Jak zarządzać pocztą e-mail na hostingu?

Dzięki dostępnym panelom administracyjnym (cPanel lub DirectAdmin) masz możliwość zarządzania Twoimi skrzynkami poczty elektronicznej. Możesz w ten sposób zakładać, kasować lub edytować istniejące skrzynki e-mail. W każdym z paneli widoczny jest dział dotyczący poczty elektronicznej, w którym możesz wykonać wszystkie interesujące cię zabiegi.

WAŻNE! Bezpłatna pomoc techniczna dla wszystkich klientów Domenomania.pl

Zawsze możesz zwrócić się do naszego Działu Technicznego z prośbą o wykonanie danej czynności.

Czy mogę odbierać swoją pocztę w programie pocztowym?

Jak najbardziej istnieje możliwość odbioru pocztu obsługiwanej na naszych kontach hostingowych przez dowolny program pocztowy. Jeśli zatem preferujesz taki rodzaj dostępu do Twojej poczty musisz go jedynie poprawnie skonfigurować.

Aby skonfigurować program pocztowy dla skrzynki e-mail w Domenomania.pl powinieneś znać poniższe informacje

WAŻNE! Nazwa serwerów poczty wychodzącej i przychodzącej

Jeśli chcesz używać połączenia szyfrowanego to niezbędne jest posiadanie certyfikatu SSL dla adresu mail.twojadomena.pl. W innym wypadku możesz skorzystać z certyfikatu serwera podając nazwę hosta jako serwer poczty.

Połączenia szyfrowane Połączenia nieszyfrowane
Port POP3 995 110
Port IMAP 993 143
Port SMTP 465 25 lub 587
Nazwa użytkownika SMTP mail.twojadomena.pl mail.twojadomena.pl
Nazwa użytkownika POP3 mail.twojadomena.pl mail.twojadomena.pl
Nazwa użytkownika IMAP mail.twojadomena.pl mail.twojadomena.pl
Serwer poczty wychodzącej mail.twojadomena.pl mail.twojadomena.pl
Serwer poczty przychodzącej mail.twojadomena.pl mail.twojadomena.pl

WAŻNE! Szyfrowanie połączenia z pocztą przez certyfikaty SSL

Pamiętaj, że w przypadku korzystania z połączeń szyfrowanych należy używać adresu z pełną nazwą domeny serwera. Jeżeli Twoim dostawcą internetu jest Telekomunikacja Polska prosimy o łączenie się z serwerem SMTP poprzez port 587.

Wyjeżdżasz? Ustaw automatyczne odpowiedzi

Korzystanie z poczty elektronicznej cechuje przede wszystkim szybkość dostarczania korespondencji. Jeśli wyjeżdżasz i niemożliwy będzie dostęp do komputera – skonfiguruj usługę automatycznych odpowiedzi, która dostępna jest dla każdej skrzynki e-mail. W ten sposób osoby, które piszą do Ciebie będą natychmiast poinformowane o Twojej nieobecności bowiem automatycznie otrzymają wiadomość e-mail o treści, którą możesz ustalić samodzielnie.

Otrzymujesz sporo SPAMU? Filtruj swoją pocztę

Zastosowane rozwiązania antyspamowe na wszystkich serwerach w naszej firmie filtrują większość niechcianych wiadomości jaka może do Ciebie dotrzeć. Zdarza się jednak, że na poszczególne skrzynki mimo wszystko dochodzi spora ilość spamu. W taki wypadku ustaw indywidualne filtry dla Twojej skrzynki w celu całkowitej ochrony.

Przekierowanie poczty przychodzącej

Wiele osób korzysta obecnie z kilku adresów poczty elektronicznej. Aby uniknąć konieczności konfiguracji każdej skrzynki osobno możesz w dowolnym momencie przekierować pocztę na dowolny adres e-mail. Po dokonaniu odpowiednich ustawień – wiadomości będą przesyłane automatycznie na wskazany adres pocztowy. Dzięki temu rozwiązaniu musisz pamiętać jedynie dane dostępowe do 1 skrzynki, gdyż wszystkie inne wiadomości będą na nią dostarczane.

Dostęp do poczty przez przeglądarkę WWW

Nie musisz używać konkretnego programu do obsługi poczty, aby z niej korzystać. Zawsze bowiem możesz dostać się do swojej skrzynki poczty elektronicznej z poziomu strony WWW. Aby skorzystać z tej opcji wystarczy przejść do części „Poczta” klikając odpowiedni przycisk w górnej części strony, a następnie podać swoje dane dostępowe stosując się do podanych opisów. W ten sposób w ciągu kilkunastu sekund możesz korzystać ze swojej poczty.

WAŻNE! Gdy logujesz się do Webmaila wpisuj pełny adres e-mail

Podczas logowania do konta pocztowego przez przeglądarkę, pamiętaj aby w polu: Użytkownik podać pełny adres e-mail.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie