Linkowanie wewnętrzne stanowi jeden z fundamentów optymalizowania witryny pod kątem SEO. Odpowiednia struktura linków umożliwia użytkownikom dotarcie do nowych treści, które mogą stanowić uzupełnienie tego co właśnie przeglądają.
Linkowanie wewnętrzne, a pozycjonowanie strony
Linki wewnętrzne mogą znacznie zwiększyć wydajność witryny w wyszukiwarkach, jeśli są używane strategicznie. Google używa wewnętrznych linków, aby ułatwić odkrywanie nowych treści. Liczba wewnętrznych linków prowadzących do strony jest sygnałem dla wyszukiwarek o względnej ważności tej strony. Nie tylko ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie konkretnych treści, ale nadaje im również priorytet w wynikach wyszukiwania.
Linkowanie wewnętrzne nie musi być wyzwaniem, ale w wielu przypadkach pozwala też na planowanie nowych treści będących uzupełnieniem już istniejących. Odpowiednio wdrożone linkowanie wewnętrzne przyśpiesza także proces indeksowania kolejnych stron i wpisów. Tworzenie powiązań w postaci linkowania wewnętrznego, to jeden z fundamentalnych kroków w skutecznym pozycjonowaniu stron WordPress.
Jeśli do tej pory dodawałeś nowe treści licząc na to, że użytkownicy sami je odkryją za sprawą kategorii czy listy wpisów na blogu, powinieneś wiedzieć, że takie działanie to za mało. Dodanie linkowania wewnętrznego może w krótkim czasie znacząco wpłynąć na pozycję całej witryny w wynikach wyszukiwania, a przez to zwiększyć ruch na stronie internetowej.
Podczas planowania linkowania wewnętrznego powinieneś spojrzeć na swoją stronę jak na piramidę, w której część treści znajdzie się samym jej szczycie (będąc najważniejszymi treściami odpowiadającymi zazwyczaj na kluczowe frazy). Każdy kolejny poziom wpisów i stron będzie stanowił rozwinięcie kluczowych treści i od nich będziesz linkował w górę.
Jak dodawać linkowanie wewnętrzne w WordPress?
Dodawanie linkowania wewnętrznego nie jest trudne. Możesz zamienić dowolny fragment tekstu lub medium (np. obraz) w klikalny link. Pamiętaj, aby linki miały uzupełniony dodatkowy atrybut title, który wzmocni pozycjonowanie strony internetowej i wprowadzi być może nowe frazy kluczowe, pod którymi będziesz widoczny w sieci Internet. Linkowanie wewnętrzne na wpływ na zwiększenie autorytetu strony (tzw. PageRank).
Podczas dodawania linków wewnętrznych staraj się zmieniać tekst zakotwiczenia – dbając przy tym o różnorodność. Jednakowo tekstu, który stanie się linkiem, ale również atrybutu title (te dwa elementy, powinny się od siebie różnić, np. stosując odmiany przez przypadki lub synonimy). Tworząc strukturę linków zadbaj, aby umieszczane strony i treści były wartościowe. Linkuj najlepiej z artykułów, które same w sobie potrafią uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Nie musisz dodawać setek linków do wszystkich stron, jeden lub dwa linki wewnętrzne mogą być o wiele bardziej skuteczne w pozycjonowaniu niż ich nadmiar. Pamiętaj, aby linkowanie odbywało się wraz z logicznym uzasadnieniem, a więc kieruj użytkowników do treści, które naprawdę są przydatne, powiązane tematycznie lub po prostu ważne dla Ciebie.
- Zaloguj się do panelu administratora WordPress.
- Dodaj nowy lub edytuj już istniejący wpis lub stronę.
- Zaznacz wybrany fragment tekstu i skorzystaj z przycisku dodawania hiperłącza.
- Wpisz fragment tekstu lub tytuł, aby wyszukać już istniejący wpis lub stronę.
- Możesz też podać adres URL strony docelowej, do której będzie prowadził link. Jeśli strona docelowa będzie w tej samej domenie co Twoja strona WWW, to taki link będzie traktowany jako wewnętrzny. Jeśli natomiast skierujesz link na adres innej domeny, to będzie to tzw. linkowanie zewnętrzne.
- Edytuj link w HTML, aby dodać atrybut title (czyli tzw. tytuł).
- Znajdź dodany link i dodaj ręcznie w kodzie HTML atrybut title.