Zarówno programy pocztowe jak i Webmail umożliwiają tworzenie i zarządzanie folderami poczty e-mail. Funkcja ta jest przydatna przy codziennej pracy przy poczcie e-mail. Dowiedz się jak utworzyć nowy folder dla wiadomości w Roundcube.
Po co zakładać foldery poczty e-mail?
Foldery poczty e-mail zakładamy, gdy chcemy zorganizować swoje wiadomości e-mail w wygodniejszy dla nas sposób. Zazwyczaj programy pocztowe i aplikacje Webmail posiadają zestaw domyślnych folderów. Niemal każde oprogramowanie pocztowe umożliwia tworzenie i usuwanie nowych folderów poczty e-mail.
Do popularnych powodów dlaczego tworzymy katalogi dla poczty e-mail zaliczmy:
- własne upodobania – czasami zdarza się, że użytkownik pragnie inaczej nazwać folder (np. na podstawie tematyki).
- segmentacja poczty e-mail – jeśli obsługujemy kilka skrzynek e-mail w jednej aplikacji to dobrym rozwiązaniem jest stworzenie osobnych folderów dla każdej z nich, aby łatwiej się odnaleźć w przychodzącej korespondencji e-mail.
- lepsza organizacja – jeśli prowadzimy firmę i obsługujemy, np. różne obszary jej działalności to doskonałym rozwiązaniem jest stworzenie folderów dla konkretnego działu firmy. W ten sposób, np. nowe zamówienia możemy kierować do katalogu o nazwie „zamówienia”, a reklamacje do folderu o nazwie „reklamacje” itp.
Jak stworzyć nowy folder dla poczty e-mail w Roundcube?
Stworzenie nowego folderu poczty e-mail w Webmail jest bardzo proste. W tym celu należy zalogować się do konta pocztowego za pośrednictwem Roundcube i wykonanie kilku łatwych czynności.
- Zaloguj się do swojej skrzynki e-mail.
- Po zalogowaniu, przejdź do sekcji: Ustawienia.
- Następnie wybierz opcję: Foldery.
- Następnie w górnej części ekranu kliknij przycisk: Utwórz.
- Pojawi się widok, w którym możesz utworzyć nowy katalog. Po wpisaniu nazwy katalou, kliknij przycisk: Zapisz.
- Nazwa folderu – preferowana przez Ciebie nazwa jaką możesz dowolnie podać.
- Folder nadrzędny – jeśli tworzony przez Ciebie folder ma być podkatalogiem jakiegoś głównego katalogu to w tym miejscu możesz określić folder nadrzędny przy użyciu rozwijanej listy.
- Typ listy – w tym miejscu określisz czy folder ma być listą wiadomości e-mail czy listą wątków. Rodzaj listy możesz wybrać z rozwijanej listy.