Domain Authority (DA) – co to jest?

Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania jest gwarancją lepszej widoczności strony, a także możliwości dotarcia do szerszego grona czytelników. Domain Authority jest ważnym wskaźnikiem dla każdego, kto chce, aby jego strona internetowa była widoczna w Internecie. Na podstawie zebranych danych można wyciągnąć wnioski i poprawić niektóre elementy. Warto zadbać w pierwszej kolejności o aspekty techniczne, a następnie skupić się na słowach kluczowych. Nie zapominajmy również o linkowaniu wewnętrznym, jak i zewnętrznym, które w ocenie DA odgrywa kluczową rolę. Pamiętaj, że wynik autorytetu domeny nie jest jedynym wyznacznikiem jakości strony internetowej. 

Domain Authority (DA) – co to?

Domain Authority to współczynnik, który wskazuje na ile prawdopodobne jest, że dana strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania przeglądarki. Wyniki Domain Authority wahają się od 0 do 100, im więcej punktów, tym większe szanse na pozycję w wyszukiwarce.

Autorytet domeny opiera się na danych pobranych z internetowego indeksu Link Explorer. To rzecz jasna jeden z wielu czynników ostatecznie decydujących o wyniku. Obliczenia autorytetu domeny opierają się na uczeniu maszynowym, co ma zagwarantować znalezienie dopasowanego algorytmu, który łączy dane o linkach z rankingami z tysiąca rzeczywistych wyników wyszukiwania.

Jak obliczany jest Domain Authority?

Tak naprawdę na ocenę DA wpływa wiele czynników, które nie do końca są znane, ponieważ Moz nie udostępnia publicznie swojego algorytmu. Wiemy jedynie, że na ocenę ma wpływ całkowita liczba linków przychodzących, a także ich jakość. Autorytet domeny (DA) zwraca także uwagę na jakość treści oraz czas ładowania danej witryny.

Wiemy również, że od aktualizacji Domain Authority 2.0, która miała miejsce na początku 2019 roku, większość ocen stron pochodzi od algorytmu wykorzystującego uczenia maszynowego. Jest on w stanie sprawdzić jak często Google używa danej domeny w wynikach wyszukiwania. Uczenie maszynowe daje dużą elastyczność i pozwala na zmianę wyniku Domain Authority, jeśli dostępnych jest więcej punktów danych do obliczeń.

Domain Authority (DA) a Page Authority – czym się różnią?

Domain Authority i Page Authority łączy algorytm wykorzystujący uczenie maszynowe. Jednak w przypadku Page Authority oceniana jest konkretna podstrona danej witryny. W Domain Authority określana jest ocena całej zawartości domeny. Page Authority jest doskonałym narzędziem do sprawdzenia konkretnych podstron pod kątem optymalizacji SEO. Warto dodać, że jakość danej strony jest obliczana w 100-punktowej skali logarytmicznej.

Jak sprawdzić Domain Authority i Page Authority?

Uzyskanie oceny Domain Authority lub Page Authority jest bardzo proste. W pierwszej kolejności należy przejść na stronę Moz, gdzie znajdziesz darmowe narzędzie do audytu strony. W pasku wyszukiwania wpisujemy adres witryny, aby po chwili uzyskać szczegółowe informacje, które obejmują m.in:

  • najlepsze strony według linków
  • konkurencyjne domeny z najlepszymi linkami
  • odkryte i utracone domeny linkujące
  • słowa kluczowe według szacunkowych kliknięć
  • słowa kluczowe, które powodują, że w wynikach wyszukiwania pokazywany jest fragment tekstu.

Innym popularnym narzędziem do analizy strony pod kątem optymalizacji SEO jest Ahrefs, który także gwarantuję narzędzie do analizy Page Authority.

Jaki wynik Domain Authority jest dobry?

Wysokie miejsca w rankingu Domain Authority zajmują strony z dużą liczbą wysokiej jakości linków zewnętrznych pochodzących z takich stron jak chociażby Wikipedia. Małe firmy, które nie mają aż tak dużej ilości linków mogą zanotować nieco gorszy wynik. Dla całkowicie nowych stron internetowych autorytet domeny wynosi 1 i wraz z rozbudową strony będzie on rósł.

Ocenę DA warto stosować do porównywania z konkurencyjnymi stronami. Za pomocą tego narzędzia możesz przeanalizować również ich wyniki i wdrożyć zmiany, które pozwolą Ci uplasować się wyżej. 

Aby stwierdzić, co jest dobrym autorytetem domeny warto rozważyć następujące przedziały:

  • Słaby: Poniżej 30
  • Poniżej średniej: Od 30 do 40
  • Średni: od40 do 50
  • Dobry: od 50 do 60
  • Bardzo dobry: od60 do 70
  • Doskonały: Powyżej 80

Jak poprawić wynik Page Authority?

Wynik Page Authority można poprawić stosując kilka sprawdzonych metod. Warto także pamiętać, że znacznie łatwiej jest poprawić wynik gdy aktualnie wynosi on np. 20 czy 30, niż gdy wynosi juz 70.  Zobacz co możesz zrobić by poprawić swój wynik Page Authority.

Optymalizacja strony pod kątem SEO

SEO czyli Search Engine Optimization odpowiada za pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania w przeglądarce. Dobrze zoptymalizowana strona uzyska lepszy wynik i w ten sposób pojawi się na pierwszej stronie. Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć do szerszego grona użytkowników. Czym charakteryzuje się dobrze zoptymalizowana strona SEO? Przede wszystkim jest przyjazna dla wyszukiwarki. Mowa tutaj o stworzeniu przejrzystej mapy strony, odpowiednim dobraniu i umieszczeniu słów kluczowych, a także stworzeniu interfejsu przyjaznego dla urządzeń mobilnych.

Optymalizując stronę internetową w pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na tytuły i opisy meta, które powinny zawierać słowa kluczowe. Warto również spojrzeć w jaki sposób używasz nagłówków h1, h2, h3, ponieważ ich odpowiednie rozmieszczenie sygnalizuje robotom, jakie treści są istotne. Jeśli nie wiesz jak zabrać się za to i korzystasz ze strony WordPress, to zainstaluj jedną z wtyczek SEO takich jak np. Yoast. To narzędzie krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces optymalizacji Twojej strony internetowej.

Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę podczas optymalizacji, aby uzyskać dobry wynik DA? Uporządkuj adresy URL tak, aby były krótkie i łatwe do wpisania. Dobrym pomysłem jest ograniczenie wielkości zdjęć. To powinno przyspieszyć działanie witryny.

Podczas optymalizacji strony warto zwrócić uwagę na następujące czynniki:

  • włączenie możliwości śledzenia przez roboty
  • umieszczenie pliku robots.txt, które nie mają być śledzone pod kątem SEO 
  • rozmieszczenie słów kluczowych na konkretnych stronach 
  • proste i czytelne menu 
  • włączenie certyfikatu SSL 
  • poprawa wydajności strony pod kątem urządzeń mobilnych

Wysokiej jakości linki zewnętrzne

Tak naprawdę używanie odpowiednich linków zewnętrznych jest kluczem do uzyskania wysokiej oceny Domain Authority. Oczywiście uzyskanie linków zewnętrznych wysokiej jakości nie jest proste, ale można to zrobić poprzez tworzenie wartościowych treści, które w przyszłości mogą zostać udostępnione przez inne serwisy. Warto wykorzystywać aktualne trendy do tworzenia nowych treści na stronę. Pomocna może być w tym strona Google Trends, gdzie możesz sprawdzić, które tematy były najchętniej wyszukiwane przez użytkowników. 

Jednym ze sposobów na pozyskanie linków zewnętrznych jest ich kupienie. Wielu użytkowników korzystając z takiego rozwiązania zwiększyło swoją widoczność strony, a także wynik w DA.

Sprawdź profil linków przychodzących

Samodzielny audyt linków w witrynie jest kluczem do uzyskania wysokiej oceny autorytetu domeny. Oprócz wysokiej jakości linków sprawdź, czy Twoja strona ma linki, które nawiązują do tematyki strony. Zweryfikuj również, czy witryna nie posiada słabej jakości linków, które mogą sugerować, że są spamem. Wówczas trzeba się ich jak najszybciej pozbyć, ponieważ mogą mieć one negatywny wpływ na ocenę Domain Authority.

Dopracuj linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to niedoceniany przez użytkowników element, który ma wpływ zarówno na SEO, jak i ocenę Domain Authority. Linkowanie wewnętrzne powinno ułatwić użytkownikowi przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi stronami. Na poszczególnych stronach warto pozostawić linki kierujące użytkownika bezpośrednio do strony głównej lub innych powiązanych ze sobą tematycznie artykułów. Linkowanie wewnętrzne pozytywnie wpływa na indeksowanie strony, a co za tym idzie na wzrost oceny Domain Authority. 

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy