WordPress – jak wysyłać wiadomości przez SMTP?

Promocja na hosting WordPress

Korzystanie z CMS WordPress pozwala m.in. wprowadzić dodatkowe funkcje jak Newsletter. Jego działanie opiera się na zapisaniu adresu e-mail subskrybenta, a następnie przesyłaniu mu wiadomości e-mail.

WordPress przesyła wiadomości e-mail do użytkowników także podczas rejestracji konta, zmiany hasła lub z powodu innych powiadomień. Nie zawsze wiadomości docierają do adresatów, szczególnie gdy WordPress korzysta z funkcji Mail PHP. Dlatego najlepszą opcją jest konfiguracja poczty SMTP w ustawieniach strony.

PHP Mail vs poczta SMTP

Wysyłanie wiadomości e-mail w WordPress może być realizowane na dwa sposoby: za pomocą funkcji serwera PHP mail lub przy pomocy protokołu SMTP. Ze względów bezpieczeństwa wysyłanie wiadomości e-mail przy użyciu wewnętrznej funkcji PHP mail jest często wyłączane przez dostawców hostingu. Takie rozwiązanie to działanie zapobiegawcze, chroniące użytkowników serwerów przed nieautoryzowaną wysyłką wiadomości e-mail, np. za pomocą skryptów.

Chociaż wielu dostawców usług blokuje możliwość skorzystania z PHP mail, to jednak funkcja ta jest wygodna, gdyż w większości przypadków nie wymaga żadnej konfiguracji. Możesz po prostu uruchomić WordPress, zainstalować wtyczkę, np. Newsletter, po czym wiadomości będą przesyłane do subskrybentów. Z funkcji PHP mail korzysta także sam WordPress, np. podczas rejestracji konta, resetu hasła czy przesyłania powiadomień.

Nawet jeśli PHP mail jest włączone na usłudze hostingowej, zaleca się używanie protokołu SMTP. Wymaga on dodatkowej konfiguracji, np. wskazania ustawień dedykowanego konta e-mail, utworzonego na serwerze lub konta zewnętrznego, np. poczty Gmail. Rozwiązanie to nie tylko zapewnia większą kontrolę nad przesyłanymi wiadomościami, ale również zwiększa ich wiarygodność na serwerach odbiorców.

Jeśli zdarzyło Ci się korzystać z WordPress i zauważyłeś, że nie otrzymujesz wszystkich wiadomości lub Twoi subskrybenci nie widzą wiadomości w skrzynce odbiorczej – np. znajdują się w folderze SPAM, rozwiązaniem może być zmiana obsługi wiadomości e-mail w WordPress z PHP mail na SMTP. Ponieważ w obszarze administracyjnym WordPress nie ma żadnych ustawień, które pozwalałyby przełączyć się na SMTP do wysyłania wiadomości, musisz zainstalować wtyczkę, aby to zrobić.

Jak wysyłać wiadomości przez SMTP?

Korzystanie z wtyczek do obsługi SMTP rozwiązuje problem niedostarczania wiadomości wysyłanych bezpośrednio przez system WordPress, np. podczas korzystania z wtyczki typu Newsletter. Dodatkowo wtyczki SMTP współpracują z innymi narzędziami, np. wtyczkami do powiadomień czy komunikacji z użytkownikami sklepu WooCommerce.

Konfiguracja SMTP w WordPress może być przydatna do obsługi newsletter:

Poniżej znajdziesz instrukcję jak zainstalować i skonfigurować popularną wtyczkę do obsługi SMTP w WordPress:

  1. Zaloguj się do WordPress (wp-admin).
  2. Przejdź do sekcji: Wtyczki.
  3. Zainstaluj i aktywuj wtyczkę WP Mail SMTP.
  4. Po zainstalowaniu i aktywacji wtyczki przejdź konfigurację krok po kroku.
    Przejdź konfiguracje WP Mail SMTP aby wysyłać wiadomości za pomocą SMTP
  5. Wybierz inny rodzaj konta SMTP.
    Wybierz rodzaj konta z którego chcesz wysyłać wiadomości z WordPress
  6. Wprowadź dane konta. Możesz posłużyć się osobną instrukcją: kliknij tutaj.
    Wprowadź konfigurację skrzynki e-mail, tak, jakbyś konfigurował program pocztowy
  7. Wybierz rodzaj obsługiwanych powiadomień.
    Powiąż konto SMTP z innymi narzędziami WordPress, np. formularzem kontaktowym
  8. W kolejnych krokach możesz zakupić wersję PRO tej popularnej wtyczki SMTP, możesz pominąć te działania.
  9. Po lewej stronie ekranu znajdziesz nową zakładkę: WP Mail SMTP, gdzie znajdują się wszystkie opcje konta.
    W dowolnej chwili możesz edytować ustawienia wtyczki i zmienić konto do obsługi SMTP w WordPress

Po zakończeniu konfiguracji, wiadomości wysyłane z WordPress, będą przesyłane za pomocą protokołu SMTP.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie

Jak eksportować kontakty z Webmail (Roundcube)?

Przenoszenie listy kontaktów pomiędzy skrzynkami e-mail w programie Roundcube jest bardzo łatwe do wykonania i wystarczy w tym celu wykonać kilka...

Jak zaimportować kontakty w Webmail (Roundcube)?

Posiadanie wielu kontaktów w formie książki adresowej to bardzo wygodna metoda do zarządzania swoimi kontaktami poczty e-mail. W przypadku...

Jak dodać nowy kontakt w Webmail (Roundcube)?

Książka adresowa to bardzo ważny element kiedy korzystamy z poczty elektronicznej. Dzięki niej zawsze mamy dostęp do adresów i danych osób, z...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl
-46% Każdy
pakiet hostingowy
z rabatem 46%
na rok
Oferta ważna do 31.12.2021