Automatyczne odpowiedzi, znane również jako autoresponder, są funkcją powszechnie znaną i używaną przez użytkowników poczty elektronicznej. Autoresponder umożliwia automatyczne wysyłanie odpowiedzi na otrzymywane wiadomości e-mail. To wygodne narzędzie, które może być wykorzystywane w różnych sytuacjach, szczególnie w przypadku informowania o nieobecności. W tym artykule przyjrzymy się, czym są automatyczne odpowiedzi, w jakich sytuacjach są stosowane, oraz jak można je skonfigurować zarówno w aplikacji Webmail, jak i w panelu administracyjnym cPanel.
- Czym są automatyczne odpowiedzi (Autoresponder)?
- Kiedy stosowane są automatyczne odpowiedzi?
- Konfiguracja automatycznych odpowiedzi w aplikacji Webmail
- Jak ustawić automatyczne odpowiedzi w cPanel?
Automatyczne odpowiedzi w Webmail mają szereg zalet, które mogą wpłynąć na utrzymanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Współcześnie, w dobie intensywnego korzystania z e-maila jako głównego środka komunikacji, autoresponder może okazać się nieocenionym narzędziem dla osób, które chcą zapewnić informacyjną odpowiedź na swoje wiadomości, nawet w czasie swojej nieobecności.
Czym są automatyczne odpowiedzi (Autoresponder)?
Automatyczne odpowiedzi to funkcja, która jest znana chyba przez każdego użytkownika e-mail. Autoresponder to funkcja umożliwiająca automatyczne wysłanie odpowiedzi na pocztę przychodzącą. Autoresponder odpowiada nadawcy wysyłając określoną przez użytkownika treść. Automatyczne odpowiedzi mogą być wysyłane tylko w określonym przedziale czasowym.
Autoresponder jest najczęściej stosowany podczas informowania o nieobecności. Posiada szereg zalet, które w dzisiejszych czasach mogą wpłynąć na utrzymanie klienta oraz budowanie relacji z innymi użytkownikami.
Kiedy stosowany jest autoresponder?
Konfiguracja automatycznych odpowiedzi w aplikacji Webmail jest bardzo prosta. To narzędzie jest także bardzo wygodnym rozwiązaniem w przypadku wyjazdów służbowych, urlopów lub innych okazji, kiedy nie jesteśmy w stanie sprawdzać poczty na naszej skrzynce, a nie chcemy powodować niepokoju naszych partnerów biznesowych lub znajomych.
Aby ustawić automatyczne odpowiedzi w aplikacji Webmail, zaloguj się do poczty e-mail dla hostingu Domenomania.pl. Szczegółowy opis jak to zrobić znajduje się w poniższym artykule.
Skonfiguruj automatyczne odpowiedzi
- Zaloguj się do swojej skrzynki e-mail w Domenomania.pl
- Po zalogowaniu do poczty, w prawym górnym rogu wybierz Ustawienia.
- Następnie w kolumnie Ustawienia po lewej stronie wybierz opcję Filtry.
- W dolnej części kolumny Filtry kliknij ikonę plusa.
- Teraz w prawej sekcji w polu Nazwa filtru nadaj nazwę swojemu filtrowi, np. Autoresponder.
- W sekcji „w stosunku do przychodzącej poczty” zaznacz „wszystkich”.
- W sekcji „…wykonaj następujące czynności” z lewego rozwijanego menu wybierz: Odpowiedz wiadomością o treści.
- Teraz w polu: Treść wpisz wiadomość automatyczną jaką ujrzą nadawcy wiadomości skierowanych na Twoją skrzynkę pocztową. W polu Temat wiadomości podaj temat jaki będzie wysyłany w automatycznej wiadomości, np. „Moja nieobecność świąteczna”. W polach Adres nadawcy odpowiedzi oraz Moje adresy e-mail wpisz adres swojej skrzynki, której autoresponder dotyczy. W polu Częstotliwość wysyłania wiadomości (w dniach) podaj co ile dni wiadomość automatyczna ma być wysyłana do tego samego nadawcy (dla przykładu, jeśli ustawisz 3 to Twój korespondent otrzyma wiadomość automatyczną pierwszego dnia, natomiast drugą dopiero po trzech dniach, nieważne ile wiadomości napisze w tym czasie).
- Teraz kliknij Zapisz.
- To wszystko! Automatyczna odpowiedź została ustawiona. Jeśli będziesz chciał ją dezaktywować wystarczy, że zaznaczysz pole Filtr wyłączony obok przycisku Zapisz.
Jak ustawić automatyczne odpowiedzi w cPanel?
Konfiguracja automatycznych odpowiedzi możliwa jest też dla użytkowników, którzy posiadają dostęp do panelu administracyjnego cPanel.