Jak sprawdzić czy wiadomość dotarła do adresata?

Promocja na hosting WordPress

Mailer Daemon to informacja zwrotna, którą możesz otrzymać po wysłaniu wiadomości e-mail. Znajdują się w niej informacje o przyczynach niedostarczenia przesyłki od docelowego serwera pocztowego (czyli serwera adresata). Jeśli adresat twierdzi, że nie otrzymał od Ciebie wiadomości e-mail, to przyczyny jej niedostarczenia znajdziesz m.in. w Mailer Daemon.

WAŻNE! Co może oznaczać brak wiadomości Mailer Daemon?

Jeśli nie otrzymałeś Mailer Daemon, a Twoja wiadomość e-mail znajduje się w katalogu: Wysłane, to możesz przyjąć, że przesyłka została prawidłowo dostarczona do adresata. Twój serwer pocztowy (czyli nadawcy) nie ma wpływu, w którym katalogu zostanie umieszczona wysłana przez Ciebie wiadomość na koncie pocztowym odbiorcy. Jeśli wysłana przez Ciebie wiadomość nie znajduje się w skrzynce odbiorczej adresata, to warto zasugerować sprawdzenie również innych folderów poczty (np. spam) lub sprawdzić śledzenie dostarczania poczty e-mail w Twoim panelu administracyjnym (np. cPanel).

Popularne programy do obsługi poczty umożliwiają włączenie opcji: potwierdzenia otrzymania i/lub potwierdzenia przeczytania wiadomości e-mail. Adresat wiadomości e-mail, do którego wysyłasz wiadomość e-mail musi jednak posiadać odpowiednie oprogramowanie, aby te funkcje działały poprawnie po Twojej stronie i nie mogą być używane jako 100% dowód na poprawne dostarczenie przesyłki e-mail.

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Jak w cPanel sprawdzić śledzenie dostarczania poczty e-mail?

Interfejs śledzenia dostarczania poczty e-mail w cPanelu wyświetla raporty o dostarczeniu wiadomości e-mail, które pochodzą z Twojego konta pocztowego. Raporty śledzenia dostarczania generowane są na podstawie logów pocztowych serwera i możesz użyć ich do śledzenia trasy dostarczania Twoich wiadomości e-mail. Śledzenie trasy wysyłanej przez Ciebie poczty e-mail może pomóc w identyfikacji problemów z dostarczaniem Twoich przesyłek e-mail do adresatów.

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Po zalogowaniu do cPanel, znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
    W cPanel sprawdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlony interfejs służący do śledzenia dostarczania poczty e-mail wysyłanej i odbieranej na Twoim hostingu w Domenomania.pl. Domyślnie tabela zawiera listę 250 najnowszych wiadomości do i ze skrzynek pocztowych konta cPanel. Dotyczy to każdego sukcesu i niepowodzenia dostawy. Tabela domyślnie sortuje dane do następujących kolumn:
    • Zdarzenie – w tym miejscu wyświetlana jest ikona, która wskazuje stan dostarczenia wiadomości:
      • Sukces – system dostarczył wiadomość.
      • Nieznany – stan jest nieznany lub trwa jeszcze dostarczanie.
      • Odroczony – system odrzucił wiadomość.
      • Błąd – wiadomość napotkała na błąd dostarczania.
      • Zarchiwizowano – system zarchiwizował wiadomość. Więcej informacji: https://docs.cpanel.net/cpanel/email/archive.
      • Odrzucony – system odrzucił wiadomość, np. gdy serwer nadawcy nie używa bezpiecznej konfiguracji lub znajduje się na liście RBL.
      • Przefiltrowanyserwer pocztowy przyjął wiadomość, ale nie dostarczył jej do skrzynki odbiorczej odbiorcy. Może się tak zdarzyć przez oprogramowanie antyspamowe na serwerze pocztowym odbiorcy.
    • Adres nadawcy – wyświetla adres e-mail w systemie, który wysłał wiadomość.
    • Sender – wyświetla nazwę użytkownika w cPanelu nadawcy.
    • Sent Time – czyli data i godzina wysłania wiadomości przez użytkownika.
    • Wynik spamu – wskazuje jaki był wynik spamu określony przez SpamAssassin.
    • Odbiorca – wyświetla adres e-mail, na który użytkownik wysłał wiadomość e-mail.
    • Wynik – komunikat wyświetlający wynik dostarczenia przesyłki e-mail.
    • Działania – kliknij tę ikonę, aby wyświetlić szczegółowe informacje o wybranej wiadomości. Znajdziesz tutaj informacje, takie jak: nadawca, odbiorca i nazwa użytkownika itd.
  4. W górnej części ekranu możesz w łatwy sposób sortować wiadomości, aby wyświetlić raporty tylko dla przesyłek e-mail, które np. zakończyły się niepowodzeniem.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak sprawdzić czy e-mail został dostarczony do adresata?

Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby sprawdzić czy Twoja wiadomość e-mail została dostarczona:

  • Zobacz czy wiadomość e-mail znajduje się w katalogu poczty wysłanej. Jeśli wiadomość nie znajduje się w folderze: Wysłane, to spróbuj wykonać wysyłkę ponownie. Jeśli Twoja wiadomość nie znajduje się w folderze poczty wysłanej (np. w programie pocztowym lub webmailu), może to świadczyć, że przesyłka nie została wysłana do serwera pocztowego adresata.
  • Zobacz czy po wysłaniu wiadomości e-mail otrzymałeś informacje zwrotną tzw. Mailer Daemon. Wskazane są w niej przyczyny dlaczego Twoja wiadomość e-mail nie została przyjęta i została odrzucona przez serwer pocztowy adresata. Jeśli nie potrafisz samodzielnie zidentyfikować przyczyny odrzucenia Twojej wysyłki, skontaktuj się z nami i prześlij treść tego komunikatu do naszego Biura Obsługi Klienta.
  • W panelu administracyjnym (cPanel) skorzystaj z funkcji: Śledzenie dostarczania, aby sprawdzić czy Twoja wiadomość e-mail została przesłana i przyjęta przez serwer pocztowy odbiorcy.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

Co to jest favicon i jak dodać do strony WWW?

Poniższy artykuł przedstawia co to są Favicony, dlaczego warto je używać, jak ważne są do prowadzenia strony WWW oraz jak je dodać do swojej...

Błąd 302 – co to jest i jak naprawić?

W artykule zostało wytłumaczone co to jest błąd 302 i jak poradzić sobie z jego naprawą. Jest to komunikat błędu, który możemy napotkać...

Brotli – co to jest i dlaczego warto go używać?

W niniejszym artykule wyjaśniamy co to jest Brotli oraz jakie korzyści płyną z jego zastosowania. Dowiedz się więcej o tej metodzie kompresji...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl