Blokada skrzynki e-mail na serwerze w cPanel

Promocja na hosting

W poniższym artykule dowiesz się jak zablokować i odblokować zawieszoną skrzynkę e-mail na hostingu za pośrednictwem cPanel. Blokada skrzynki e-mail może zostać nałożona przez klienta lub administratora Domenomania.pl (w celu zabezpieczenia usług pocztowych).

Kiedy konto pocztowe może zostać zablokowane?

Skrzynka e-mail może zostać zawieszona przez klienta, który posiada dostęp do cPanel lub przez administratora Domenomania.pl. Najczęstszą przyczyną blokady konta pocztowego przez administratora Domenomania.pl jest stwierdzenie nadużyć na wskazanej skrzynce e-mail (np. niekontrolowana wysyłka spamu).

Po nałożeniu blokady skrzynki e-mail przez administratora Domenomania.pl, otrzymasz powiadomienie e-mail, w którym będą zawarte informacje o administracyjnym zawieszeniu konta pocztowego. W przesłanej wiadomości e-mail znajdziesz wskazówki co zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości oraz jak samodzielnie zdjąć nałożoną blokadę.

Co zrobić po nałożonej blokadzie na konto pocztowe?

Jeśli blokada konta e-mail została nałożona przez administratora Domenomania.pl, to wówczas należy podjąć niezbędne czynności, aby zabezpieczyć się przed podobną sytuacją w przyszłości. Najczęstszą przyczyną administracyjnej blokady konta pocztowego jest wysyłka spamu. W takim wypadku może to oznaczać, że ktoś uzyskał dostęp do skrzynki, np. przez zbyt proste hasło dostępu, które mogło zostać złamane lub wykradzione przez złośliwe oprogramowanie na komputerze (łączącym się z daną skrzynką e-mail). Aby odblokować możliwość wysyłki wiadomości z danej skrzynki e-mail należy wykonać kilka prostych czynności:

  1. Przeskanuj swój komputer lub komputery, z których logujesz się do skrzynki e-mail, która jest zablokowana. Do skanu należy użyć oprogramowania antywirusowego. Jeśli nie posiadasz wykupionego takiego oprogramowania to można także skorzystać z darmowych wersji lub wersji próbnych popularnych programów antywirusowych takich jak:

    Warto również sprawdzić czy dostępne są aktualizacje systemu operacyjnego. Zalecamy włączenie aktualizacji automatycznych.

  2. Gdy Twój komputer jest wolny od wirusów i niechcianego oprogramowanie to następnie należy zmienić hasło do skrzynki e-mail. Z uwagi na to, że większość przypadków wysyłki SPAM’u odbywa się poprzez nieautoryzowany dostęp do skrzynki e-mail to niezbędna jest zmiana hasła dostępowego do niej przed jej odblokowaniem. W celu zmiany hasła do skrzynki e-mail skorzystaj z następujących instrukcji w zależności od panelu administracyjnego, z którego korzysta Twoje konto hostingowe:
  3. Po oczyszczeniu swojego komputera z wirusów oraz gdy hasło do problematycznej skrzynki e-mail zostało zmienione, możesz przejść do odblokowania możliwości wysyłania wiadomości e-mail:

Pamiętaj, że nasze usługi hostingowe zapewniają pełne bezpieczeństwo i regularnie wykonywane są skany zawartości kont hostingowych pod kątem występowania wirusów oraz niebezpiecznych plików. Pamiętaj jednak, że nasz bezpieczny hosting nie wystarczy jeśli nie dbasz, aby na swoim koncie hostingowym przechowywać zawsze aktualne wersje swoich aplikacji.

Jak zablokować skrzynkę e-mail na serwerze w cPanel?

Po zalogowaniu do cPanel możesz również samodzielnie wykonać operację zawieszenia skrzynki e-mail. Po zablokowaniu skrzynki e-mail niemożliwe będzie połączenie z wybranym kontem pocztowym oraz wysłanie za jej pośrednictwem wiadomości e-mail – nawet, jeśli będziesz znał aktualne hasło dostępu.

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Przejdź do sekcji: E-mail, a następnie wybierz opcję: Konta e-mail.Aby zablokować skrzynki e-mail w cPanelu, kliknij opcję: Konta e-mail.
  3. Kliknij przycisk: Zarządzaj przy wybranym koncie pocztowym. Na liście zablokowana skrzynka e-mail będzie posiadała status: Ograniczone.
    Kliknij przycisk: Zarządzaj przy skrzynce e-mail, którą chcesz zablokować na serwerze.
  4. Znajdź sekcję: Ograniczenia i zaznacz pola: Zawieś przy opcjach:
    • Odbieranie wiadomości – włączenie opcji: Zawieś spowoduje blokadę odbierania wiadomości e-mail, ale nie blokuje możliwości ich wysyłania. Jeśli odbieranie wiadomości zostanie zawieszone, to każdy nadawca wiadomości, próbujący przesłać wiadomość na taką skrzynkę e-mail, otrzyma wiadomość zwrotną z informacją, że adresat wiadomości nie mógł odebrać jego przesyłki.
    • Wysyłanie wiadomości – włączenie opcji: Zawieś spowoduje blokadę wysyłania wiadomości e-mail, ale nie blokuje możliwości logowania do konta pocztowego i odbierania przesyłek e-mail. Jeśli wybierzesz opcję: Wstrzymaj, to wysyłka wiadomości e-mail nie zostanie zablokowana lecz wstrzymana. Po odblokowaniu skrzynki e-mail, wstrzymane wiadomości e-mail zostaną wysłane.
    • Logowanie – włączenie opcji: Zawieś powoduje blokadę możliwości logowania się do konta e-mail oraz wysyłania przesyłek e-mail.

    W sekcji: Ograniczenia zaznacz opcję: Zawieść przy wybranych opcjach, aby zablokować wybraną skrzynkę.

  5. Kliknij przycisk: Aktualizuj ustawienia konta e-mail, aby zapisać wprowadzone zmiany i odblokować wybraną skrzynkę e-mail.
    Kliknij przycisk: Aktualizuj ustawienia konta e-mail, aby zablokować wybraną skrzynkę e-mail przez cPanel

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Ktoś wysłał wiadomość na zablokowaną skrzynkę

Jeśli odbieranie wiadomości zostanie zawieszone, to każdy nadawca wiadomości, próbujący przesłać wiadomość na takie konto, otrzyma wiadomość zwrotną z informacją, że adresat wiadomości nie mógł odebrać przesyłki.

Przykład komunikatu zwrotnego po wysłaniu wiadomości na zablokowane konto pocztowe:

550 Mail to kowalski@domena.pl has beed suspended

Jeśli posiadasz hosting w Domenomania.pl możesz na nim umieścić swoją stronę WWW lub przechowywać pliki.

Jak odblokować skrzynkę na serwerze przez cPanel?

Przed wykonaniem zmiany hasła do skrzynki e-mail oraz jej odblokowaniem za pomocą cPanel, upewnij się, że zabezpieczyłeś się przed powtórzeniem sytuacji, która była powodem blokady (najczęściej jest to nieautoryzowany dostęp do konta pocztowego, którego przyczyną jest znajdujące się złośliwe oprogramowanie na komputerze).

Jak przenieść stronę WWW z dhosting.pl na inny serwer w 48h?

 [alert style="info"]Napisz na BOK@domenomania.pl i zrobimy to za CIEBIE w 48H!Jednak jeśli wolisz zrobić to sam poniżej dajemy Ci...

Jak przenieść stronę WWW z Linux.pl na inny serwer w 48h?

 [alert style="info"]Napisz na BOK@domenomania.pl i zrobimy to za CIEBIE w 48H!Jednak jeśli wolisz zrobić to sam poniżej dajemy Ci...

Jak uzyskać kod authinfo w home.pl?

Usługa utrzymania domen internetowych jest z reguły podobna u wielu dostawców. Obejmuje podstawowe elementy, takie jak rejestracja, odnowienie i...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl