Jak zwiększyć skuteczność dostarczania e-mail?

Promocja na hosting WordPress

Blokowanie wiadomości e-mail traktowanych jako spam

Protokół poczty e-mail boryka się z wieloma trudnościami, głównie związanymi z walką z nadmierną ilością spamu. Bardzo dużo takich wiadomości śmieci wysyłanych jest z podszywających lub nieistniejących adresów e-mail.

Z roku na rok zabezpieczeń przed niechcianą korespondencją (spamem) wciąż przybywa. Niektóre z tych zabezpieczeń okazują się tak proste, a zarazem genialne w swej prostocie, że stają się powszechnie stosowane przez serwery pocztowe.

Za pomocą cPanel możesz sprawdzić przy swoich domenach przypisanych do hostingu czy posiadasz błędną konfigurację rekordów DNS, używanych do potwierdzania serwera pocztowego jako zaufanego nadawcy poczty.

Niektóre zabezpieczenia wymagają ręcznej ingerencji w konfiguracji domeny. W ustawieniach należy dodać odpowiednie rekordy domeny, aby uniknąć zablokowania naszej poczty e-mail z powodu oznaczenia jej jako spam.

Jak uniknąć oznaczenia mojej poczty e-mail jako spam?

Sprawdź poniższe dobre praktyki, które powinny zostać zastosowane w pierwszej kolejności, gdy Twoja poczta e-mail jest traktowana jako spam lub nie jest dostarczana do adresatów.

Aby uniknąć oznaczenia Twojej poczty e-mail jako spam, sprawdź czy masz dodane trzy poniższe rekordy:

  • rekord SPF – odpowiedzialny jest za poprawną identyfikację serwera pocztowego, uprawnionego do wysyłania poczty e-mail w ramach danej domeny. Jego celem jest zabezpieczenie serwerów pocztowych (tylko SMTP) przed pocztą e-mail z niedozwolonych źródeł. Jak dodać rekord SPF w cPanel?
  • rekord DKIM – służy do określenia czy nadawca jest faktycznie nadawcą czy się tylko pod niego podszywa. Jeśli posiadasz domenę i serwer pocztowy w Domenomania.pl, to możesz skonfigurować DKIM w strefie domeny za pomocą dodania odpowiedniego rekordu TXT. Jak dodać rekord DKIM w cPanel?
  • rekord DMARC – wraz z rekordami SPF lub DKIM stosowane są, aby ustalić, czy wiadomość e-mail rzeczywiście pochodzi od nadawcy czy kogoś podszywającego się. Umożliwia także łatwiejsze filtrowanie spamu i wiadomości phishingowych. Jak dodać DMARC w cPanelu?

Podczas wysyłki wiadomości e-mail możesz otrzymywać wiadomości zwrotne typu Mailer Daemon, gdzie w komunikatach będą oznaczone przyczyny odbicia Twojej wiadomości. Odbita poczta e-mail nie jest dostarczana do adresata. Sprawdź komunikat w otrzymanej zwrotce i zastosuj się do niej, aby móc wysłać wiadomość do wskazanego adresata.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

Jak zainstalować nowy język w Mozilla Thunderbird?

Mozilla Thunderbird to klient poczty e-mail, który cieszy się bardzo dużą popularnością. Z uwagi na to, że jest to programowanie stosowane...

Jak dodać Google Fonts w witrynie WordPress?

Projektując i tworząc stronę internetową opartą o WordPress powinniśmy zadbać o to, aby była ona wykonana we właściwy sposób i spełniała...

Ustawienia bezpośrednich odnośników w WordPress

Odnośniki bezpośrednie (z ang. "permalinks") to nic innego jak odnośnik, który kieruje do konkretnej podstrony witryny internetowej. W przypadku...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl