Automatyczny podpis w Onet Poczta

Promocja hosting za 1 zł na 6 miesięcy

Redagowanie wiadomości e-mail nie wymaga wiedzy technicznej. Korzystając z Onet Poczta możesz szybko utworzyć nową wiadomość e-mail zaraz po zalogowaniu do systemu WebMail lub korzystając z aplikacji mobilnej.

Dużym ułatwieniem przy pisaniu wiadomości jest możliwość zautomatyzowania procesu wstawiania podpisu, tzw. stopki wiadomości e-mail. Realizowane jest to za pomocą automatycznego podpisu, który możesz zdefiniować w ustawieniach konta, a który następnie będzie dodawany do każdej nowej wiadomości. Także podczas odpowiadania na korespondencję przychodzącą.

Automatyczny podpis Onet Poczta

Podpis do wiadomości e-mail stanowi dziś jeden z fundamentalnych elementów tworzących poprawnie zredagowaną treść wiadomości e-mail. Nie tylko przekazuje on typowe dla wielu podpisów „pozdrowienia”, ale dostarcza ważnej informacji o nadawcy wiadomości. Należą do nich m.in. imię oraz nazwisko, dane kontaktowe, a przypadku wielu firm, informacje o przedsiębiorstwie lub materiały promocyjne, które mogą mieć nieświadomie duże znaczenie dla adresata.

Dobrze skonstruowany podpis wiadomości e-mail może naprawdę dostarczyć wiele cennych informacji, które mogą mieć znaczenie dla jej odbiorcy. Są to zwykle dane personalne nadawcy oraz dane kontaktowe. Odpowiedź na wiadomość e-mail oczywiście jest czymś, na co może zdecydować się każdy, jednak niektóre informacje lepiej przekazać telefonicznie.

W przypadku dużych firm, podpis wiadomości e-mail nie tylko dostarcza danych kontaktowych, ale często prezentuje ofertę firmy, aktualną promocję, uczestnictwo w różnych wydarzeniach, misję, wizję firmy, itp..

Zautomatyzowanie procesu dodawania podpisu do wiadomości e-mail pozwala użytkownikowi nie tylko „zapomnieć” o jego wstawieniu ręcznie. Pozwala także zachować jeden format podpisu, powielany w każdej wiadomości. Wiele programów pocztowych, w tym także Onet Poczta, pozwala na dodanie wielu podpisów. Są one konfigurowane na kilka sposobów, np. każdy z nich może być używany w określonych okolicznościach, jak odpowiedź, redagowanie nowej wiadomości lub jej przekazywanie.

Korzystając z Onet Poczta możesz zdefiniować do 3 podpisów, a następnie wybrać jeden domyślny. Będzie on umieszczany w każdej wiadomości e-mail. W dowolnym momencie możesz też zmienić podpis i wybrać inny. Wykonasz to w czasie redagowania wiadomości e-mail. Dowiedz się teraz w jaki sposób dodać automatyczny podpis w Onet Poczta, a następnie wyślij nową wiadomość e-mail.

Jak dodać automatyczny podpis w Onet Poczta?

Automatyczny podpis do wiadomości e-mail możesz utworzyć w ustawieniach konta, np. po zalogowaniu się do Onet Poczta w przeglądarce internetowej. Możesz utworzyć do 3 podpisów i wybrać, który z nich będzie domyślnie umieszczany w korespondencji e-mail:

  1. Zaloguj się do Onet Poczta
  2. Przejdź do sekcji Ustawienia (lewa strona ekranu, koło zębate).
  3. Na górze ekranu wybierz Podpisy.
  4. Na dole ekranu kliknij Dodaj podpis.

Podpis do wiadomości e-mail w Onet Poczta dodać w Ustawieniach swojego konta

Określ podstawowe informacje nt. podpisu:

  • Nazwa: wprowadź nazwę podpisu (widoczna dla Ciebie).
  • Treść: wprowadź treść podpisu, skorzystaj z edytora aby wstawić odnośniki, obrazki i nadać styl treści,
  • Zapisz: zapisz podpis.

Ustaw nazwę i treść podpisu. Skorzystaj z edytora wizualnego aby dodać odnośniki i grafiki wraz z tekstem

Możesz dodać 3 podpisy do wiadomości.

Po dodaniu kilku podpisów możesz wybrać który z nich ma być domyślnym podpisem do nowych wiadomości

Po zapisaniu pierwszy podpis będzie podpisem domyślnym. Jeśli masz więcej podpisów możesz wskazać który ma być domyślnie dodawany do każdej wiadomości.

Jak wybrać podpis podczas pisania wiadomości e-mail?

Jeśli zdefiniowałeś więcej niże jeden podpis do wiadomości, możesz podczas tworzenia lub odpowiedzi na maila wybrać, którego podpisu chcesz używać. Automatyczny podpis do wiadomości e-mail zostanie zastąpiony tym, wybranym przez Ciebie:

  1. Zaloguj się do Onet Poczta
  2. Kliknij Napisz wiadomość.
  3. Skorzystaj z opcji Wybierz podpis.

Podczas redagowania nowe wiadomości e-mail możesz wskazać z którego podpisu chcesz skorzystać

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja hosting za 1 zł na 6 miesięcy