Autoresponder czyli asystent nieobecności to mechanizm dostępny w systemach obsługi poczty WebMail oraz programach pocztowych. Skorzystasz z niego także jeśli jesteś użytkownikiem skrzynki e-mail Onet Poczta.
Autoresponder w Onet Poczta – informacje podstawowe
Mechanizm asystenta nieobecności zwykle kojarzony jest z urlopami i naszą nieobecnością w pracy lub brakiem możliwości skorzystania z poczty e-mail. W czasach, kiedy każdy z nas dysponuje już urządzeniem mobilnym, wizja odcięcia się od korespondencji e-mail jest niemożliwa. Nie oznacza to jednak, że w czasie urlopu lub przerwy od pracy chętnie sięgamy po telefon lub służbowy komputer aby sprawdzić pocztę.
Zmieniające się potrzeby firm i osób prywatnych doprowadziły do rozbudowania mechanizmu autorespondera o nowe funkcje, np. nadawanie numeru zgłoszenia, itp.. Jednocześnie użytkownicy sami znaleźli dla niego wiele nowych zastosowań. Autoresponder czyli asystent nieobocności jaki m.in. znajdziesz w Onet Poczta pozwala po prostu włączyć automatyczną odpowiedź na otrzymaną korespondencję. Ta będzie na Ciebie oczekiwała w skrzynce odbiorcze do czasu jej odczytania. Nadawca wiadomości otrzyma treść, jaką dla niego przygotujesz.
Treść automatycznej odpowiedzi może zarówno obejmować przekazanie informacji o urlopie, faktycznej nieobecności, jak również o przekazaniu sprawy. Tak samo jak i przyjęciu zgłoszenia lub po prostu potwierdzeniu otrzymania wiadomości. Jakie Ty znajdziesz zastosowanie dla opcji autoresponder Onet Poczta, przekonaj się samemu korzystając z poniższej instrukcji aby włączyć ten popularny mechanizm.
Jak włączyć autoresponder w Onet Poczta?
Autoresponder w poczcie Onet możesz włączyć bezpośrednio w ustawieniach klienta poczty Webmail:
- Zaloguj się do Onet Poczta
- Przejdź do sekcji Ustawienia (lewa strona ekranu, koło zębate).
- Wybierz Autoodpowiedź.
- Włącz asystenta nieobecności.
Możesz określić podstawowe parametry działania:
- Data: pozwala określić początek działania autorespondera lub przedział czasowy od/do kiedy automatyczna odpowiedź ma być przesyłana,
- Treść: to wiadomość, którą nadawcy otrzymają w odpowiedzi na działanie autorespondera,
- Opcja dodatkowa – cytuj otrzymany list pod tekstem odpowiedzi: zaznacz wg. własnych potrzeb aby autoresponder cytował przesłaną wiadomość.