Do czego służy filtr antyspamowy?
Za pośrednictwem cPanelu możesz utworzyć skrzynki e-mail, które będą funkcjonowały na Twoim hostingu. Jeśli przypiszesz do hostingu domeny, to Twoje skrzynki e-mail będą mogły korzystać z adresów tych domen.
- Jak utworzyć inne reguły poczty niż antyspamowe w cPanel?
- Jak utworzyć globalne filtry poczty e-mail?
Jeśli potrzebujesz przejść do edycji wybranej skrzynki e-mail (np. w celu ustawienia filtrów antyspamowych), możesz to zrobić po zalogowaniu do cPanelu. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić jak dodać filtr antyspamowych na skrzynce e-mail utworzonej na hostingu w Domenomania.pl.
Jak utworzyć filtr antyspamowy na skrzynce e-mail w cPanelu?
Aby dodać filtr antyspamowy na skrzynce e-mail za pomocą cPanelu:
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- W panelu cPanel przejdź do sekcji: E-mail, a następnie wybierz opcję Konta e-mail.
- Aby przejść do edycji wybranej skrzynki e-mail, kliknij przycisk: Zarządzaj przy wybranym koncie pocztowym.
- Po prawej stronie ekranu znajdź sekcję: Przydatne i kliknij opcję: Zarządzaj filtrami e-mail.
- Zostaniesz przekierowany do ekranu edycji filtrów antyspamowych tylko dla wybranej skrzynki e-mail. Wszystkie dodane reguły będą przetwarzane w kolejności wyświetlania na liście, czyli od góry do dołu.
- Wypełnij wyświetlony formularz:
- Nazwa filtru – wprowadź nazwę filtru w polu tekstowym.
- Następnie skonfiguruj zasady działania dla tworzonej reguły.
- Przykłady jak dodać filtrowanie wiadomości z wykorzystaniem modułu SpamAssassin:
- Aby dodać skonfigurowany filtr antyspamowy, kliknij przycisk: Utwórz.
- Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie dodania nowego filtru do skrzynki e-mail. Kliknij zawarty w nim, aby powrócić do listy wszystkich filtrów utworzonych dla wybranej skrzynki e-mail.
- Na wyświetlonym ekranie w sekcji: Bieżące filtry możesz zmienić kolejność wykonywania filtrów. Reguły znajdujące się na górze listy wykonywane są jako pierwsze i następnie wykonywane są wszystkie poniżej według kolejności wyświetlania.
- W sekcji: Test filtru możesz sprawdzić jak system będzie przetwarzać wskazaną przez Ciebie wiadomość e-mail. W tym celu wprowadź w polu poniżej całą wiadomość e-mail (wraz z nagłówkami) i kliknij przycisk: Testuj filtr.