Jak ustawić autoresponder w poczcie Gmail?

Promocja na hosting WordPress

Autoresponder czyli asystent nieobecności to jedna z podstawowych funkcjonalności dostępnych w poczcie Gmail. Stanowi ona jednocześnie jedną z popularniejszych funkcji programów pocztowych. Asystent nieobecności to mechanizm automatycznej odpowiedzi przesłanej na otrzymaną wiadomość e-mail. Możesz używać go podczas planowania swojego urlopu, nieobecności w pracy lub użyć jako mechanizmu potwierdzenia otrzymania korespondencji e-mail lub jej przekazania do innego pracownika firmy. Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób ustawić autoresponder w poczcie Gmail.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Autoresponder Gmail – informacje podstawowe

Poczta Gmail oferuje opcję automatycznego odpowiadania na wiadomości otrzymane podczas Twojej nieobecności. Ustawienie autorespondera może być bardzo przydatne, gdy jesteś poza biurem, wyjechałeś na wakacje lub chcesz poinformować o przekazaniu wiadomości innej osobie. Konfiguracja autorespondera nie zajmuje dużo czasu i można ją wykonać online, nawet jeśli używasz klienta poczty e-mail na komputerze.

E-maile są przesyłane przez system online Gmaila, więc wszelkie ustawienia, które ustawisz w trybie online, wpływają na sposób, w będzie zachowywał się także program zainstalowany na komputerze. Powinieneś jednak wiedzieć, że autoresponder, w podstawowej konfiguracji nie ma żadnego wpływu na Twoją pocztę. W chwili otrzymania wiadomości e-mail asystent nieobecności tj. autoresponder, przesyła do nadawcy zdefiniowaną wcześniej wiadomość.

Wiadomości wysyłane z autorespondera mogą mieć różny charakter. Najczęściej informujemy nadawców o swojej nieobecności, chociaż nie zawsze jest to bezpieczny i właściwy sposób komunikacji. Jeśli prowadzisz firmę o wiele lepszym pomysłem będzie dodanie informacji o przyjęciu/otrzymaniu wiadomości i próbie jej odczytania w innym terminie. W ten sposób nadawca będzie miał pewność, że wiadomość dotarła. Wiele osób korzysta z połączonej funkcjonalności autorespondera wraz z przekierowaniem poczty lub jej kopii. W ten sposób nie tylko informują o nieobecności, ale od razu wiadomość trafia do innego pracownika, który nas zastępuje.

Podobnie jak w większości systemów pocztowych, tak samo autoresponder poczty Gmail daje możliwość zdefiniowania daty początkowej i daty końcowej. Dzięki temu nie musisz pilnować aby go ręcznie włączyć czy wyłączyć po powrocie z urlopu. Ten mechanizm jest w pełni automatyczny.

Jeśli posiadasz hosting w Domenomania.pl możesz na nim umieścić swoją stronę WWW lub przechowywać pliki.

Jak włączyć autoresponder w poczcie Gmail?

Autoresponder włączysz w ustawieniach konta Gmail po zalogowaniu:

  1. Zaloguj się do poczty Gmail w przeglądarce internetowej
  2. Rozwiń Ustawienia konta (koło zębate).
    Przejdź do ustawień konta Gmail aby m.in. włączyć autoresponder czyli asystenta nieobecności
  3. Wybierz Zobacz wszystkie ustawienia.
  4. Skorzystaj z sekcji Wiadomość o nieobecności.
    W ustawieniach konta Gmail znajdziesz m.in. informacje na temat autorespondera

Wprowadź podstawowe informacje dla autorespondera:

  • Pierwszy dzień: dzień rozpoczęcia działania autorespondera
  • Ostatni dzień: dzień zakończenia jego działania. Ta opcja jest opcjonalna, możesz ręcznie wyłączyć autoresponder w dowolnym momencie.
  • Temat i treść: określ temat i treść wiadomości jaka będzie przesyłana w odpowiedzi do użytkowników przesyłających korespondencję.
  • Wyślij odpowiedź tylko do osób z mojej listy kontaktów: zaznacz jeśli chcesz aby ustawiona odpowiedź była widoczna (przesyłana) wyłącznie do Twoich znajomych/kontaktów.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie

Co to jest FAQ Schema i dane strukturalne?

Pozycjonowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania ma ogromne znaczenie dla sukcesu firmy w sieci Internet. Jednym z narzędzi, które może...

Jak dodać FAQ w WordPress za pomocą Yoast SEO?

FAQ Schema to struktura danych, która pomaga optymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to specjalny format, który...

Analiza treści za pomocą Yoast SEO

Yoast SEO to popularna wtyczka stosowana w WordPressie, która umożliwia optymalizację treści pod kątem SEO. Dostarcza wiele przydatnych funkcji,...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl