Webmail (np. Roundcube) to aplikacja WWW, która umożliwia dostęp do poczty e-mail z dowolnego miejsca i urządzenia, które posiada połączenie z siecią Internet. Aby wysłać wiadomość e-mail przez Roundcube, należy utworzyć skrzynkę e-mail na serwerze i następnie się do niej zalogować.
Co to wiadomość e-mail?
Poczta elektroniczna (z ang. electornic mail) to usługa internetowa, z pośrednictwem której użytkownicy mogą przesyłać wiadomości tekstowe oraz multimedialne. Do korzystania z usługi poczty e-mail niezbędne jest korzystanie ze skrzynki e-mail. Jest to unikatowy adres przypisany dla określonego użytkownika. Skrzynkę taką można łatwo stworzyć posiadając usługę hostingową gwarantująca obsługę poczty e-mail.
- Jak utworzyć podpis do wiadomości e-mail w Roundcube?
- Jak wysłać wiadomość jako HTML przez Roundcube?
- Jak odczytać wiadomość e-mail w Roundcube?
Jak utworzyć wiadomość e-mail w Roundcube?
Korzystając z profesjonalnych usług hostingowych gwarantujących pocztę bez reklam i SPAM’u możesz w łatwy i intuicyjny sposób tworzyć nowe wiadomości, które możesz wysłać do określonych adresatów.
- Zaloguj się do swojej skrzynki e-mail w Webmail.
- Po zalogowaniu się, wybierz w lewej górnej części przycisk długopisu: Utwórz nową wiadomość.
- Pojawi się wówczas widok okna tworzenia wiadomości w Webmail, gdzie możesz podać takie podstawowe dane jak:
- Adresat wiadomości (pole „Do”) – jest to pole, w którym należy podać adres e-mail odbiorcy tworzonej wiadomości. Dowiedz się: do czego służy pole DW oraz UDW w poczcie e-mail?
- Temat – jest to pole, w którym należy podać temat tworzonej wiadomości.
- Pole tekstowe na treść – w polu tym należy zredagować treść tworzonej wiadomości.
- W prawej części ekranu masz możliwość skonfigurowania dodatkowych parametrów wiadomości takich jak:
- Dodanie załącznika – zobacz jak dodać załącznik w Webmail.
- Potwierdzenie odbioru – aktywacja tej opcji wymusi na odbiorcy zatwierdzenie odebrania wiadomości.
- Status dostarczenia (DSN) – włączenie pozwala na otrzymanie raportu o dostarczeniu wysłanej wiadomości.
- Priorytet – w miejscu tym z rozwijanej listy można określić priorytet tworzonej wiadomości.
- Zapisz wiadomość w – w tym miejscu możesz określić w jakim folderze ma być zapisana wysyłana wiadomość.
- Po uzupełnieniu wiadomości e-mail, możesz ją wysłać klikając przycisk: Wyślij.