- Konfiguracja automatycznych odpowiedzi w cPanel
- Posiadam DirectAdmin zamiast cPanel
- Czy użytkownik bez dostępu do cPanelu może ustawić autoresponder?
Automatyczne odpowiedzi to funkcja, która jest znana chyba przez każdego użytkownika e-mail. Autoresponder to funkcja umożliwiająca automatyczne wysłanie odpowiedzi na pocztę przychodzącą. Autoresponder odpowiada nadawcy wysyłając określoną przez użytkownika treść. Automatyczne odpowiedzi mogą być wysyłane tylko w określonym przedziale czasowym.
Autoresponder jest najczęściej stosowany podczas informowania o nieobecności. Posiada szereg zalet, które w dzisiejszych czasach mogą wpłynąć na utrzymanie klienta oraz budowania relacji z innymi użytkownikami.
Konfiguracja autorespondera w cPanelu
Konfiguracja automatycznych odpowiedzi w cPanel możliwe jest dla użytkowników, którzy posiadają do panelu administracyjnego cPanel. Aby ustawić automatyczne odpowiedzi w Domenomania.pl za pomocą panelu cPanel:
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- W panelu cPanel przejdź do sekcji E-mail, a następnie wybierz opcję Automatyczne odpowiedzi.
- W kolejnym oknie kliknij przycisk Dodaj automat pocztowy.
- Pojawi się nowe okienko. Wypełnij w nim odpowiednie pola:
- Zestaw znaków – wybierz kodowanie jakie ma być użyte w wiadomości – jeśli nie wiesz co wybrać, pozostaw domyślną wartość,
- Interwał – ustal jak często wiadomość automatyczna ma być wysyłana do tego samego nadawcy, jeśli przysyła on wiadomości z dużą częstotliwością,
- E-mail oraz Domena – podaj nazwę konta użytkownika oraz domenę, których automatyczna odpowiedź ma dotyczyć,
- Od – podaj pełną nazwę użytkownika, która będzie widoczna w wysyłanych wiadomościach e-mail,
- Temat – ustal temat wiadomości. Możesz dodatkowo użyć odpowiednich tagów opisanych w górnej części witryny,
- Treść – wpisz treść wiadomości automatycznej. Leśli chcesz użyć kodu HTML zaznacz pole: Ta wiadomość zawiera kod HTML,
- Uruchom – określ w jakim przedziale czasowym dany autoresponder ma być aktywny.
- Następnie kliknij przycisk Utwórz. To wszystko! Wiadomość automatyczna została ustawiona.
Posiadam DirectAdmin zamiast cPanel
Jeśli posiadasz inny panel administracyjny niż cPanel, to skorzystaj z instrukcji tworzenia autorespondera w DirectAdmin:
Czy użytkownik bez dostępu do cPanelu może ustawić autoresponder?
Każdy użytkownik (nie posiadający dostępu do panelu administracyjnego cPanel) może samodzielnie aktywować funkcję automatycznych odpowiedzi na swojej skrzynce e-mail po zalogowaniu do Webmaila.