Filtry poczty e-mail to reguły dla poczty przychodzącej. Jeśli wiadomość pasuje do reguły (na przykład wiadomość pochodzi od wskazanego w regule nadawcy), to system automatycznie wykona akcję na wiadomości (na przykład przeniesie ją do wybranego katalogu lub usunie wiadomość).
Filtry poczty e-mail umożliwiają ustawienie reguły dla wiadomości przychodzących. Tworzenie filtrów poczty e-mail i zarządzanie nimi może się przydać, jeśli chcesz unikać spamu, przekierować wiadomości lub dostarczać je pod konkretny adres. Możesz też utworzyć globalne reguły pocztowe, które będą obejmowały wszystkie skrzynki e-mail utworzone na hostingu.
- Jak dodać nowe filtry poczty w cPanel?
- Jak wyświetlić bieżące filtry poczty w cPanel?
- Jak przetestować filtr poczty w cPanel?
W cPanelu dostępny jest interfejs, który umożliwia filtrowanie wiadomości e-mail dla każdego konta e-mail utworzonego w Twojej domenie.
Jak dodać nowe filtry poczty w cPanel?
Aby utworzyć nowy filtr, wykonaj następujące czynności:
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista skrzynek e-mail utworzonych na Twoim hostingu. Kliknij opcję: Zarządzaj filtrami przy koncie pocztowym, dla którego chcesz utworzyć filtry e-mail.
- W górnej części ekranu kliknij przycisk: Utwórz nowy filtr.
- Zostaniesz przekierowany do ekranu tworzenia filtru e-mail dla wybranej skrzynki e-mail. Wszystkie dodane reguły będą przetwarzane w kolejności wyświetlania na liście, czyli od góry do dołu.
- W polu: Nazwa filtru wprowadź nazwę filtru pocztowego.
- Następnie skonfiguruj zasady działania dla tworzonej reguły:
- Od – adres nadawcy wiadomości.
- Temat – wiersz tematu wiadomości.
- Do – adres, na który nadawca wysłał wiadomość.
- Odpowiedz – adres, pod którym nadawca otrzymuje odpowiedzi.
- Treść – treść wiadomości.
- Dowolny nagłówek – dowolna część nagłówka wiadomości.
- Dowolny odbiorca – każdy odbiorca wiadomości.
- Wcześniej nie dostarczono – system sprawdza tylko wiadomości, które pozostają w kolejce do dostarczenia.
- Czy to komunikat o błędzie? – system analizuje tylko komunikaty o błędach, które wysyła system automatycznej odpowiedzi.
- Identyfikator listy – listy mailingowe konta.
- Stan spamu – sprawdza czy SpamAssassin oznaczył wiadomość jako spam.
- Pasek spamu filtru – sprawdza zawartość nagłówka Spam Bar wygenerowany przez SpamAssassin dla tej wiadomości.
- Ocena spamowa – całkowita liczba znaków plus (+) w wartości paska spamu, wyrażona jako liczba całkowita.
- W polu obok możesz wybrać tak zwany operator, który pozwoli zawęzić zakres wyszukiwania.
- równa się – wiadomość dokładnie pasuje do zdefiniowanego ciągu.
- pasuje do regex (wyrażenia regularnego) – wiadomość pasuje do zdefiniowanego wyrażenia regularnego.
- zawiera – wiadomość jest ciągiem zdefiniowanym przez użytkownika.
- nie zawiera – wiadomość nie zawiera zdefiniowanego ciągu.
- zaczyna się od – wiadomość zaczyna się od zdefiniowanego ciągu.
- kończy się na – wiadomość kończy się na zdefiniowanym ciągu znaków.
- nie zaczyna się od – wiadomość nie zaczyna się od zdefiniowanego ciągu.
- nie kończy się na – wiadomość nie kończy się na zdefiniowanym ciągu.
- nie pasuje do – wiadomość nie pasuje dokładnie do zdefiniowanego ciągu.
- Wprowadź kryteria do użycia w polu tekstowym, np. adres e-mail, treść, ciąg znaków.
- Gdy system uzna, że wiadomość e-mail jest zgodna z ustaloną regułą to wykona ustaloną akcję. Określ poniżej jaką czynność chcesz wykonać po ustaleniu, że wiadomość pasuje do filtru poczty:
- Odrzuć wiadomość – system odrzuca wiadomość przychodzącą bez powiadomienia o błędzie.
- Przekieruj na e – mail – system przekazuje wiadomość na inny podany adres e-mail.
- Niepowodzenie z wiadomością – system odrzuca wiadomość i automatycznie wysyła do nadawcy powiadomienie o błędzie.
- Zatrzymaj reguły przetwarzania – system pomija wszystkie reguły filtrowania.
- Dostarcz do folderu – system dostarcza wiadomość do określonego folderu.
- Potok do programu – system wysyła wiadomość przychodzącą do określonego programu.
- Aby dodać skonfigurowany filtr poczty, kliknij przycisk: Utwórz.
- Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie dodania nowego filtru do skrzynki e-mail. Kliknij zawarty w nim link, aby powrócić do listy wszystkich filtrów utworzonych dla wybranej skrzynki e-mail.
Jak wyświetlić bieżące filtry poczty w cPanel?
Aby wyświetlić listę filtrów dla konta e-mail, kliknij opcję: Zarządzaj filtrami email przy wybranej skrzynce e-mail.
- Jak przejść do edycji istniejącego filtra poczty?
- Jak usunąć istniejący filtr poczty?
- Jak skonfigurować filtry poczty e-mail?
Jak przejść do edycji istniejącego filtra poczty?
Aby edytować istniejący filtr, wykonaj następujące czynności:
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
- Kliknij: Edytuj obok nazwy filtra.
- Wprowadź żądane zmiany w filtrze.
- Kliknij: Zapisz.
Jak usunąć istniejący filtr poczty?
Aby usunąć filtr, wykonaj następujące czynności:
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Filtry poczty e-mail.
- Kliknij: Usuń przy nazwie filtru.
- Kliknij: Usuń filtr.
Jak przetestować filtr poczty w cPanel?
W sekcji: Test filtru możesz sprawdzić jak system będzie przetwarzać wskazaną przez Ciebie wiadomość e-mail. W tym celu wprowadź w polu poniżej całą wiadomość e-mail (wraz z nagłówkami) i kliknij przycisk: Testuj filtr.