Błędy popełniane przy tworzeniu strony WordPress

Promocja na hosting WordPress

Tworzenie strony internetowej w WordPress jest naprawdę proste i nie wymaga wiedzy technicznej. Możesz samemu zainstalować WordPress i zaraz po jego uruchomieniu Twoja strona internetowa będzie widoczna w sieci Internet.

W miarę rozwoju witryny będziesz wprowadzał do niej nowe funkcje, zmiany w wyglądzie czy optymalizował dodaną treść i media pod kątem wyszukiwarek. Warto zadbać od samego początku, aby unikać błędów, które z czasem mogą po prostu wymagać od nas dużej ilości pracy przy ich poprawianiu. Poznaj popularne błędy popełniane przy tworzeniu strony WordPress.

Błędy przy tworzeniu strony internetowej

Wiesz już, że tworzenie strony internetowej w WordPress jest naprawdę proste, a sama obsługa tego popularnego CMS nie wymaga wiedzy technicznej. Nie oznacza to jednak, że możesz zakończyć prace nad stroną zaraz po zainstalowaniu CMS i wyborze szablonu.

Administrowanie stroną internetową to przede wszystkim jej poprawne skonfigurowanie, śledzenie zmian, wprowadzanie aktualizacji. W dużej części pomogą Ci w tym wszystkim narzędzia dostępne w WordPress, ale powinieneś pamiętać o poprawnym ich używaniu.

Wybór niewłaściwej usługi hostingowej

Wybór odpowiedniego hostingu to podstawa działania strony internetowej. Nikt nie lubi kiedy jego witryna nagle przestaje być dostępna w sieci Internet lub jest widoczna z przerwami. Początkowo może to nie mieć dla Ciebie znaczenia jaki hosting wybierzesz  i możesz kierować się jedynie ceną, ale szybko przekonasz się, że wraz z rosnącym ruchem wybrany hosting może okazać się niewystarczający.

Wybierając dedykowane rozwiązania jak WordPress Hosting zapewniasz sobie stabilne działanie strony internetowej, możliwość jej nieograniczonego rozwoju, ale także opcje uruchomienia wielu stron jednocześnie bez obawy, że kiedy coraz większa liczba osób zechce ją odwiedzić, ta przestanie być dostępna online lub zacznie zaskakiwać błędami.

Zmiana loginu administratora i bezpieczne hasło

Kiedy instalujesz WordPress po raz pierwszy system proponuje Ci ustawienie loginu administratora w postaci nazwy: admin. Nie ma w tym nic złego, jeśli nie zastanawiasz się nad bezpieczeństwem strony. Logowanie do panelu administratora odbywa się za pomocą dedykowanej strony, a dostęp do niej może mieć każdy. O bezpieczeństwie strony internetowej zadecyduje skomplikowanie loginu i hasła.

Zmień domyślną nazwę logowania, aby utrudnić próbę uzyskania nieautoryzowanego dostępu do panelu administratora. Możesz też zmienić domyślny adres URL używany do logowania do panelu WordPress. Podobnie skorzystaj z generatora haseł lub utwórz silne hasło dostępu, aby nie można było go łatwo zgadnąć. Regularnie zmieniaj hasła w ramach wewnętrznej polityki bezpieczeństwa.

Aktualizacje CMS, wtyczek i szablonów

WordPress dba o to, aby system CMS pozostawał wciąż aktualny, ale wiele jego części składowych może wymagać ręcznej obsługi, np. manualna aktualizacja wtyczek czy szablonów. Aktualizacje mają na celu eliminowanie błędów w działaniu CMS i jego poszczególnych elementów, wprowadzają szereg nowych funkcji i narzędzi, ale również eliminują zgłaszane przez użytkowników „dziury”, które mogą powodować nieautoryzowany dostęp do zasobów strony.

Aktualizacje powinny obejmować nie tylko sam CMS, ale również wtyczki i szablony. W dwóch ostatnich przypadkach powinieneś zwrócić na to uwagę już na etapie ich wyboru i instalacji. Wiele szablonów WordPress dostępnych w bibliotece CMS jest bezpłatna, ale jeśli przyjrzysz się ich wersjom może okazać się, że nie nie są one zbyt często aktualizowane.

Zespół WordPress dba o to, aby przeszły one weryfikację bezpieczeństwa, ale jeśli myślisz poważnie o stronie internetowej, powinieneś zwracać uwagę na to, aby deweloper dbał o aktualizowanie szablonów.

Tak samo dotyczy to wtyczek WordPress, które często mocno ingerują w bazę danych czy strukturę strony i mogą z czasem być bardziej podatne na zewnętrzne ataki lub powodować nieprawidłowości w działaniu CMS. Dlatego warto wybierać wtyczki i szablony do WordPress, które są często aktualizowane przez ich autorów.

Nadmiar wtyczek i szablonów

Zainstalowałeś WordPress i szukasz właściwych wtyczek oraz szablonów. Takie działanie może spowodować, że w panelu WordPress będziesz miał długą listę dodatków – z czego duża większość jest naprawdę do niczego niepotrzebna.

Utrzymywanie dużej ilości nieużywanych dodatków może wpływać na prędkość działania CMS, ale także na jego bezpieczeństwo, gdyż każdy element zainstalowany w CMS – nieużywany i nieaktualizowany – może być furtką do ataku na stronę.

Nadmiar niepotrzebnych i nieaktualnych wtyczek w WordPress może wpływać negatywnie na działanie witryny

Z reguły dla większości stron internetowych używa się jednego szablonu i kilku do kilkunastu wtyczek, które wyczerpują potrzeby użytkowników. Bardziej zaawansowane i rozbudowane witryny mogą potrzebować więcej dodatków, ale jeśli cenisz sobie bezpieczeństwo i szybkość działania, szukaj i instaluj tylko te dodatki, które są niezbędne dla Ciebie i Twoich użytkowników, a jeśli to konieczne, kupuj wersje Premium, które zwykle posiadają lepsze wsparcie techniczne, częste aktualizacje lub oferują kilka rozwiązań w jednym – co zmniejszy ilość wtyczek w CMS.

Analityka strony internetowej

Google Analytics, Google Search Console, mapa witryny XML i inne – czy pamiętasz o tym? Utworzenie strony internetowej jest proste i większość z nas ma pomysł jak strona ma wyglądać i jakie informacje ma zawierać. Jednak strona pozostawiona sama sobie może okazać się bezwartościowa i nigdy nie osiągnąć wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarek. A przecież strony tworzone są przede wszystkim dla użytkowników i po to, aby przyciągnąć ich uwagę oraz zwiększyć ruch.

Wciąż wiele osób i właścicieli witryn nie korzysta z analityki internetowej i nie podejmuje żadnych działań, aby to zmienić. Poddają się oni często namowie agencji reklamowych, które niekiedy w ciemno oferują marketing internetowy dla firmy. Analityka strony może również pomóc Ci kontrolować skuteczność ich działań.

Analityka internetowa pozwala śledzić co się dzieje na Twojej stronie internetowej i co robią jej użytkownicy, ale odpowiednie narzędzia takie jak Google Search Console pozwalają sprawdzić w jaki sposób użytkownicy odnajdują Cię w Internecie.

Nawet, jeśli nie posiadasz szerokiej wiedzy w zakresie analityki, to przyjrzenie się podstawowym informacjom wyświetlanym przez narzędzia Google może podsunąć Ci wiele pomysłów jak optymalizować treści oraz jak zmienić strukturę strony, aby zwiększyć ruch i konwersję.

Optymalizacja treści WorPress

Treść umieszczana na stronie internetowej to fundament jej funkcjonowania. Dostarcza ona cennych informacji dla użytkowników witryny, którzy w ten sposób poznają Twoją firmę, ofertę oraz rozwiązują inne ważne kwestie, takie jak zdobywanie wartościowej wiedzy.

Dodawanie treści do WordPress jest stosunkowo proste – wystarczy kliknąć przycisk Dodaj nowy w sekcji Wpisy lub Strony i zacząć tworzyć treść. Jednak o tym jak treść będzie wyglądała i w jaki sposób wpłynie na widoczność witryny w sieci Internet, będzie decydowało to czy kierujesz się kilkoma wskazówkami, które podpowiada Google, wtyczki SEO lub inni operatorzy wyszukiwarek.

Nadużywanie tagów i kategorii

Tagi i kategorie to dwa podstawowe elementy pozwalające segregować treści, jak również umożliwić ich śledzenie ze względu na temat przewodni lub poruszanych we wpisach i stronach zagadnień. Kiedy jesteś pierwszy raz na stronie internetowej zapewne skorzystasz z menu nawigacji, aby szybko przejść do interesujących zagadnień. Jeśli kategorii będzie zbyt wiele użytkownik może mieć trudności z odnalezieniem w gąszczu tych informacji.

Tagi to zawartość wpisów i stron opisane kilkoma kluczowymi frazami. Ważne jest, aby dodając tagi do wpisów dodawać naprawdę kilka kluczowych fraz, które określają poruszane zagadnienia w treści.

Przesycenie tego parametru, czyli dodawanie zbyt dużej ilości tagów czy tagów daleko odbiegających od treści wpisu, to sygnał, że być może warto podzielić dodawaną treść na mniejsze, ale to też ryzyko, że użytkownik zauważy, że wiele z nich tak naprawdę nie ma związku z dodawaną treścią.

Optymalizacja pod SEO

Kiedy dodajesz nowe treści do WordPress warto nie tylko pamiętać o tym, aby były one wartościowe, ale również, aby miały właściwą strukturę, atrybuty i inne elementy, takie jak media (obrazki lub filmy).

Pomocnym rozwiązaniem może być używanie wtyczek All in One SEO czy Yoast SEO, które podpowiadają użytkownikom, np. czy rozkład nagłówków H1, H2, H3 jest prawidłowy, czy akapity nie są zbyt długie lub czy w treści wpisów znajduje się wystarczająca liczba zewnętrznych odnośników, atrybutów itp.

W zakładce SEO wtyczki Yoast SEO znajdziesz informacje o meta tytule i meta opisie

Treść powinna być czytelna dla użytkownika – jednak dla wyszukiwarek internetowych to tylko tekst, który poddawany jest ocenie licznych algorytmów. Na podstawie wyniku badania strony, wyszukiwarki umieszczają witrynę w swoich rankingach, docelowo wyświetlając je wyżej lub niżej w wynikach wyszukiwania. O wartości tekstu zadecyduje sam użytkownik, ale inteligentne algorytmy wyszukiwarek pracują w taki sposób, aby samodzielnie badać treść i oceniać, czy może ona być najlepszą odpowiedzią na dane zapytanie.

Strony i posty

Podczas tworzenia witryny internetowej w WordPress będziesz dodawał strony i wpisy. To dwa różne rodzaje treści. W teorii nie będzie to miało dużego znaczenia dla działania witryny, ale w ogólnej ocenie wykorzystanie postów i stron różni się ogólną strukturą serwisu, a przez co sposobem ich prezentacji i widoczności w wynikach wyszukiwania.

Dodając nowe treści, należy kierować się prostą zasadą: dodawaj strony, jeśli dodajesz treści statyczne niezmieniające się w czasie, jak strony informacyjne, strony z danymi kontaktowymi czy strony prezentujące szczegóły oferty. Natomiast wpisów używaj do treści dynamicznych, np. aby umieszczać wiadomości, poradniki, ciekawostki, newsy itp. które z czasem, mogą tracić na ważności, a w ich miejscu pojawią się kolejne treści.

Komentarze WordPress

Dodawanie komentarzy pod wpisami i stronami WordPress to prosty sposób, aby zachęcić użytkowników do interakcji. To także dodatkowy content wprowadzony na stronie, który może wpłynąć na jej pozycjonowanie. Jeśli chcesz, aby komentarze stały się wartością dodaną do serwisu, warto zadbać o dwa kluczowe elementy: bezpieczeństwo i ochronę przed spamem oraz tworzenie wartościowych treści, które będą zachęcały do dyskusji, merytorycznych komentarzy i uwag.

Często popełnianym błędem jest niezabezpieczanie systemu komentarzy, co powoduje dodawanie niezliczonej liczby bezwartościowych lub spamowych treści, które z czasem mogą spowodować obniżenie wartości całej witryny lub przysporzyć dodatkowej pracy administratorom. Z drugiej strony, decydując się na pozostawienie systemu komentarzy pod wpisami warto zastanowić się, czy treści jakie dodajemy są poprawne i wyczerpują temat oraz czy są na tyle wartościowe, aby zachęcić do merytorycznych uwag czy dyskusji.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie

Jak eksportować kontakty z Webmail (Roundcube)?

Przenoszenie listy kontaktów pomiędzy skrzynkami e-mail w programie Roundcube jest bardzo łatwe do wykonania i wystarczy w tym celu wykonać kilka...

Jak zaimportować kontakty w Webmail (Roundcube)?

Posiadanie wielu kontaktów w formie książki adresowej to bardzo wygodna metoda do zarządzania swoimi kontaktami poczty e-mail. W przypadku...

Jak dodać nowy kontakt w Webmail (Roundcube)?

Książka adresowa to bardzo ważny element kiedy korzystamy z poczty elektronicznej. Dzięki niej zawsze mamy dostęp do adresów i danych osób, z...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl
-46% Każdy
pakiet hostingowy
z rabatem 46%
na rok
Oferta ważna do 31.12.2021