Jak zwiększyć skuteczność dostarczania e-mail?

Protokół poczty e-mail boryka się z wieloma trudnościami, głównie związanymi z walką z nadmierną ilością spamu. Bardzo dużo takich wiadomości śmieci wysyłanych jest z podszywających lub nieistniejących adresów e-mail. Z roku na rok zabezpieczeń przed niechcianą korespondencją (spamem) wciąż przybywa. Niektóre z tych zabezpieczeń okazują się tak proste, a zarazem genialne w swej prostocie, że stają się powszechnie stosowane przez serwery pocztowe.

Niektóre zabezpieczenia wymagają ręcznej (ale prostej) ingerencji w konfigurację domeny. W ustawieniach domeny należy dodać odpowiednie rekordy, aby uniknąć zablokowania naszej poczty e-mail z powodu oznaczenia jej jako spam.

Jak uniknąć oznaczenia mojej poczty e-mail jako spam?

Sprawdź poniższe dobre praktyki, które powinny zostać zastosowane w pierwszej kolejności, gdy Twoja poczta e-mail jest traktowana jako spam lub nie jest dostarczana do adresatów. Aby uniknąć oznaczenia Twojej poczty e-mail jako spam, sprawdź czy masz dodane trzy poniższe rekordy:

  • rekord SPF – odpowiedzialny jest za poprawną identyfikację serwera pocztowego, uprawnionego do wysyłania poczty e-mail w ramach danej domeny. Jego celem jest zabezpieczenie serwerów pocztowych (tylko SMTP) przed pocztą e-mail z niedozwolonych źródeł. Jak dodać rekord SPF w cPanel?
  • rekord DKIM – służy do określenia czy nadawca jest faktycznie nadawcą czy się tylko pod niego podszywa. Jeśli posiadasz domenę i serwer pocztowy w Domenomania.pl, to możesz skonfigurować DKIM w strefie domeny za pomocą dodania odpowiedniego rekordu TXT. Jak dodać rekord DKIM w cPanel?
  • rekord DMARC – wraz z rekordami SPF lub DKIM stosowane są, aby ustalić, czy wiadomość e-mail rzeczywiście pochodzi od nadawcy czy kogoś podszywającego się. Umożliwia także łatwiejsze filtrowanie spamu i wiadomości phishingowych. Jak dodać DMARC w cPanelu?

Podczas wysyłki wiadomości e-mail możesz otrzymywać wiadomości zwrotne typu Mailer Deamon, gdzie w komunikatach będą oznaczone przyczyny odbicia Twojej wiadomości. Odbita poczta e-mail nie jest dostarczana do adresata. Sprawdź komunikat w otrzymanej zwrotce i zastosuj się do niej, aby móc wysłać wiadomość do wskazanego adresta.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie