Mailer Daemon – co to jest?

Mailer Daemon to informacja zwrotna, którą możesz otrzymać po wysłaniu wiadomości e-mail. Znajdują się w niej informacje o przyczynach niedostarczenia od docelowego serwera pocztowego (czyli serwera adresata). Jeśli adresat twierdzi, że nie otrzymał wiadomości, to przyczyny jej niedostarczenia znajdują się w przesłanej informacji zwrotnej.

Jeśli szukasz informacji o przyczynach niedostarczania wiadomości e-mail, którą wysłałeś do adresata, to powinieneś jej szukać w treści odebranego komunikatu błędu. Komunikaty zawarte w otrzymanej wiadomości zwrotnej najczęściej są w języku angielskim i możesz w nich znaleźć frazy: Undelivered Mail returned to Senter lub Remote host said.

Co oznacza otrzymanie komunikatu Mailer Daemon?

Komunikat Mailer Daemon wysyłany jest do nadawcy wiadomości, który chciał wysłać przesyłkę. Jest to tzw. zwrot wiadomości, który może zostać odesłany, np. z powodu błędnie zadeklarowanego adresu e-mail adresata, zbyt małej pojemności na koncie pocztowym adresata lub przez blokadę spowodowaną ustawieniami antyspamowymi.

Jeśli w wiadomość zwrotnej jest informacja z linkiem koniecznie sprawdź stronę do której prowadzi.W wielu przypadkach pod tym adresem znajduje się wskazówka lub konkretne rozwiązanie problemu.

Co może oznaczać brak wiadomości Mailer Daemon?

Jeśli nadawca nie otrzymał wiadomości zwrotnej, a wiadomość e-mail znajduje się w katalogu wysłane na skrzynce e-mail nadawcy, to można przyjąć, że przesyłka została prawidłowo dostarczona do adresata. Serwer pocztowy nadawcy nie ma wpływu, w którym katalogu zostanie umieszczona wysłana przez niego wiadomość na koncie pocztowym odbiorcy.

Jeśli wysłana wiadomość nie znajduje się w skrzynce odbiorczej adresata, to warto sprawdzić też inne foldery poczty (np. spam) lub sprawdzić śledzenie dostarczania poczty e-mail w panelu administracyjnym (np. cPanel).

Mailer Daemon generowany jest i wysyłany do nadawcy wiadomości przez serwer pocztowy adresata, czyli osoby, do której miała zostać wysłana wiadomość e-mail.

Przykłady komunikatów Mailer Daemon

Dokładne przyczyny niedostarczenia przesyłki e-mail na konto pocztowe zawarte są w treści komunikatu błędu zwróconego do adresata. Odbita w ten sposób poczta e-mail nie jest dostarczana do adresata. Sprawdź komunikat w otrzymanej zwrotce i zastosuj się do niej, aby móc wysłać wiadomość do wskazanego adresata.

Treść komunikatu błędu nie musi być identyczna z przykładami podanymi poniżej (np. może być w innym języku, gdyż administrator serwera pocztowego może samodzielnie zdefiniować treść tych komunikatów). Sprawdź czy w komunikacie znajdują się słowa kluczowe, które mogą naprowadzić na rozwiązanie problemu z dostarczaniem wiadomości, np. SPF, revDNS, quota, itp.

Poniżej znajdziesz przykłady wiadomości zwrotnych Mailer Daemon, w których oznaczane są najpopularniejsze przyczyny odbicia wiadomości przez serwer pocztowy.

  • maildir over quota
    Taki lub podobny komunikat świadczy o tym, że konto pocztowe adresata ma za mało wolnego miejsca, aby mogło przyjąć przesłaną wiadomość e-mail. Rozwiązaniem jest zwiększenie pojemności skrzynki e-mail lub usunięcie zbędnych wiadomości przez adresata.
  • No Such User Here lub User unknown in virtual mailbox table
    Takie lub podobne komunikaty mogą świadczyć, że wskazane konto pocztowe adresata nie istnieje lub zostało zablokowane.
  • unsolicited mail lub message has been blocked because ASE reports it as spam lub rejected due to low SenderBase Reputation score lub rejected due to the sending MTA’s poor reputation
    Takie lub podobne komunikaty mogą świadczyć, że adres serwera nadawcy może być listowany na liście RBL. Możesz sprawdzić czy adres IP znajduje się na liście spamerów (tzw. RBL) za pomocą zewnętrznych narzędzi, np.: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
  • couldn’t find any host named
    Taki lub podobny komunikat może świadczyć, że zostały użyte niedozwolone znaki w adresie e-mail adresata. Przykładowo, adres e-mail mógł zostać ujęty w apostrofy lub zostały użyte inne niedozwolone znaki (np. spacja). Sprawdź czy wpisałeś poprawny adres e-mail podczas wysyłki wiadomości.
  • does not like recipient lub Client host rejected: cannot find your hostname
    Taki lub podobny komunikat może świadczyć, że konfiguracja zawiera nieprawidłowy adres w RevDNS. W tym przypadku należy sprawdzić konfigurację revDNS na swoim serwerze. Co to jest PTR (revDNS)?
  • Remote host said: SPF Error
    Taki lub podobny komunikat może świadczyć o nieprawidłowej autoryzacji SPF. Rozwiązaniem może być dodanie odpowiedniego rekordu TXT z wartością SPF dla Twojej domeny. Więcej informacji: Jak dodać rekord SPF w cPanel?
  • sorry, that domain isn’t in my list of allowed rcpthosts
    Taki lub podobny komunikat może świadczyć, że wiadomość została wysłana bez wymaganej autoryzacji SMTP.
  • Connected to but connection died
    Taki lub podobny komunikat może świadczyć, że przyczyną jest problem z niedostępnością serwera pocztowego adresata. Oznacza to, że serwer docelowy był niedostępny przez dłuższy czas, mógł być wyłączony lub działać niepoprawnie.
  • DKIM domain mismatch – found in DKIMCache, but no DKIM – Signature found in mail header
    Taki lub podobny komunikat może świadczyć o tym, że zaistniał problem z DKIM po stronie odbiorcy. Należy w tym przypadku skontaktować się z administratorem serwera pocztowego adresata.
  • Administrative prohibition lub Verification failed for lub Sender verify failed
    Taki lub podobny komunikat może świadczyć o tym, że docelowy serwer pocztowy (adresata) odrzucił wiadomość e-mail z nieznanej przyczyny. W takich przypadkach w komunikacie nie jest podawana konkretna przyczyna, np. może być to związane z polityką bezpieczeństwa lub konfiguracją serwera. Skontaktuj się z administratorem serwera pocztowego adresata, aby wyjaśnić przyczynę tego komunikatu błędu.

Jeśli nadawca wiadomości nie posiada wiedzy niezbędnej do interpretacji treści zwróconego komunikatu błędu, może skonsultować jej treść z administratorem swojego serwera pocztowego.

Dodatkowe informacje o dostarczaniu wiadomości

Inne przydatne informacje oraz instrukcje, które mogą pomóc w sprawdzaniu lub zwiększaniu ilości dostarczonych wiadomości e-mail znajdziesz w innych artykułach poniżej:

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie