Błąd 0x8004210B lub 0x80042109 pojawia się zazwyczaj podczas korzystania z klienta poczty e-mail. Zobacz co zrobić gdy pojawi się błąd 0x8004210B, 0x80042109 w Outlook.
- Co to błąd 0x8004210B, 0x80042109 w Outlook?
- Co oznacza błąd 0x8004210B, 0x80042109 w Outlook?
- Jak naprawić błąd 0x8004210B lub 0x80042109 w Outlook?
Co to błąd 0x8004210B, 0x80042109 w Outlook?
Error 0x8004210B lub error 0x80042109 to popularny kod błędu pojawiający się w programie pocztowym na platformie Windows. Użytkownicy poczty e-mail często napotykają ten błąd podczas korzystania z takich programów jak:
- Outlook
- Outlook Express
- Windows Live Mail
- Poczta dla Windows 10
- Poczta dla Windows 11
Co oznacza błąd 0x8004210B, 0x80042109 w Outlook?
Błąd 0x8004210B lub błąd 0x80042109 oznaczają, że Twój program pocztowy nie jest w stanie połączyć się z serwerem poczty wychodzącej SMTP. Z uwagi na to najprawdopodobniej nie jesteś w stanie wysyłać wiadomości e-mail za pośrednictwem swojego programu pocztowego.
Komplet informacji na temat tego popularnego błędu znajduje się także na oficjalnej witrynie Microsoft.
Jak naprawić błąd 0x8004210B lub 0x80042109 w Outlook?
Gdy w swoim programie pocztowym zobaczysz błąd 0x8004210B lub 0x80042109 to jest kilka czynności, które możesz wykonać.
Sprawdź ustawienia programu pocztowego
Pierwszym krokiem powinna być weryfikacja ustawień programu pocztowego. Być może zostały one zmienione i dlatego nagle wysyłka poczty z programu pocztowego przestała działać. Upewnij się, że połączenie jest odpowiednio skonfigurowane oraz wykorzystujesz prawidłowe porty do połączeń.
Usuń pamięć podręczną w WordPress
Jeśli twoja witryna WordPress wykorzystuje wtyczkę do pamięci podręcznej to warto wykonać czynność czyszczenia cache. Zależnie od tego z jakiej wtyczki pamięci podręcznej korzystasz, to metoda czyszczenia cache będzie inna.
W tym wypadku rekomendujemy z korzystania z wtyczki buforującej LiteSpeed Cache dla WordPress.
Sprawdź czy twoje IP nie jest blokowane
Może zdarzyć się, ze numer IP, z którego korzystasz z jakiegoś powodu zostanie zablokowany przez serwer pocztowy. Wówczas także połączenie nie będzie możliwie. W tym wypadku warto sprawdzić czy numer IP nie jest blokowany.
Najprostszą metodą weryfikacji tego, jest wejście na własną stronę internetową. Jeśli strona działa i korzysta z tego samego serwera co poczta to znaczy, że numer IP, z którego korzystasz nie jest blokowany.
Sprawdź program antywirusowy
Jeśli na swoim komputerze posiadasz dodatkowe oprogramowanie antywirusowe lub zaporę to warto sprawdzić jej konfigurację czy nie blokuje połączenia z serwerem pocztowym. W tym wypadku najprościej jest wyłączyć program antywirusowy i ponownie sprawdzić możliwość wysyłki poczty.
Skontaktuj się z dostawcą usług hostingowych
W przypadku, gdy w żadnym z wyżej wymienionych kroków, nie udało Ci się rozwiązać swojego problemu, powinieneś skontaktować się ze swoim dostawcą usług hostingowych. Napisz do nas na adres bok@domenomania.pl i z chęcią Ci podpowiemy co jeszcze można zrobić, aby zlikwidować problem..