Jak sprawdzić raporty śledzenia e-mail w cPanel?

Promocja na hosting WordPress

Interfejs śledzenia dostarczania poczty e-mail w cPanelu wyświetla raporty o dostarczeniu wiadomości e-mail, które pochodzą z Twojego konta pocztowego (zarówno dla poczty odbieranej oraz wysyłanej).

WAŻNE! Raporty dostarczania e-mail generowane są na podstawie logów pocztowych

Raporty śledzenia dostarczania generowane są na podstawie logów pocztowych serwera i możesz użyć ich do śledzenia trasy dostarczania Twoich wiadomości e-mail. Śledzenie trasy wysyłanej przez Ciebie poczty e-mail może pomóc w identyfikacji problemów z dostarczaniem Twoich przesyłek e-mail do adresatów oraz dostarczaniem poczty e-mail do Ciebie.

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Po zalogowaniu do cPanel, znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
    W cPanel sprawdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlony interfejs służący do śledzenia dostarczania poczty e-mail wysyłanej i odbieranej na Twoim hostingu w Domenomania.pl. Domyślnie tabela zawiera listę 250 najnowszych wiadomości do i ze skrzynek pocztowych konta cPanel. Dotyczy to każdego sukcesu i niepowodzenia dostawy. Tabela domyślnie sortuje dane do następujących kolumn:
    • Zdarzenie – w tym miejscu wyświetlana jest ikona, która wskazuje stan dostarczenia wiadomości:
      • Sukces – system dostarczył wiadomość.
      • Nieznany – stan jest nieznany lub trwa jeszcze dostarczanie.
      • Odroczony – system odrzucił wiadomość.
      • Błąd – wiadomość napotkała na błąd dostarczania.
      • Zarchiwizowano – system zarchiwizował wiadomość.
      • Odrzucony – system odrzucił wiadomość, np. gdy serwer nadawcy nie używa bezpiecznej konfiguracji lub znajduje się na liście RBL.
      • Przefiltrowanyserwer pocztowy przyjął wiadomość, ale nie dostarczył jej do skrzynki odbiorczej odbiorcy. Może się tak zdarzyć przez oprogramowanie antyspamowe na serwerze pocztowym odbiorcy.
    • Adres nadawcy – wyświetla adres e-mail w systemie, który wysłał wiadomość.
    • Sender – wyświetla nazwę użytkownika w cPanelu nadawcy.
    • Sent Time – czyli data i godzina wysłania wiadomości przez użytkownika.
    • Wynik spamu – wskazuje jaki był wynik spamu określony przez SpamAssassin.
    • Odbiorca – wyświetla adres e-mail, na który użytkownik wysłał wiadomość e-mail.
    • Wynik – komunikat wyświetlający wynik dostarczenia przesyłki e-mail.
    • Działania – kliknij tę ikonę, aby wyświetlić szczegółowe informacje o wybranej wiadomości. Znajdziesz tutaj informacje, takie jak: nadawca, odbiorca i nazwa użytkownika itd.
  4. W górnej części ekranu możesz w łatwy sposób sortować wiadomości, aby wyświetlić raporty tylko dla przesyłek e-mail, które np. zakończyły się niepowodzeniem.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

Błąd 0x8004210B, 0x80042109 w Outlook – co zrobić?

Błąd 0x8004210B lub 0x80042109 pojawia się zazwyczaj podczas korzystania z klienta poczty e-mail. Zobacz co zrobić gdy pojawi się błąd...

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA) w DirectAdmin

DirectAdmin to panel administracyjny konta hostingowego, który daje możliwość zarządzania szeregiem funkcji oferowanych w ramach usług...

Jaki hosting dla e-commerce?

Wybór odpowiedniego hostingu dla e-commerce jest niezwykle ważny, dlatego wybór powinien być przemyślany. Podpowiadamy, na co należy zwrócić...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl