Jak ustawić autoresponder w poczcie WP?

Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

Autoresponder to asystent nieobecności. Mechanizm, który automatycznie odpowiada na otrzymaną korespondencję e-mail. Jego konfiguracja zwykle sprowadza się do opcji włącz/wyłącz oraz podania treści wiadomości. Kiedy nadawca wyśle wiadomość, otrzyma odpowiedź, np. z informacją o nieobecności. Sprawdź jak szybko ustawić autoresponder w poczcie WP.

Autoresponder – informacje podstawowe

Asystent nieobecności odgrywa kluczową rolę w korzystaniu z poczty e-mail. Może on pełnić wiele funkcji w zależności od potrzeb i sytuacji. Używaj autorespondera, aby informować o swojej nieobecności w pracy, braku dostępu do poczty e-mail lub potwierdzając otrzymanie wiadomości.

Wielu uzytkowników korzysta z asystenta nieobecności w codziennej pracy, inni używają go podczas urlopu. Autoresponder, który początkowo miał jedynie informować o naszej nieobecności, stał się dziś cennym narzędziem, które używane jest nawet podczas zapisu do newslettera. Oczywiście jego możliwości mogą różnić się w zależności od systemu, w jakim są używane, ale wciąż pozostaje on systemem automatycznej odpowiedzi na otrzymaną korespondencję.

Korzystając z Poczta WP użytkownicy najczęściej używają autorespondera do informowania o nieobecności. Jednak jeśli cenisz sobie dobry kontakt z innymi użytkownikami, warto, np. używać asystenta nieobecności do wysłania potwierdzenia otrzymania wiadomości. W opcjach konta Poczty WP możesz spersonalizować treść i temat przesyłanej wiadomości, a także ustawić datę początkową i końcową, a więc okres, w jakim asystent ma działać.

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami internetowymi, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Jak ustawić autoresponder w poczcie WP?

Ustawienia automatycznej odpowiedzi znajdziesz w opcjach konta WP:

  1. Zaloguj się do konta Poczta WP
  2. Przejdź do zakładki Opcje > Ogólne.
  3. Odszukaj sekcję Automatyczna odpowiedź i w polu Aktywna wybierz Włączona.
    Włącz Automatyczne odpowiedzi Poczta WP i poinformuj użytkowników o swojej nieobecności
  4. Uzupełnij temat i treść wiadomości oraz termin, czyli okres, w jakim autoresponder ma działać.
  5. W dowolnej chwili możesz ręcznie wyłączyć jak i włączyć automatyczne odpowiedzi.

Wiadomość utworzona jako automatyczna odpowiedź będzie przesyłana do każdego użytkownika, który wyśle do Ciebie maila. Otrzyma on powiadomienie, którego treść właśnie konfigurujesz. Otrzymaną korespondencję możesz przeczytać później.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy