Co to catch-all?

Promocja na hosting

Catch-all to typ adresu e-mail, który powoduje największe zamieszanie wśród wielu użytkowników hostingu, a prawidłowe jego wykorzystanie wymaga zrozumienia czym jest catch-all i jak działa. Właściwe wykorzystanie catch-all zależy od specyfiki Twojej firmy, np. jaka jest polityka gromadzenia danych, jakie są cele firmy i jaki jest sposób wysyłania firmowych e-maili.

Co to jest serwer poczty e-mail typu catch-all?

Serwer poczty e-mail typu catch-all jest również nazywany serwerem typu: „akceptuj wszystko”. Jest to funkcja należąca do pocztowego serwera, której zadaniem jest zbieranie wiadomości e-mail, wysłanych na adresy pocztowe w Twojej domenie – nawet na te adresy e-mail, które nie istnieją, bo skrzynki nie są utworzone.

Oznacza to, że dzięki catch-all serwer pocztowy wykonuje odpowiednie przekierowania wiadomości e-mail, które zostały wysłane na adres Twojej domeny, a dokładniej na adresy e-mail, które nie istnieją.

Przykładowo: jeżeli włączysz funkcję catch-all na domenie: „twojafirma.pl”, to każda wiadomość e-mail wysłana na adres domeny: @twojafirma.pl, która nie mogła zostać przypisana do żadnej istniejącej skrzynki e-mail, zostanie przekierowana na wskazany przez Ciebie adres e-mail.

Jeśli funkcja catch-all jest wyłączona, to wiadomości e-mail wysłane na adresy nieistniejących skrzynek e-mail zostaną odrzucone przez serwer pocztowy i zwrócone do nadawców.

Warto pamiętać o catch-all

Podczas korzystania z funkcji catch-all, należy pamiętać że:

  • korzystanie z catch-all pozwala otrzymać e-maila nawet w przypadku, jeśli nadawca pomylił się w adresie e-mail,
  • korzystanie z catch-all może spowodować odbieranie większej ilości spamu, który mógłby zostać odrzucony przez serwer pocztowy automatycznie, gdyby funkcja catch-all była wyłączona.

Dlaczego istnieją adresy typu catch-all?

Początkowo webmasterzy używali catch-all, aby zapobiegać utracie wiadomości e-mail, które były wysyłane na niepoprawne adresy e-mail. Wszystkie błędnie adresowane wiadomości były kierowane do „ogólnej skrzynki” typu catch-all. Było to specjalne konto pocztowe, które mogło być okresowo sprawdzane w celu sprawdzenia czy jakieś ważne wiadomości e-mail nie zostały wysłane na błędny adres e-mail w Twojej domenie.

  • niektóre serwery mogą automatycznie odbijać wiadomości po wstępnej akceptacji (tzw. twarde odbijanie),
  • skrzynki pocztowe typu catch-all często przekraczają swoja pojemność, dlatego warto okresowo sprawdzać czy ich pojemność nie jest przekraczana. Po przekroczeniu pojemności skrzynki catch-all, błędnie adresowane wiadomości e-mail będą odrzucane,
  • skrzynki e-mail służące do przechwytywania błędnie adresowanych wiadomości e-mail mogą nie być monitorowane regularnie, jednak można je skonfigurować również tak, aby automatycznie usuwały wiadomości wybrane wiadomości.

Jakie są wady catch-all?

Korzystanie z funkcji catch-all posiada jedną ważną wadę. Gdy odbierasz wiadomości z nieistniejących kont pocztowych, generuje to odbiór większej ilości spamu. Dzieje się tak dlatego, że serwery wysyłające niezliczone ilości spamu, realizują takie wysyłki również na nieistniejące adresy e-mail, które są generowane losowo.

Żeby ograniczyć wiadomości typu spam, wielu użytkowników rezygnuje z tworzenia adresów e-mail w formacie: biuro@ lub kontakt@ oraz rezygnuje z korzystania z funkcji catch-all. Jednak najlepszym sposobem walki ze spamem jest korzystanie i personalizowanie filtrów antyspamowych.

W Domenomania.pl za walkę ze spamem odpowiada zaawansowany mechanizm zabezpieczeń antyspamowych oraz administratorzy, którzy na bieżąco monitorują działanie serwerów pocztowych.

Najtańszy hosting

Zastanawiasz się, czym właściwie jest hosting i jaki wybrać, aby nie przepłacać? Hosting to usługa, która umożliwia przechowywanie Twojej strony inter...

Jak przenieść stronę WWW z dhosting.pl na inny serwer w 48h?

    Jeśli masz już stronę internetową umieszczoną na serwerze u innego operatora jak np. dhosting.pl, możesz ją bezproblemowo przenieść do f...

Jak przenieść stronę WWW z Linux.pl na inny serwer w 48h?

    Jeśli masz już stronę internetową umieszczoną na serwerze u innego operatora jak np. linux.pl, możesz ją bezproblemowo przenieść do firm...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl