DMARC – co to jest i jak dodać?

Promocja na hosting WordPress

DMARC jest to rekord uwierzytelniania wiadomości, raportowania i zgodności dla domen przydatny podczas walki ze spamem. DMARC jest rozszerzeniem zabezpieczeń przed spamem, który uzupełnia funkcje SPF oraz DKIM. Dodanie rekordu DMARC dostarcza informacje serwerom pocztowym jak mają się zachować przy podszywaniu się, umożliwia generowanie raportów oraz zwiększa skuteczność dostarczania naszych wiadomości e-mail.

Użytkownicy korzystający z poczty e-mail muszą uważać na wiele zagrożeń, których z roku na rok ciągle przybywa, np.: SPAM, podszywanie się pod adres e-mail czy nawet wyłudzanie danych osobowych.

Aby uniknąć tego typu zagrożeń, użytkownicy poczty e-mail dodają przy domenie w strefie DNS rekordy: SPF oraz DKIM. Aby zabezpieczenie przed zagrożeniami było jeszcze bardziej efektywne, stworzony został rekord DMARC, który łączy w sobie zarówno SPF jak i DKIM oraz oferuje inne dodatkowe zabezpieczenia.

Co to jest DMARC?

Rekord DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance) w przeciwieństwie do rekordów SPF i DKIM pozwala dokładnie określić jak ma postępować serwer pocztowy, który odbiera pocztę z podejrzanymi wiadomościami e-mail. Pozwala również określić czy serwer pocztowy odbierający takie wiadomości e-mail ma generować i przesyłać raporty na ten temat na wskazane adresy e-mail. Dzięki temu możliwa jest dokładniejsza kontrola poczty w Twojej domenie.

Innym atutem włączenia tego mechanizmu jest uniknięcie potraktowania wychodzącej od Ciebie poczty e-mail jako SPAM, gdyż serwery pocztowe korzystające z niego mogą uznać wiadomości e-mail, wysyłane z domeny bez dodanego rekordu DMARC jako SPAM.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak dodać DMARC przy domenie w Domenomania.pl?

DMARC możesz dodać w Edytorze stref DNS w cPanelu. Rekordy te wraz z rekordami SPF lub DKIM stosowane są, aby ustalić, czy wiadomość e-mail rzeczywiście pochodzi od nadawcy czy kogoś podszywającego się. Umożliwia także łatwiejsze filtrowanie spamu i wiadomości phishingowych. 

  1. Zaloguj się do cPanelu.
  2. Znajdź sekcję: Domeny i kliknij: Edytor stref DNS.
    Aby dodać rekord DMARC, kliknij Edytor stref DNS w cPanel
  3. Kliknij przycisk: Zarządzaj przy domenie, dla której chcesz dodać rekord.
    Kliknij przycisk: Zarządzaj przy wybranej domenie.
  4. W prawym górnym rogu ekranu kliknij ikonę trójkąta skierowanego wierzchołkiem w dół i wybierz opcję: Add „DMARC” Record.
    Kliknij przycisk: Dodaj rekord -> Add DMARC Record
  5. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz dodawania rekordu. Aby dodać najbardziej podstawowy rekord DMARC, wpisz adres e-mail w pierwszym większym polu tekstowym (jak na zrzucie ekranu) i kliknij: Dodaj rekord. Możesz też uzupełnić inne dodatkowe informacje.
    Uzupełnij formularz dodawania rekordu DMARC w cPanelu
  6. W prawym górnym rogu ekranu wyświetlone zostanie potwierdzenie dodania nowego rekordu. Natomiast w strefie Twojej domeny pojawi się nowy rekord TXT (czyli rekord DMARC).Przykładowy rekord DMARC w cPanelu

Jeśli wysyłana przez Ciebie poczta jest traktowana jako spam lub nie jest dostarczana do adresatów, to aby uniknąć oznaczenia jej jako spam sprawdź:

Instrukcja video – oficjalny poradnik od cPanelu

Obejrzyj poniższy poradnik, w którym krok po kroku przedstawione jest jak dodawać DMARC przy domenie w cPanel.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie

Co to jest FAQ Schema i dane strukturalne?

Pozycjonowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania ma ogromne znaczenie dla sukcesu firmy w sieci Internet. Jednym z narzędzi, które może...

Jak dodać FAQ w WordPress za pomocą Yoast SEO?

FAQ Schema to struktura danych, która pomaga optymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to specjalny format, który...

Analiza treści za pomocą Yoast SEO

Yoast SEO to popularna wtyczka stosowana w WordPressie, która umożliwia optymalizację treści pod kątem SEO. Dostarcza wiele przydatnych funkcji,...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl