Jak ustawić autoresponder w poczcie Gmail?

Promocja na hosting WordPress

Autoresponder czyli asystent nieobecności to jedna z podstawowych funkcjonalności dostępnych w poczcie Gmail. Stanowi ona jednocześnie jedną z popularniejszych funkcji programów pocztowych. Asystent nieobecności to mechanizm automatycznej odpowiedzi przesłanej na otrzymaną wiadomość e-mail. Możesz używać go podczas planowania swojego urlopu, nieobecności w pracy lub użyć jako mechanizmu potwierdzenia otrzymania korespondencji e-mail lub jej przekazania do innego pracownika firmy. Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób ustawić autoresponder w poczcie Gmail.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Autoresponder Gmail – informacje podstawowe

Poczta Gmail oferuje opcję automatycznego odpowiadania na wiadomości otrzymane podczas Twojej nieobecności. Ustawienie autorespondera może być bardzo przydatne, gdy jesteś poza biurem, wyjechałeś na wakacje lub chcesz poinformować o przekazaniu wiadomości innej osobie. Konfiguracja autorespondera nie zajmuje dużo czasu i można ją wykonać online, nawet jeśli używasz klienta poczty e-mail na komputerze.

E-maile są przesyłane przez system online Gmaila, więc wszelkie ustawienia, które ustawisz w trybie online, wpływają na sposób, w będzie zachowywał się także program zainstalowany na komputerze. Powinieneś jednak wiedzieć, że autoresponder, w podstawowej konfiguracji nie ma żadnego wpływu na Twoją pocztę. W chwili otrzymania wiadomości e-mail asystent nieobecności tj. autoresponder, przesyła do nadawcy zdefiniowaną wcześniej wiadomość.

Wiadomości wysyłane z autorespondera mogą mieć różny charakter. Najczęściej informujemy nadawców o swojej nieobecności, chociaż nie zawsze jest to bezpieczny i właściwy sposób komunikacji. Jeśli prowadzisz firmę o wiele lepszym pomysłem będzie dodanie informacji o przyjęciu/otrzymaniu wiadomości i próbie jej odczytania w innym terminie. W ten sposób nadawca będzie miał pewność, że wiadomość dotarła. Wiele osób korzysta z połączonej funkcjonalności autorespondera wraz z przekierowaniem poczty lub jej kopii. W ten sposób nie tylko informują o nieobecności, ale od razu wiadomość trafia do innego pracownika, który nas zastępuje.

Podobnie jak w większości systemów pocztowych, tak samo autoresponder poczty Gmail daje możliwość zdefiniowania daty początkowej i daty końcowej. Dzięki temu nie musisz pilnować aby go ręcznie włączyć czy wyłączyć po powrocie z urlopu. Ten mechanizm jest w pełni automatyczny.

Jeśli posiadasz hosting w Domenomania.pl możesz na nim umieścić swoją stronę WWW lub przechowywać pliki.

Jak włączyć autoresponder w poczcie Gmail?

Autoresponder włączysz w ustawieniach konta Gmail po zalogowaniu:

  1. Zaloguj się do poczty Gmail w przeglądarce internetowej
  2. Rozwiń Ustawienia konta (koło zębate).
    Przejdź do ustawień konta Gmail aby m.in. włączyć autoresponder czyli asystenta nieobecności
  3. Wybierz Zobacz wszystkie ustawienia.
  4. Skorzystaj z sekcji Wiadomość o nieobecności.
    W ustawieniach konta Gmail znajdziesz m.in. informacje na temat autorespondera

Wprowadź podstawowe informacje dla autorespondera:

  • Pierwszy dzień: dzień rozpoczęcia działania autorespondera
  • Ostatni dzień: dzień zakończenia jego działania. Ta opcja jest opcjonalna, możesz ręcznie wyłączyć autoresponder w dowolnym momencie.
  • Temat i treść: określ temat i treść wiadomości jaka będzie przesyłana w odpowiedzi do użytkowników przesyłających korespondencję.
  • Wyślij odpowiedź tylko do osób z mojej listy kontaktów: zaznacz jeśli chcesz aby ustawiona odpowiedź była widoczna (przesyłana) wyłącznie do Twoich znajomych/kontaktów.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

Błąd 0x8004210B, 0x80042109 w Outlook – co zrobić?

Błąd 0x8004210B lub 0x80042109 pojawia się zazwyczaj podczas korzystania z klienta poczty e-mail. Zobacz co zrobić gdy pojawi się błąd...

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA) w DirectAdmin

DirectAdmin to panel administracyjny konta hostingowego, który daje możliwość zarządzania szeregiem funkcji oferowanych w ramach usług...

Jaki hosting dla e-commerce?

Wybór odpowiedniego hostingu dla e-commerce jest niezwykle ważny, dlatego wybór powinien być przemyślany. Podpowiadamy, na co należy zwrócić...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl