Jak dodawać linki nofollow w WordPress?

Promocja na hosting WordPress

Nofollow to często używany atrybut dla linków w HTML, który informuje Google oraz inne wyszukiwarki, aby pomijały dodany do treści wpisu lub strony link i związane z nim wartości SEO.

Atrybut nofollow jest stosowany, gdy nie chcemy, aby adres URL był częścią schematu linków w WordPress. Dowiedz się w artykule poniżej jak dodawać linki z nofollow do treści stron WordPress.

Atrybut nofollow

Używanie atrybutów dla linków dodawanych w treści wpisów i stron WordPress może mieć kluczowe znaczenie dla pozycjonowania. Przykładem może być atrybut title, który pozwala dodać tytuł linku (np. zawierający frazę kluczową).

Jeśli w treści wpisów i stron WordPress podajesz linki do stron wewnętrznych, tworząc tzw. linkowanie wewnętrzne, to używanie atrybutów zwiększy wartość SEO, a dodatkowo ułatwi użytkownikom nawigacje po treściach publikowanych w witrynie. Jeśli jednak dodajesz linki do witryn zewnętrznych, np. linki sponsorowane lub inne odnośniki, to czasem warto wykluczyć je z indeksowania przez wyszukiwarkę Google.

Poprzez dodanie atrybutu nofollow do linków informujesz w ten sposób wyszukiwarki, że nie chcesz wiązać swoich treści ze stronami zewnętrznymi, jak również ograniczasz pozycjonowanie tych witryn.

Jak dodawać linki nofollow w WordPress?

Dodawanie linków z atrybutem nofollow jest proste i możesz to zrobić na etapie tworzenia takiego linku podczas edycji wpisu lub strony WordPress. W tej opcji atrybut dodawany jest dla każdego linku osobno.

  1. Zaloguj się do WordPress (wp-admin).
  2. Przejdź do sekcji: Wpisy lub Strony i edytuj istniejącą lub utwórz nową treść.
  3. Dodaj tekst do zawartości wpisu lub strony.
  4. Zaznacz fragment tekstu, który ma stać się odnośnikiem.
    Dodawaj odnośniki zmieniając tekst w klikalne linki kierujące do innych stron i witryn
  5. Po zaznaczeniu fragmentu tekstu, skorzystaj z przycisku: Link (Ctrl+K).
  6. Wprowadź adres URL strony internetowej lub zacznij wpisywać tekst, aby wybrać wewnętrzny odnośnik.
    Wprowadź adres URL strony, witryny internetowej lub strony wewnętrznej
  7. Naciśnij Enter, aby dodać odnośnik lub wybierz go z listy.

Domyślnie WordPress nie posiada opcji dodawania atrybutu nofollow – dlatego musisz dodać go ręcznie. W tym celu kliknij opcje bloku i edytuj HTML. Spójrz na poniższy obrazek i analogicznie dodaj do kodu HTML linka atrybut rel=”nofollow”.
Edytuj blok z tekstem, a następnie dodaj atrybut nofollow ręcznie

Jeśli korzystasz z wtyczki Yoast SEO możesz dodatkowo skorzystać z zaawansowanych opcji dodawania linków:

  • Wyszukiwarki powinny zignorować ten link: powoduje ustawienie atrybutu nofollow powodującego pominięcie linku w indeksowaniu przez wyszukiwarkę Google.
  • To jest link sponsorowany lub reklama: powoduje dodanie atrybutu sponsored używanego przez Google – działającego równolegle na podobnej zasadzie co atrybut nofollow.
    W ustawieniach linków do zewnętrznych witryn znajdziesz dodatkowe opcje Yoast SEO > atrybuty nofollow i sponsored
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

WordPress 5.8 – co nowego?

WordPress 5.8 jest bardzo ważnym i oczekiwanym wydaniem. Oprócz niesamowitej liczby funkcji, ulepszeń i poprawek błędów, do WP 5.8 wprowadzono...

Co to jest favicon i jak dodać do strony WWW?

Poniższy artykuł przedstawia co to są Favicony, dlaczego warto je używać, jak ważne są do prowadzenia strony WWW oraz jak je dodać do swojej...

Błąd 302 – co to jest i jak naprawić?

W artykule zostało wytłumaczone co to jest błąd 302 i jak poradzić sobie z jego naprawą. Jest to komunikat błędu, który możemy napotkać...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl