Filtry poczty e-mail to reguły dla poczty przychodzącej. Jeśli wiadomość pasuje do reguły (na przykład wiadomość pochodzi od wskazanego w regule nadawcy), to system automatycznie wykona akcję na wiadomości (na przykład przeniesie ją do wybranego katalogu lub usunie wiadomość). Filtry poczty e-mail możesz dodać przy wielu ustawianiach serwera w cPanel (np. reguły możesz dodać do jednej skrzynki lub od razu do wszystkich skrzynek globalnie).
Reguły poczty tworzone w cPanel mają szerokie zastosowanie, np. używane są one przy dodawaniu reguł działających w obrębie tylko jednej skrzynki e-mail, lub możesz ustawić reguły służące do przenoszenia wiadomości do konkretnych folderów, możesz też dodać filtry antyspamowe oparte o SpamAssassin. Możliwe jest również dodanie globalnych reguł poczty e-mail, które działają w ramach wszystkich kont pocztowych znajdujących się na hostingu.