Newsletter na stronie internetowej cieszy się niesłabnącą popularnością. To znakomity sposób na zbudowanie bazy klientów, ale również ofiarowanie im dodatkowych treści przeznaczonych jedynie dla zamkniętej grupy subskrybentów.
Newsletter – informacje podstawowe
Komunikacja z użytkownikami witryny jest znakomitym sposobem na utrzymanie stałej relacji i zachęcanie użytkowników do powrotów na stronę. Jeśli dodatkowo prowadzisz aktywną sprzedaż (np. za pomocą sklepu internetowego), to możesz znacząco zwiększyć obroty sklepu. Istnieje wiele sposobów na utrzymanie komunikacji z użytkownikami, a jednym z najbardziej popularnych wciąż pozostaje klasyczny newsletter (znany również pod nazwą biuletyn e-mail).
Dzięki CMS WordPress możesz szybko uruchomić newsletter – zarówno zaoferować użytkownikom mechanizm zapisywania się, jak i również wysyłać wiadomości z poziomu CMS bez dodatkowych systemów i płatności.
Pomimo swojej nazwy newsletter nie zawsze związany jest tylko z wiadomościami. Jest powszechnym sposobem na przesyłanie informacji subskrybentom o najnowszych wydarzeniach i aktualizacjach, ale pozwala także prowadzić różnego rodzaju kampanie e-mail.
Wiele witryn używa newslettera na etapie tworzenia konta lub dokonywania zakupu, ale niektóre ograniczają się jedynie do zbierania adresów e-mail, aby później użyć ich w kampanii e-mail.
Biuletyny e-mailowe, czyli newslettery to potężne narzędzie marketingowe i komunikacyjne. Przypominają subskrybentom o Twojej firmie i stronie internetowej, informują o Twoich produktach lub nowych usługach, informują użytkowników co dzieje się w firmie, ale przede wszystkim pomagają budować więź z użytkownikami.
Popularne wtyczki newsletter do WordPress
W bibliotece WordPress znajdziesz dziesiątki wtyczek do obsługi Newsletter. Wiele z nich oferuje bardzo zbliżone do siebie funkcje, a główne różnice skoncentrowane są przede wszystkim na budowie panelu zarządzania użytkownikami czy też tworzenia szablonów wiadomości.
Wtyczki do obsługi Newsletter mogą działać w oparciu o mechanizm PHP serwera lub korzystać z protokołu SMTP do wysyłania wiadomości e-mail. Każde z rozwiązań posiada swoje korzyści, ale może wymagać dodatkowej konfiguracji.
Poniżej znajdziesz listę popularnych wtyczek typu Newsletter, które możesz szybko zainstalować w WordPress:
- MailPoet – umożliwia rejestrację użytkownika jako subskrybenta i łatwy dostęp do listy mailingowej z poziomu panelu administratora. Oferuje gotowe responsywne (czyli dostosowane do urządzeń mobilnych) szablony e-mail, ale także własny kreator. W panelu wtyczki możesz skonfigurować automatyczne powiadomienia oraz automatyczne wiadomości powitalne. Wtyczka jest zgodna z postanowieniami RODO,
- Newsletter – darmowa wtyczka do newslettera dostępna w bibliotece WordPress, która korzysta z funkcji serwera do wysyłania e-mail i jest gotowa do użycia zaraz po zainstalowaniu i aktywacji. W bezpłatnej wersji obsługuje podstawowe funkcje takie jak: widget newsletter, obsługę bazy mailingowej i szablony wiadomości. Możesz też skorzystać z płatnej wersji tej wtyczki, aby obsługiwać raportowanie, autoresponder, integracje z WooCommerce, itp.,
- Jackmail – bezpłatna wersja tej popularnej wtyczki dostępna jest w bibliotece WordPresss. Bez problemu obsłużysz nią kampanie e-mailowe oraz sprawdzisz statystyki o wysyłanych wiadomościach. Wtyczka pozwala zarządzać listami e-mailowymi tworząc, np. listy dla różnych grup odbiorców. Podobnie jak w przypadku innych wtyczek tego typu możesz stworzyć własny szablon wiadomości lub skorzystać i edytować już istniejące,
- MailMunch – przy użyciu bezpłatnej wersji tej wtyczki możesz skonfigurować 2-3 formularze i umieścić je w tak nietypowym miejscu jak pasek na górze strony czy też slide-in pojawiający się na różnych wysokościach witryny. Oferuje integrację z zewnętrznymi kontami e-mail i dostępna jest zarówno w wersji darmowej oraz płatnej, która rozszerza ilość dostępnych opcji zarządzania biuletynem,
- Ninja Popups – płatna wtyczka ciesząca się ogromnym zainteresowaniem, m.in za sprawą opcji dodawania wyskakujących okienek, które znacznie rozszerzają możliwości zaangażowania użytkownika i podjęcia przez niego działań. W ramach tej jednej wtyczki otrzymujesz zarówno obsługę popup (czyli wyskakującego okienka do podania adresu e-mail) oraz systemu mailingowego. Użytkownicy doceniają ją za wysoką skuteczność w pozyskiwaniu konwersji.