- Sprawdź czy na pewno nie otrzymałeś wiadomości e-mail
- Poproś nadawcę o sprawdzenie zwrotu wiadomości (tzw. Mailer Daemon)
- Jak w cPanelu sprawdzić raporty śledzenia poczty e-mail?
Jako adresat niedostarczonej poczty e-mail nie masz możliwości zweryfikowania z jakiego powodu wiadomość nie została dostarczona na Twoją skrzynkę e-mail. Informacje takie może sprawdzić nadawca wiadomości, który wysyłał ją do Ciebie (np. na jakim etapie wysyłki dostarczenie wiadomości do Ciebie zostało wstrzymane).
Sprawdź czy na pewno nie otrzymałeś wiadomości e-mail
W pierwszej kolejności sprawdź swoją skrzynkę e-mail, gdyż może po prostu nie potrafisz znaleźć wiadomości, która jednak dotarła:
- sprawdź inne katalogi poczty e-mail niż skrzynka odbiorcza, np. w wyniku działania reguł wiadomości mogła ona trafić do innego folderu,
- jeśli otrzymana wiadomość została uznana jako spam, serwer pocztowy mógł ją skierować do innego katalogu (np. SPAM),
- sprawdź czy nie blokujesz nadawcy, np. czy nie blokujesz adresu e-mail w swoich zabezpieczeniach antyspamowych,
- upewnij się, że sprawdzasz właściwą skrzynkę odbiorczą. Na hostingu w Domenomania.pl możesz utworzyć nieograniczoną liczbę skrzynek e-mail,
- spróbuj skorzystać z wyszukiwarki w programie pocztowym lub webmailu, która ułatwia znalezienie przesyłki po adresie e-mail, temacie, dacie itd.
Poproś nadawcę o sprawdzenie zwrotu wiadomości (tzw. Mailer Daemon)
Nadawca wiadomości, który chciał wysłać przesyłkę e-mail do Ciebie, mógł otrzymać zwrot wiadomości w postaci tzw. Mailer Daemon. Zwrotka wiadomości w takiej postaci mogła być odesłana do nadawcy, np. z powodu błędnie zadeklarowanego adresu e-mail adresata, zbyt małej pojemności na koncie pocztowym adresata lub przez blokadę spowodowaną ustawieniami antyspamowymi.
Dokładne przyczyny niedostarczenia przesyłki e-mail na Twoje konto pocztowe zawarte są w treści zwróconej wiadomości Mailer Daemon. Jeśli nadawca wiadomości nie posiada wiedzy niezbędnej do interpretacji treści zwróconego komunikatu błędu, może skonsultować jej treść z administratorem swojego serwera pocztowego.
Jak w cPanelu sprawdzić raporty śledzenia poczty e-mail?
Raporty śledzenia dostarczania generowane są na podstawie logów pocztowych serwera i możesz użyć ich do śledzenia trasy dostarczania Twoich wiadomości e-mail oraz przesyłek wysyłanych na Twoje konto pocztowe. Śledzenie trasy poczty e-mail może pomóc w identyfikacji problemów z dostarczaniem Twoich przesyłek e-mail do adresatów oraz dostarczaniem poczty e-mail do Ciebie.
Jeśli jednak poczta nie została dostarczona do serwerów Domenomania.pl, a jej wysyłka została wstrzymana na etapie serwerów pocztowych nadawcy, to funkcja: Śledzenie dostarczania nic nie wykaże, jeśli szukasz przyczyn niedostarczenia przesyłki e-mail do Ciebie. Wtedy przyczynę niedostarczenia może sprawdzić tylko nadawca wiadomości na postawie logów własnego serwera pocztowego.