Jeśli otrzymałeś wiadomość e-mail od Domenomania.pl z informacją, że Twoje konto zostanie przeniesione na nowy serwer, oznacza to, że zaplanowane zostały przenosiny Twojego konta hostingowego w ramach naszej infrastruktury.
- Przykład wiadomości informującej o planowanych przenosinach konta
- O czym warto wiedzieć po przenosinach konta hostingowego?
- Co zrobić, gdy występują niedogodności po przenosinach konta?
Chcąc stale podnosić jakość świadczonych usług hostingowych, regularnie dbamy o to, aby nasza infrastruktura serwerowa była jak najbardziej wydajna. Z uwagi na to systematycznie przenosimy konta naszych klientów na nowe serwery – w celu zapewnienia większej wydajności oraz możliwości korzystania z najnowszych rozwiązań technologicznych. Zmiana serwera pozytywnie wpływa na jakość oferowanych przez nas usług, np. udostępnienie protokołu HTTP/2 oraz możliwość korzystania z darmowych certyfikatów SSL.
Przykład wiadomości informującej o planowanych przenosinach konta
Poniżej znajdziesz przykładową wiadomość e-mail, która wysyłana jest do klienta, gdy administratorzy zaplanują przeniesienie hostingu klienta na nowy serwer:
O czym warto wiedzieć po przenosinach konta hostingowego?
Otrzymałeś powiadomienie, że Twoje konto zostanie przeniesione? Sprawdź poniżej o czym warto wiedzieć:
- Po przenosinach hostingu zmienia się adres IP
- Po przenosinach hostingu zmienia się nazwa hosta
- Logowanie do panelu administracyjnego
- Logowanie do poczty e-mail (Webmail)
Po przenosinach hostingu zmienia się adres IP
Zmiana adresu IP jest dla Ciebie zauważalna, jeśli Twoja domena znajduje się na zewnętrznych serwerach DNS (innych niż Domenomania.pl). W takim przypadku wymagana jest zmiana wartości rekordów A i TXT w zakresie SPF. Jeśli natomiast Twoja domena znajduje się na serwerach DNS Domenomania.pl, to nie musisz nic robić!
Po przenosinach hostingu zmienia się nazwa hosta
Zmiana nazwa hosta dla Twojego konta może być zauważalna, jeśli w programie pocztowym do konfiguracji serwera poczty wychodzącej i przychodzącej używasz nazwy hosta serwera (np. n115.domenomania.pl). W takiej sytuacji wymagana będzie zmiana adresów serwerów pocztowych na nową nazwę hosta, która podana jest w przesłanej wiadomości e-mail od Domenomania.pl.
- Jak zmienić ustawienia skrzynki w Mozilla Thunderbird?
- Jak zmienić ustawienia skrzynki w Microsoft Outlook?
Jeśli w konfiguracji programu pocztowego korzystasz z nazwy domeny (np. mojadomena.pl), to zmiana ustawień programu do obsługi poczty nie jest wymagana.
Logowanie do panelu administracyjnego
Przeniesienie konta hostingowego na nowy serwer nie powoduje zmian przy procesie logowania do panelu administracyjnego. Nadal podczas logowania do panelu administracyjnego będziesz mógł korzystać z adresu:
nazwadomeny.pl/cpanel
Logowanie do poczty e-mail (Webmail)
Przeniesienie konta hostingowego na nowy serwer nie powoduje zmian przy procesie logowania do poczty e-mail. Nadal podczas logowania do skrzynki e-mail będziesz mógł korzystać z adresu:
nazwadomeny.pl/poczta
Co zrobić, gdy występują niedogodności po przenosinach konta?
Jeśli odnotowujesz problemy na swoim hostingu po przenosinach, to koniecznie sprawdź poniższe wskazówki lub skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nasi administratorzy są dostępni też pod adresem e-mail: bok@domenomania.pl – po zgłoszeniu nasi specjaliści sprawdzą wskazany hosting i naniosą stosowne poprawki, aby np. strona WWW działała poprawnie.
- Strona WWW nie działa poprawnie na nowym serwerze
- Poczta e-mail nie działa poprawnie na nowym serwerze
Strona WWW nie działa poprawnie na nowym serwerze
Jeśli po przenosinach Twojego hostingu na nowy serwer, Twoja strona WWW nie ładuje się i/lub widzisz komunikat o przekroczeniu czasu połączenia, to najprawdopodobniej adres IP przydzielony Tobie przez dostawcę Internetu (tzw. ISP) został zablokowany na naszych serwerach. Aby to zweryfikować, wejdź na stronę: https://www.moje-ip.eu/ i prześlij nam na adres e-mail: bok@domenomania.pl Twój adres IP w celu weryfikacji.
Jeśli strona WWW działa, ale według Twojej oceny nie w pełni poprawnie, to również skontaktuj się z nami pod adresem: bok@domenomania.pl i prześlij zgłoszenie do naszych specjalistów, którzy zweryfikują działanie witryn i w razie potrzeby naniosą stosowne poprawki.
Poczta e-mail nie działa poprawnie na nowym serwerze
Jeśli korzystasz z programu do obsługi poczty e-mail (np. Mozilla Thunderbird), upewnij się, że zmieniłeś ustawienia programu pocztowego na właściwe (np. adres serwera poczty przychodzącej IMAP i wychodzącej SMTP). Zmiana ustawień programów pocztowych jest wymagana, jeśli podczas konfiguracji poczty użyłeś nazwy hosta serwera (np. n115.domenomania.pl).
- Jak zmienić ustawienia skrzynki w Mozilla Thunderbird?
- Jak zmienić ustawienia skrzynki w Microsoft Outlook?
Jeśli w konfiguracji programu pocztowego korzystasz z nazwy domeny (np. mojadomena.pl), to zmiana ustawień programu do obsługi poczty nie jest wymagana.