej (np. w programie pocztowym lub webmailu), może to świadczyć, że przesyłka nie została wysłana do serwera pocztowego adresata.
  • Zobacz czy po wysłaniu wiadomości e-mail otrzymałeś informacje zwrotną tzw. Mailer Deamon. Wskazane są w niej przyczyny dlaczego Twoja wiadomość e-mail nie została przyjęta i została odrzucona przez serwer pocztowy adresata. Jeśli nie potrafisz samodzielnie zidentyfikować przyczyny odrzucenia Twojej wysyłki, skontaktuj się z nami i prześlij treść tego komunikatu do naszego Biura Obsługi Klienta.
  • W panelu administracyjnym (cPanel) skorzystaj z funkcji: Śledzenie dostarczania, aby sprawdzić czy Twoja wiadomość e-mail została przesłana i przyjęta przez serwer pocztowy odbiorcy.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie