Blokada skrzynki e-mail może zostać nałożona przez klienta lub administratora Domenomania.pl (w celu zabezpieczenia usług pocztowych).
- Odblokowanie skrzynki e-mail na serwerze przez cPanel
- Jak zablokować skrzynkę na serwerze przez cPanel?
Aby zdjąć nałożoną administracyjną blokadę na skrzynce e-mail nie musisz kontaktować się z Domenomania.pl. Po odebraniu powiadomienia o administracyjnym zawieszeniu skrzynki e-mail, zapoznaj się i postąp zgodnie z przedstawionymi w wiadomości e-mail wskazówkami.
Odblokowanie skrzynki e-mail na serwerze przez cPanel
Jeśli sprawdziłeś wszystkie komputery, które miały dostęp do zablokowanej skrzynki e-mail, np. za pomocą oprogramowania wirusowego i jesteś pewien, że wyeliminowałeś przyczynę nieautoryzowanego dostępu, możesz przystąpić do odblokowania konta pocztowego.
Przed rozpoczęciem poniżej opisanej procedury zmień hasło do skrzynki e-mail, którą chcesz odblokować.
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- W panelu cPanel przejdź do sekcji: E-mail, a następnie wybierz opcję Konta e-mail.
- Aby przejść do edycji wybranej skrzynki e-mail, kliknij przycisk: Zarządzaj przy wybranym koncie pocztowym. Na liście zablokowana skrzynka e-mail będzie posiadała status: „Ograniczone”.
- Na ekranie zostanie wyświetlony formularz edycji wybranego konta pocztowego. Znajdź sekcję: Ograniczenia i zaznacz pola: Zezwól przy opcjach: Odbieranie wiadomości, Wysyłanie wiadomości oraz Logowanie.
- Kliknij przycisk: Aktualizuj ustawienia konta e-mail, aby zapisać wprowadzone zmiany i odblokować wybraną skrzynkę e-mail.
Jak zablokować skrzynkę na serwerze przez cPanel?
Blokada skrzynki e-mail może zostać nałożona za pomocą cPanel samodzielnie przez klienta lub przez administratora Domenomania.pl (w celu zabezpieczenia usług pocztowych).
Najczęstszą przyczyną blokady konta pocztowego przez administratora Domenomania.pl jest stwierdzenie nadużyć na wskazanej skrzynce e-mail (np. niekontrolowana wysyłka spamu).