Interfejs śledzenia dostarczania poczty e-mail w cPanelu wyświetla raporty o dostarczeniu wiadomości e-mail, które pochodzą z Twojego konta pocztowego (zarówno dla poczty odbieranej oraz wysyłanej).
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- Po zalogowaniu do cPanel, znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Śledzenie dostarczania.
- Na ekranie zostanie wyświetlony interfejs służący do śledzenia dostarczania poczty e-mail wysyłanej i odbieranej na Twoim hostingu w Domenomania.pl. Domyślnie tabela zawiera listę 250 najnowszych wiadomości do i ze skrzynek pocztowych konta cPanel. Dotyczy to każdego sukcesu i niepowodzenia dostawy. Tabela domyślnie sortuje dane do następujących kolumn:
- Zdarzenie – w tym miejscu wyświetlana jest ikona, która wskazuje stan dostarczenia wiadomości:
– system dostarczył wiadomość.
– stan jest nieznany lub trwa jeszcze dostarczanie.
– system odrzucił wiadomość.
– wiadomość napotkała na błąd dostarczania.
– system zarchiwizował wiadomość.
– system odrzucił wiadomość, np. gdy serwer nadawcy nie używa bezpiecznej konfiguracji lub znajduje się na liście RBL.
– serwer pocztowy przyjął wiadomość, ale nie dostarczył jej do skrzynki odbiorczej odbiorcy. Może się tak zdarzyć przez oprogramowanie antyspamowe na serwerze pocztowym odbiorcy.
- Adres nadawcy – wyświetla adres e-mail w systemie, który wysłał wiadomość.
- Sender – wyświetla nazwę użytkownika w cPanelu nadawcy.
- Sent Time – czyli data i godzina wysłania wiadomości przez użytkownika.
- Wynik spamu – wskazuje jaki był wynik spamu określony przez SpamAssassin.
- Odbiorca – wyświetla adres e-mail, na który użytkownik wysłał wiadomość e-mail.
- Wynik – komunikat wyświetlający wynik dostarczenia przesyłki e-mail.
- Działania – kliknij tę ikonę, aby wyświetlić szczegółowe informacje o wybranej wiadomości. Znajdziesz tutaj informacje, takie jak: nadawca, odbiorca i nazwa użytkownika itd.
- Zdarzenie – w tym miejscu wyświetlana jest ikona, która wskazuje stan dostarczenia wiadomości:
- W górnej części ekranu możesz w łatwy sposób sortować wiadomości, aby wyświetlić raporty tylko dla przesyłek e-mail, które np. zakończyły się niepowodzeniem.