Jak sprawdzić dlaczego nie otrzymałem poczty?

Jako adresat niedostarczonej poczty e-mail nie masz możliwości zweryfikowania z jakiego powodu wiadomość nie została dostarczona na Twoją skrzynkę e-mail. Informacje takie może sprawdzić nadawca wiadomości, który wysyłał ją do Ciebie (np. na jakim etapie wysyłki dostarczenie wiadomości do Ciebie zostało wstrzymane).

WAŻNE! Jeśli wiadomość została przesłana na serwery Domenomania.pl, ale nie została dostarczona:

W takiej sytuacji możesz sprawdzić przyczynę niedostarczenia wiadomości na Twoje konto pocztowe. Skorzystaj z funkcji: Śledzenie dostarczania w cPanelu, która na podstawie logów pocztowych wykaże przyczynę niedostarczenia przesyłki e-mail. Jak w cPanelu sprawdzić raporty śledzenia poczty e-mail?

Sprawdź czy na pewno nie otrzymałeś wiadomości e-mail

W pierwszej kolejności sprawdź swoją skrzynkę e-mail, gdyż może po prostu nie potrafisz znaleźć wiadomości, która jednak dotarła:

  • sprawdź inne katalogi poczty e-mail niż skrzynka odbiorcza, np. w wyniku działania reguł wiadomości mogła ona trafić do innego folderu,
  • jeśli otrzymana wiadomość została uznana jako spam, serwer pocztowy mógł ją skierować do innego katalogu (np. SPAM),
  • sprawdź czy nie blokujesz nadawcy, np. czy nie blokujesz adresu e-mail w swoich zabezpieczeniach antyspamowych,
  • upewnij się, że sprawdzasz właściwą skrzynkę odbiorczą. Na hostingu w Domenomania.pl możesz utworzyć nieograniczoną liczbę skrzynek e-mail,
  • spróbuj skorzystać z wyszukiwarki w programie pocztowym lub webmailu, która ułatwia znalezienie przesyłki po adresie e-mail, temacie, dacie itd.

Poproś nadawcę o sprawdzenie zwrotu wiadomości (tzw. Mailer Deamon)

Nadawca wiadomości, który chciał wysłać przesyłkę e-mail do Ciebie, mógł otrzymać zwrot wiadomości w postaci tzw. „Mailer Deamon”. Zwrotka wiadomości w takiej postaci mogła być odesłana do nadawcy, np. z powodu błędnie zadeklarowanego adresu e-mail adresata, zbyt małej pojemności na koncie pocztowym adresata lub przez blokadę spowodowaną ustawieniami antyspamowymi.

Dokładne przyczyny niedostarczenia przesyłki e-mail na Twoje konto pocztowe zawarte są w treści zwróconej wiadomości Mailer Deamon. Jeśli nadawca wiadomości nie posiada wiedzy niezbędnej do interpretacji treści zwróconego komunikatu błędu, może skonsultować jej treść z administratorem swojego serwera pocztowego.

Jak w cPanelu sprawdzić raporty śledzenia poczty e-mail?

Raporty śledzenia dostarczania generowane są na podstawie logów pocztowych serwera i możesz użyć ich do śledzenia trasy dostarczania Twoich wiadomości e-mail oraz przesyłek wysyłanych na Twoje konto pocztowe. Śledzenie trasy poczty e-mail może pomóc w identyfikacji problemów z dostarczaniem Twoich przesyłek e-mail do adresatów oraz dostarczaniem poczty e-mail do Ciebie.

Jeśli jednak poczta nie została dostarczona do serwerów Domenomania.pl, a jej wysyłka została wstrzymana na etapie serwerów pocztowych nadawcy, to funkcja: Śledzenie dostarczania nic nie wykaże, jeśli szukasz przyczyn niedostarczenia przesyłki e-mail do Ciebie. Wtedy przyczynę niedostarczenia może sprawdzić tylko nadawca wiadomości na postawie logów własnego serwera pocztowego.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie