Jak utworzyć filtry (reguły) poczty e-mail w cPanel?

Promocja na hosting WordPress

Filtry poczty e-mail skonfigurowane w cPanel mają zastosowanie tylko do poczty przychodzącej.

Filtry poczty e-mail to reguły dla poczty przychodzącej. Jeśli wiadomość pasuje do reguły (na przykład wiadomość pochodzi od wskazanego w regule nadawcy), to system automatycznie wykona akcję na wiadomości (na przykład przeniesie ją do wybranego katalogu lub usunie wiadomość).

Filtry poczty e-mail w cPanel znane są również jako reguły wiadomości.

Filtry poczty e-mail umożliwiają ustawienie reguły dla wiadomości przychodzących. Tworzenie filtrów poczty e-mail i zarządzanie nimi może się przydać, jeśli chcesz unikać spamu, przekierować wiadomości lub dostarczać je pod konkretny adres. Możesz też utworzyć globalne reguły pocztowe, które będą obejmowały wszystkie skrzynki e-mail utworzone na hostingu.

W cPanelu dostępny jest interfejs, który umożliwia filtrowanie wiadomości e-mail dla każdego konta e-mail utworzonego w Twojej domenie.

Zdecydowanie zalecamy, aby korzystać z wielu prostych filtrów zamiast jednego dużego i zaawansowanego filtra. Jest to zdecydowanie wydajniejsze rozwiązanie.

Jak dodać nowe filtry poczty w cPanel?

Aby utworzyć nowy filtr, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
    Aby ustawić filtry e-mail (reguły) znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista skrzynek e-mail utworzonych na Twoim hostingu. Kliknij opcję: Zarządzaj filtrami przy koncie pocztowym, dla którego chcesz utworzyć filtry e-mail.
  4. W górnej części ekranu kliknij przycisk: Utwórz nowy filtr.
  5. Zostaniesz przekierowany do ekranu tworzenia filtru e-mail dla wybranej skrzynki e-mail. Wszystkie dodane reguły będą przetwarzane w kolejności wyświetlania na liście, czyli od góry do dołu.Przykład filtru antyspamowego tworzonego w cPanelu
  6. W polu: Nazwa filtru wprowadź nazwę filtru pocztowego.
  7. Następnie skonfiguruj zasady działania dla tworzonej reguły:
    • Od – adres nadawcy wiadomości.
    • Temat – wiersz tematu wiadomości.
    • Do – adres, na który nadawca wysłał wiadomość.
    • Odpowiedz – adres, pod którym nadawca otrzymuje odpowiedzi.
    • Treść – treść wiadomości.
    • Dowolny nagłówek – dowolna część nagłówka wiadomości.
    • Dowolny odbiorca – każdy odbiorca wiadomości.
    • Wcześniej nie dostarczono – system sprawdza tylko wiadomości, które pozostają w kolejce do dostarczenia.
    • Czy to komunikat o błędzie? – system analizuje tylko komunikaty o błędach, które wysyła system automatycznej odpowiedzi.
    • Identyfikator listy – listy mailingowe konta.
    • Stan spamu – sprawdza czy SpamAssassin oznaczył wiadomość jako spam.
    • Pasek spamu filtru – sprawdza zawartość nagłówka Spam Bar wygenerowany przez SpamAssassin dla tej wiadomości.
    • Ocena spamowa – całkowita liczba znaków plus (+) w wartości paska spamu, wyrażona jako liczba całkowita. 

      Przykład jak ustawić regułę z zastosowaniem SpamAssassin

      WAŻNE! Przykład jak skonfigurować filtr poczty z regułą antyspamową SpamAssassin znajdziesz w artykule: Jak dodać filtr antyspamowy do skrzynki e-mail?

  8. W polu obok możesz wybrać tak zwany operator, który pozwoli zawęzić zakres wyszukiwania.
    • równa się – wiadomość dokładnie pasuje do zdefiniowanego ciągu.
    • pasuje do regex (wyrażenia regularnego) – wiadomość pasuje do zdefiniowanego wyrażenia regularnego.
    • zawiera – wiadomość jest ciągiem zdefiniowanym przez użytkownika.
    • nie zawiera – wiadomość nie zawiera zdefiniowanego ciągu.
    • zaczyna się od – wiadomość zaczyna się od zdefiniowanego ciągu.
    • kończy się na – wiadomość kończy się na zdefiniowanym ciągu znaków.
    • nie zaczyna się od – wiadomość nie zaczyna się od zdefiniowanego ciągu.
    • nie kończy się na – wiadomość nie kończy się na zdefiniowanym ciągu.
    • nie pasuje do – wiadomość nie pasuje dokładnie do zdefiniowanego ciągu.
  9. Wprowadź kryteria do użycia w polu tekstowym, np. adres e-mail, treść, ciąg znaków.
  10. Gdy system uzna, że wiadomość e-mail jest zgodna z ustaloną regułą to wykona ustaloną akcję. Określ poniżej jaką czynność chcesz wykonać po ustaleniu, że wiadomość pasuje do filtru poczty:
    • Odrzuć wiadomość – system odrzuca wiadomość przychodzącą bez powiadomienia o błędzie.
    • Przekieruj na e – mail – system przekazuje wiadomość na inny podany adres e-mail.
    • Niepowodzenie z wiadomością – system odrzuca wiadomość i automatycznie wysyła do nadawcy powiadomienie o błędzie.
    • Zatrzymaj reguły przetwarzania – system pomija wszystkie reguły filtrowania.
    • Dostarcz do folderu – system dostarcza wiadomość do określonego folderu.
    • Potok do programu – system wysyła wiadomość przychodzącą do określonego programu.
  11. Aby dodać skonfigurowany filtr poczty, kliknij przycisk: Utwórz.
    Potwierdzenie utworzenia nowego filtru dla skrzynki e-mail w cPanel.
  12. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie dodania nowego filtru do skrzynki e-mail. Kliknij zawarty w nim link, aby powrócić do listy wszystkich filtrów utworzonych dla wybranej skrzynki e-mail.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak wyświetlić bieżące filtry poczty w cPanel?

Aby wyświetlić listę filtrów dla konta e-mail, kliknij opcję: Zarządzaj filtrami email przy wybranej skrzynce e-mail.

Jak przejść do edycji istniejącego filtra poczty?

Aby edytować istniejący filtr, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
  3. Kliknij: Edytuj obok nazwy filtra.
  4. Wprowadź żądane zmiany w filtrze.
  5. Kliknij: Zapisz.

Jak usunąć istniejący filtr poczty?

Aby usunąć filtr, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
  3. Kliknij: Usuń przy nazwie filtru.
  4. Kliknij: Usuń filtr.

Jeśli posiadasz hosting w Domenomania.pl możesz na nim umieścić swoją stronę WWW lub przechowywać pliki.

Jak przetestować filtr poczty w cPanel?

W sekcji: Test filtru możesz sprawdzić jak system będzie przetwarzać wskazaną przez Ciebie wiadomość e-mail. W tym celu wprowadź w polu poniżej całą wiadomość e-mail (wraz z nagłówkami) i kliknij przycisk: Testuj filtr.

Formularz służący do testowania filtrów e-mail w cPanel

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

WordPress 5.8 – co nowego?

WordPress 5.8 jest bardzo ważnym i oczekiwanym wydaniem. Oprócz niesamowitej liczby funkcji, ulepszeń i poprawek błędów, do WP 5.8 wprowadzono...

Co to jest favicon i jak dodać do strony WWW?

Poniższy artykuł przedstawia co to są Favicony, dlaczego warto je używać, jak ważne są do prowadzenia strony WWW oraz jak je dodać do swojej...

Błąd 302 – co to jest i jak naprawić?

W artykule zostało wytłumaczone co to jest błąd 302 i jak poradzić sobie z jego naprawą. Jest to komunikat błędu, który możemy napotkać...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl