- Blokowanie wiadomości e-mail traktowanych jako spam
- Jak uniknąć oznaczenia mojej poczty e-mail jako spam?
Blokowanie wiadomości e-mail traktowanych jako spam
Protokół poczty e-mail boryka się z wieloma trudnościami, głównie związanymi z walką z nadmierną ilością spamu. Bardzo dużo takich wiadomości śmieci wysyłanych jest z podszywających lub nieistniejących adresów e-mail.
Z roku na rok zabezpieczeń przed niechcianą korespondencją (spamem) wciąż przybywa. Niektóre z tych zabezpieczeń okazują się tak proste, a zarazem genialne w swej prostocie, że stają się powszechnie stosowane przez serwery pocztowe.
Za pomocą cPanel możesz sprawdzić przy swoich domenach przypisanych do hostingu czy posiadasz błędną konfigurację rekordów DNS, używanych do potwierdzania serwera pocztowego jako zaufanego nadawcy poczty.
Jak uniknąć oznaczenia mojej poczty e-mail jako spam?
Sprawdź poniższe dobre praktyki, które powinny zostać zastosowane w pierwszej kolejności, gdy Twoja poczta e-mail jest traktowana jako spam lub nie jest dostarczana do adresatów.
Aby uniknąć oznaczenia Twojej poczty e-mail jako spam, sprawdź czy masz dodane trzy poniższe rekordy:
- rekord SPF – odpowiedzialny jest za poprawną identyfikację serwera pocztowego, uprawnionego do wysyłania poczty e-mail w ramach danej domeny. Jego celem jest zabezpieczenie serwerów pocztowych (tylko SMTP) przed pocztą e-mail z niedozwolonych źródeł. Jak dodać rekord SPF w cPanel?
- rekord DKIM – służy do określenia czy nadawca jest faktycznie nadawcą czy się tylko pod niego podszywa. Jeśli posiadasz domenę i serwer pocztowy w Domenomania.pl, to możesz skonfigurować DKIM w strefie domeny za pomocą dodania odpowiedniego rekordu TXT. Jak dodać rekord DKIM w cPanel?
- rekord DMARC – wraz z rekordami SPF lub DKIM stosowane są, aby ustalić, czy wiadomość e-mail rzeczywiście pochodzi od nadawcy czy kogoś podszywającego się. Umożliwia także łatwiejsze filtrowanie spamu i wiadomości phishingowych. Jak dodać DMARC w cPanelu?