Jak skonfigurować catch-all w cPanel?

Do czego służy adres typu catch-all?

W cPanel dostępny jest interfejs: Domyślny adres, który umożliwia skonfigurowanie domyślnego adresu (typu: catch-all) dla domeny. Skonfigurowany adres typu catch-all będzie odbierał wszystkie wiadomości, które zostały wysłane na nieprawidłowy adres e-mail w domenie.

  • często sprawdzaj domyślny adres typu catch-all ustawiony w cPanel pod kątem brakujących wiadomości. Możesz w nim znaleźć wiadomości, które np. zostały wysłane z literówką w adresie e-mail przed znakiem @,
  • jeśli nie skonfigurowałeś domyślnego adresu domeny w cPanel, to system wyśle ​​pocztę z błędem w adresie na adres domyślny konta w cPanel,
  • jeśli skonfigurujesz usługę przesyłania poczty dalej w cPanelu (cPanel > E-mail > Usługi przesyłania dalej), to ustawienia w tamtym miejscu będą nadpisywać ustawienia w opcji: Domyślny adres.

WAŻNE! Jeśli spamerzy wysyłają dużo spamu na Twoją domenę i kierujesz taką pocztę na domyślny adres typu catch-all, może on otrzymać dużą ilość spamu i skrzynka może zostać szybko przepełniona.

Jak ustawić adres typu catch-all przez cPanel?

Aby ustawić domyślny adres domeny, wykonaj następujące czynności:

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Domyślny adres e-mail.
    Aby ustawić konto typu catch-all w cPanel kliknij opcję: Domyślny adres.
  3. W menu: Wysyłaj wszystkie nietrasowane wiadomości e-mail kierowane do następującej domeny wybierz domenę, dla której chcesz skonfigurować domyślny adres typu catch-all. Wybierz jedno z następujących ustawień:
    Domyślny adres e-mail typu catch-all dla domeny w cPanel

    • Odrzuć wiadomość e-mail, gdy serwer przetwarza ją w czasie działania usługi SMTP, i wyświetl komunikat o błędzie – wybierz to ustawienie, aby wysłać wiadomość o błędzie do nadawcy. Następnie wprowadź komunikat o błędzie w polu tekstowym: Komunikat o niepowodzeniu (widoczny dla nadawcy). Co to jest Mailer Daemon?
    • Przesyłaj dalej na adres e-mail – wybierz to ustawienie, aby przekazywać pocztę na inny adres. Następnie wprowadź adres e-mail lub nazwę użytkownika konta cPanel w polu tekstowym: Przesyłaj dalej na adres e-mail.
  4. Kliknij: Opcje zaawansowane, aby wyświetlić dodatkowe ustawienia:
    • Prześlij dalej na swoje konto systemowe „nazwa-konta” – wybierz to ustawienie, aby przekazywać pocztę na konto systemowe.
    • Potok do programu – wybierz to ustawienie, aby przekazywać komunikaty do programu w ścieżce zdefiniowanej w dostępnym polu tekstowym. Wprowadź ścieżkę względem swojego katalogu domowego.
    • Odrzuć (niezalecane) – wybierz to ustawienie, aby usunąć wiadomości przychodzące i nie wysyłać powiadomienia o błędzie.

      Nie polecamy tego ustawienia, ponieważ nadawca nie będzie wiedział, że dostawa jego wysyłki się nie powiodła się.

  5. Kliknij przycisk: Zmień, aby zapisać ustawienia catch-all dla wybranej domeny w cPanel.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie

Redis w WordPress – co to i jak uruchomić?

Zastosowanie Redis jest jedną z najlepszych metod, aby przyspieszyć działanie witryny opartej o WordPress. W tym wypadku ważne jest, aby...

Jaka wersja PHP dla WordPress?

Witryny internetowe zbudowane na CMS WordPress cieszą się ogromną popularnością. Twórcy tego systemu stale dbają o rozwój WordPress. Podobnie...

Jak sprawdzić z jakiej wersji WordPress korzystam?

WordPress to najpopularniejszy system CMS na świecie. Wielu użytkowników często nawet nie zdaje sobie sprawy, że jego strona internetowa...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl