Jak sprawdzić dostarczanie e-mail w cPanel?

Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

Za pomocą cPanel możesz w szybki sposób sprawdzić przy swoich domenach przypisanych do cPanel czy posiadasz błędną konfigurację rekordów DNS, które używane są do potwierdzania Twojego serwera pocztowego jako zaufanego nadawcy poczty e-mail.

Brak odpowiedniej konfiguracji dla wskazanych rekordów (SPF, DKIM, DMARC) jest najczęstszą przyczyną odrzucania poczty e-mail, która wysyłana jest z Twojego hostingu.

Sprawdzanie problemów z dostarczaniem e-mail

Skorzystaj z interfejsu: Dostarczanie E-mail w cPanel, aby zidentyfikować problemy z dostarczaniem poczty e-mail na Twoim hostingu, np. błędy związane z ustawieniami rekordów DNS powiązanych pocztą (np. SPF, DKIM, DMARC).

Serwery pocztowe używają tych rekordów w celu sprawdzenia czy mogą ufać Twojemu serwerowi pocztowemu jako nadawcy poczty e-mail. Zobacz poniżej jak w cPanel sprawdzić błędy w konfiguracji domen, które mogą skutkować niedostarczaniem poczty e-mail.

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Dostarczanie E-mail.
    Aby sprawdzić problemy z dostarczaniem e-mail w cPanelu znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Dostarczanie e-mail.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona tabela z listą Twoich domen przypisanych do cPanelu:
    • Status dostarczania e-mail – wyświetla stan rekordów DNS związanych z pocztą dla każdej domeny.
    • Napraw – umożliwia naprawienie nieprawidłowych rekordów domeny. Po kliknięciu przycisku pojawi się okno, które umożliwia przejrzenie i potwierdzenie zaleceń systemu dotyczących nieprawidłowych rekordów. Możesz skopiować sugerowane wartości i samodzielnie utworzyć wskazane rekordy lub (jeśli jest to możliwe) możesz pozwolić systemowi na automatyczne utworzenie rekordu.

      Przycisk: Napraw nie jest dostępny, jeśli domena nie jest wydelegowana na serwery DNS.

    • Zarządzaj – umożliwia ręczne rozwiązanie problemów z rekordami DNS dla wskazanej domeny. Po jego kliknięciu, zostaniesz przekierowany do zarządzania rekordami dla domeny związanymi z pocztą e-mail.
      Lista domen oraz wykaz problemów z rekordami pocztowymi dla domen.

Jak naprawić błędy poczty e-mail z rekordami domeny?

Aby uzyskać dostęp do interfejsu naprawy rekordów pocztowych dla domeny, kliknij przycisk: Zarządzaj przy domenie, którą chcesz skonfigurować. Po kliknięciu przycisku: Zarządzaj, zostaną wyświetlone trzy sekcje:

Interfejs ten umożliwia ręczne konfigurowanie rekordów DNS domeny związanych z pocztą. Użyj tego interfejsu, aby rozwiązać nierozwiązane problemy z rekordami domeny.

Sekcja: DKIM

Sekcja DKIM umożliwia zarządzanie rekordem DKIM domeny. Rekord DKIM weryfikuje nadawcę i integralność wiadomości. Ponadto umożliwia Twojemu serwerowi pocztowemu na udowodnienie innym serwerom pocztowym, że spamerzy nie mieli możliwości zmodyfikowania Twoich wiadomości e-mail podczas ich przesyłania.

Jeśli przy wybranej domenie występują problemy z rekordem DKIM, to w tej sekcji zostanie wyświetlony przykład prawidłowej wartości dla rekordu DKIM, który powinien zostać utworzony w strefie domeny, aby rozwiązać problemy z dostarczaniem poczty (związane z brakiem rekordu DKIM).

Sugerowana wartość DKIM dla domeny w cPanel

Możesz kliknąć przycisk: Zainstaluj sugerowany rekord, aby umożliwić systemowi automatyczne dodanie sygnatury DKIM w postaci rekordu TXT z użyciem sugerowanych wartości lub skorzystać z innych dostępnych przycisków:

  • Kopiuj – umożliwia skopiowanie sugerowanej nazwy i wartości rekordu, aby móc samodzielnie utworzyć rekord TXT w strefie domeny. Możesz też dostarczyć te wartości do administratora serwerów DNS, na które skierowana jest domena (w celu dodania przez niego sygnatury DKIM dla Twojej domeny).
  • Wyświetl: Pełny lub Podzielony – opcja Pełny przeznaczona jest dla dostawców, którzy automatycznie dzielą swoje rekordy. Natomiast opcja Rozdzielać – powoduje podzielenie rekordu na części po 255 znaków. Ta opcja przeznaczona jest dla dostawców, którzy nie dzielą automatycznie swoich rekordów.
  • Wyświetl klucz prywatny – umożliwia pobranie sugerowanego kluczu prywatnego. Po kliknięciu, zostaniesz przekierowany do nowego okna, gdzie będziesz mógł wyświetlić i skopiować sugerowany klucz prywatny. Pamiętaj, że jeśli inni użytkownicy uzyskają Twój prywatny klucz DKIM, to będą mogli „podpisywać” wiadomości e-mail i podszywać się pod Ciebie jako nadawcę.

Sekcja: SPF

Sekcja SPF umożliwia zarządzanie rekordem SPF dla wybranej domeny. Zadaniem rekordu SPF jest identyfikacja serwera pocztowego, który jest uprawniony do wysyłania poczty e-mail w ramach domeny.

Oznacza to, że rekord SPF umożliwia sprawdzenie czy wiadomości wysyłane przez Twoje domeny pochodzą z uprawnionego do tego serwera pocztowego. Rekord SPF ponadto zawiera listę serwerów pocztowych, które są zatwierdzone do wysyłania poczty e-mail z Twoich domen.

Jeśli przy wybranej domenie występują problemy z rekordem SPF, to w tej sekcji zostanie wyświetlony przykład prawidłowej wartości dla rekordu SPF, który powinien zostać utworzony w strefie domeny w celu rozwiązania problemów z dostarczaniem poczty (związane z brakiem rekordu SPF).

Sugerowana wartość rekordu SPF dla domeny w cPanel.

Rekomendujemy dostosowanie rekordu SPF poprzez dodanie listy adresów IP z całego serwera.

Przykład poprawnego wpisu SPF:

v=spf1 a mx include:spf.nXXX.domenomania.pl ~all

Możesz kliknąć przycisk: Zainstaluj sugerowany rekord, aby umożliwić systemowi automatyczne dodanie rekordu SPF z użyciem sugerowanych wartości lub kliknąć przycisk: Dostosuj, aby zmodyfikować sugerowany rekord SPF.

Sekcja: Reverse DNS (PTR)

Sekcja Reverse DNS (PTR) umożliwia zweryfikowanie bieżącego rekordu wskaźnika domeny (PTR). Rekord PTR to rekord DNS, który tłumaczy adres IP na nazwę domeny lub hosta. System używa tego rekordu do wykonania wyszukiwania wstecznego DNS (rDNS) w celu pobrania skojarzonej domeny lub nazwy hosta. Rekord PTR wymaga skojarzonego rekordu A.

Jeśli przy wybranej domenie występują problemy z rekordem PTR, to w tym miejscu znajdziesz prawidłowe wartości dla rekordu PTR, które po zastosowaniu powinny naprawić problemy z dostarczaniem poczty e-mail, które związane są z brakiem lub błędną konfiguracją rekordu PTR.

Sugerowana wartość rekordu PTR (revDNS) dla wybranej domeny w cPanel.

Zapoznaj się z prawidłowymi wartościami dla rekordu PTR i zastosuj się do zaleceń, aby ustawić poprawną konfigurację rekordu PTR dla wybranej domeny. W komunikacie znajdziesz informacje z poziomu jakiej nawzy hosta wysyłane są wiadomości e-mail w ramach Twojej domeny oraz otrzymasz wskazanie jaka powinna być wartość PTR dla tej nazwy hosta. Jest to nazwa hosta, przy pomocy której serwer pocztowy inicjuje wysyłkę za pomocą polecenia „HELO” przez protokół SMTP w celu dostarczenia poczty wychodzącej z Twojej domeny.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

Najpopularniejsze frameworki PHP

Język PHP służy przede wszystkim do tworzenia stron internetowych, a także rozmaitych aplikacji. Mając do dyspozycji framework PHP otrzymujesz...

Co to jest Core Web Vitals?

Wskaźniki internetowe to gorący temat w społeczności zajmującej się szeroko pojętym SEO. Jednym z popularnych tematów powiązanych z SEO jest...

Popularne wtyczki do optymalizowania obrazów w WordPress

Obrazy wstawione na stronie internetowej mogą poprawić wrażenia użytkowników odwiedzających Twoją witrynę - wzbudzić zainteresowanie,...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl