Jak dodać filtr antyspamowy do skrzynki e-mail?

Za pośrednictwem cPanelu możesz utworzyć skrzynki e-mail, które będą funkcjonowały na Twoim hostingu. Jeśli przypiszesz do hostingu domeny, to Twoje skrzynki e-mail będą mogły korzystać z adresów tych domen.

Filtry poczty e-mail umożliwiają ustawianie reguł dla wiadomości przychodzących (na przykład wiadomości od żądanego nadawcy). Jeśli wiadomość będzie pasować do utworzonej reguły, system może automatycznie wykonać akcję na tej wiadomości (na przykład usunąć wiadomość lub przenieść ją do innego folderu).

Jeśli potrzebujesz przejść do edycji wybranej skrzynki e-mail (np. w celu ustawienia filtrów antyspamowych), możesz to zrobić po zalogowaniu do cPanelu. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić jak dodać filtr antyspamowych na skrzynce e-mail utworzonej na hostingu w Domenomania.pl.

Jak utworzyć filtr antyspamowy na skrzynce e-mail w cPanelu?

Aby dodać filtr antyspamowy na skrzynce e-mail za pomocą cPanelu:

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. W panelu cPanel przejdź do sekcji: E-mail, a następnie wybierz opcję Konta e-mail.Aby usunąć skrzynkę e-mail w cPanelu, kliknij opcję: Konta e-mail
  3. Aby przejść do edycji wybranej skrzynki e-mail, kliknij przycisk: Zarządzaj przy wybranym koncie pocztowym.
    Aby przejść do modyfikacji wybranego konta pocztowego w cPanel, kliknij przycisk: Zarządzaj
  4. Po prawej stronie ekranu znajdź sekcję: Przydatne i kliknij opcję: Zarządzaj filtrami e-mail.
    Aby ustawić filtry antyspamowe dla skrzynki e-mail, kliknij opcję: Zarządzaj filtrami e-mail.
  5. Zostaniesz przekierowany do ekranu edycji filtrów antyspamowych tylko dla wybranej skrzynki e-mail. Wszystkie dodane reguły będą przetwarzane w kolejności wyświetlania na liście, czyli od góry do dołu.
    Przykład filtru antyspamowego tworzonego w cPanelu
  6. Wypełnij wyświetlony formularz:
    • Nazwa filtru – wprowadź nazwę filtru w polu tekstowym.
    • Następnie skonfiguruj zasady działania dla tworzonej reguły.
  7. Przykłady jak dodać filtrowanie wiadomości z wykorzystaniem modułu SpamAssassin:
    Aby filtrować wszystkie wiadomości, które SpamAssassin oznaczył wynikiem spamu 5 lub wyższym, wybierz w regule opcje: „Stan spamu” oraz „zawiera„, a następnie w polu poniżej wpisz: +++++. Jeśli chcesz filtrować wiadomości oznaczone wynikiem 4 użyj: ++++, natomiast dla wyniku spamu 3 użyj: +++ itd.
    Aby filtrować wszystkie wiadomości, które SpamAssassin oznaczył jako spam, wybierz opcje: „Stan spamu” oraz „zaczyna się od” i w polu poniżej wpisz: „Tak„.
  8. Aby dodać skonfigurowany filtr antyspamowy, kliknij przycisk: Utwórz.
    Potwierdzenie utworzenia nowego filtru dla skrzynki e-mail w cPanel.
  9. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie dodania nowego filtru do skrzynki e-mail. Kliknij zawarty w nim, aby powrócić do listy wszystkich filtrów utworzonych dla wybranej skrzynki e-mail.
  10. Na wyświetlonym ekranie w sekcji: Bieżące filtry możesz zmienić kolejność wykonywania filtrów. Reguły znajdujące się na górze listy wykonywane są jako pierwsze i następnie wykonywane są wszystkie poniżej według kolejności wyświetlania.
  11. W sekcji: Test filtru możesz sprawdzić jak system będzie przetwarzać wskazaną przez Ciebie wiadomość e-mail. W tym celu wprowadź w polu poniżej całą wiadomość e-mail (wraz z nagłówkami) i kliknij przycisk: Testuj filtr.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie