Jak utworzyć filtry (reguły) poczty e-mail w cPanel?

Filtry poczty e-mail to reguły dla poczty przychodzącej. Jeśli wiadomość pasuje do reguły (na przykład wiadomość pochodzi od wskazanego w regule nadawcy), to system automatycznie wykona akcję na wiadomości (na przykład przeniesie ją do wybranego katalogu lub usunie wiadomość).

Filtry poczty e-mail w cPanel znane są również jako reguły wiadomości.

Filtry poczty e-mail umożliwiają ustawienie reguły dla wiadomości przychodzących. Tworzenie filtrów poczty e-mail i zarządzanie nimi może się przydać, jeśli chcesz unikać spamu, przekierować wiadomości lub dostarczać je pod konkretny adres. Możesz też utworzyć globalne reguły pocztowe, które będą obejmowały wszystkie skrzynki e-mail utworzone na hostingu.

W cPanelu dostępny jest interfejs, który umożliwia filtrowanie wiadomości e-mail dla każdego konta e-mail utworzonego w Twojej domenie.

Zdecydowanie zalecamy, aby korzystać z wielu prostych filtrów zamiast jednego dużego i zaawansowanego filtra. Jest to zdecydowanie wydajniejsze rozwiązanie.

Jak dodać nowe filtry poczty w cPanel?

Aby utworzyć nowy filtr, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
    Aby ustawić filtry e-mail (reguły) znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista skrzynek e-mail utworzonych na Twoim hostingu. Kliknij opcję: Zarządzaj filtrami przy koncie pocztowym, dla którego chcesz utworzyć filtry e-mail.
  4. W górnej części ekranu kliknij przycisk: Utwórz nowy filtr.
  5. Zostaniesz przekierowany do ekranu tworzenia filtru e-mail dla wybranej skrzynki e-mail. Wszystkie dodane reguły będą przetwarzane w kolejności wyświetlania na liście, czyli od góry do dołu.Przykład filtru antyspamowego tworzonego w cPanelu
  6. W polu: Nazwa filtru wprowadź nazwę filtru pocztowego.
  7. Następnie skonfiguruj zasady działania dla tworzonej reguły:
    • Od – adres nadawcy wiadomości.
    • Temat – wiersz tematu wiadomości.
    • Do – adres, na który nadawca wysłał wiadomość.
    • Odpowiedz – adres, pod którym nadawca otrzymuje odpowiedzi.
    • Treść – treść wiadomości.
    • Dowolny nagłówek – dowolna część nagłówka wiadomości.
    • Dowolny odbiorca – każdy odbiorca wiadomości.
    • Wcześniej nie dostarczono – system sprawdza tylko wiadomości, które pozostają w kolejce do dostarczenia.
    • Czy to komunikat o błędzie? – system analizuje tylko komunikaty o błędach, które wysyła system automatycznej odpowiedzi.
    • Identyfikator listy – listy mailingowe konta.
    • Stan spamu – sprawdza czy SpamAssassin oznaczył wiadomość jako spam.
    • Pasek spamu filtru – sprawdza zawartość nagłówka Spam Bar wygenerowany przez SpamAssassin dla tej wiadomości.
    • Ocena spamowa – całkowita liczba znaków plus (+) w wartości paska spamu, wyrażona jako liczba całkowita. 

      Przykład jak ustawić regułę z zastosowaniem SpamAssassin

      WAŻNE! Przykład jak skonfigurować filtr poczty z regułą antyspamową SpamAssassin znajdziesz w artykule: Jak dodać filtr antyspamowy do skrzynki e-mail?

  8. W polu obok możesz wybrać tak zwany operator, który pozwoli zawęzić zakres wyszukiwania.
    • równa się – wiadomość dokładnie pasuje do zdefiniowanego ciągu.
    • pasuje do regex (wyrażenia regularnego) – wiadomość pasuje do zdefiniowanego wyrażenia regularnego.
    • zawiera – wiadomość jest ciągiem zdefiniowanym przez użytkownika.
    • nie zawiera – wiadomość nie zawiera zdefiniowanego ciągu.
    • zaczyna się od – wiadomość zaczyna się od zdefiniowanego ciągu.
    • kończy się na – wiadomość kończy się na zdefiniowanym ciągu znaków.
    • nie zaczyna się od – wiadomość nie zaczyna się od zdefiniowanego ciągu.
    • nie kończy się na – wiadomość nie kończy się na zdefiniowanym ciągu.
    • nie pasuje do – wiadomość nie pasuje dokładnie do zdefiniowanego ciągu.
  9. Wprowadź kryteria do użycia w polu tekstowym, np. adres e-mail, treść, ciąg znaków.
  10. Gdy system uzna, że wiadomość e-mail jest zgodna z ustaloną regułą to wykona ustaloną akcję. Określ poniżej jaką czynność chcesz wykonać po ustaleniu, że wiadomość pasuje do filtru poczty:
    • Odrzuć wiadomość – system odrzuca wiadomość przychodzącą bez powiadomienia o błędzie.
    • Przekieruj na e – mail – system przekazuje wiadomość na inny podany adres e-mail.
    • Niepowodzenie z wiadomością – system odrzuca wiadomość i automatycznie wysyła do nadawcy powiadomienie o błędzie.
    • Zatrzymaj reguły przetwarzania – system pomija wszystkie reguły filtrowania.
    • Dostarcz do folderu – system dostarcza wiadomość do określonego folderu.
    • Potok do programu – system wysyła wiadomość przychodzącą do określonego programu.
  11. Aby dodać skonfigurowany filtr poczty, kliknij przycisk: Utwórz.
    Potwierdzenie utworzenia nowego filtru dla skrzynki e-mail w cPanel.
  12. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie dodania nowego filtru do skrzynki e-mail. Kliknij zawarty w nim link, aby powrócić do listy wszystkich filtrów utworzonych dla wybranej skrzynki e-mail.

Jak wyświetlić bieżące filtry poczty w cPanel?

Aby wyświetlić listę filtrów dla konta e-mail, kliknij opcję: Zarządzaj filtrami email przy wybranej skrzynce e-mail.

Jak przejść do edycji istniejącego filtra poczty? 

Aby edytować istniejący filtr, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
  3. Kliknij: Edytuj obok nazwy filtra.
  4. Wprowadź żądane zmiany w filtrze.
  5. Kliknij: Zapisz.

Jak usunąć istniejący filtr poczty?

Aby usunąć filtr, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
  3. Kliknij: Usuń przy nazwie filtru.
  4. Kliknij: Usuń filtr.

Jak przetestować filtr poczty w cPanel?

W sekcji: Test filtru możesz sprawdzić jak system będzie przetwarzać wskazaną przez Ciebie wiadomość e-mail. W tym celu wprowadź w polu poniżej całą wiadomość e-mail (wraz z nagłówkami) i kliknij przycisk: Testuj filtr.

Formularz służący do testowania filtrów e-mail w cPanel

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie