Jak zmienić ustawienia powiadomień cPanel?

Po zalogowaniu do cPanel możesz kontrolować ustawienia wysyłanych powiadomień na Twoje dane kontaktowe. W sekcji: Dane kontaktowe przechowywane są adresy e-mail do kontaktu z Tobą oraz ustawienia preferencji dotyczące wysyłanych powiadomień e-mail.

Ustawienie adresu e-mail do powiadomień w cPanel może być przydatne, gdy w przyszłości będziesz chciał zresetować hasło dla użytkownika w cPanel (np. użytkownika z uprawnieniami administratora). Jeśli nie ustawisz poprawnego adresu e-mail do powiadomień, to reset hasła nie będzie możliwy.

Możesz użyć adresu e-mail w domenie, którą obsługuje Twoje konto hostingowe. Jednak nie zalecamy tego, ponieważ możesz nie otrzymywać wiadomości, gdy serwer napotka problemy. Na przykład, jeśli Twoja skrzynka pocztowa przekroczy swój limit, nie będziesz otrzymywać żadnych nowych wiadomości e-mail i możesz ominąć ważne powiadomienia.

Jak zmienić ustawienia powiadomień w cPanel?

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Znajdź sekcję: E-mail i kliknij opcję: Informacje kontaktowe.
    W cPanel w sekcji: Preferencje dostępna jest opcja: Informacje kontaktowe.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz ustawień kontaktowych dla konta w cPanel. W górnej sekcji możesz wpisać dwa adresy e-mail służące do kontaktu z Tobą. Ustawienia adresów e-mail oraz preferencji wysyłanych powiadomień przez cPanel.

    Polecamy do ustawień kontaktowych wpisywać adresy e-mail, które nie są utrzymywane przez konto, do którego jesteś zalogowany, ponieważ możesz nie otrzymać ważnych powiadomień, gdy serwer napotka problemy, np. z pocztą e-mail.

    Aby móc w przyszłości zresetować hasło do cPanel, musisz ustawić kontaktowy adres e-mail.

  4. Poniżej w sekcji: Preferencje kontaktów możesz zmienić ustawienia wysyłanych powiadomień e-mail:
    • Mój kontaktowy adres e-mail ulega zmianie – wysyłka powiadomienia na aktualny i stary adres e-mail.
      • Odbieraj powiadomienia, jeśli wyłączone są powiadomienia dot.: Mój kontaktowy adres e-mail
    • Na moim koncie wyczerpuje się limit miejsca na dysku – wyślij powiadomienie, jeśli Twoja witryna lub inne aplikacje internetowe wraz z plikami wkrótce wyczerpie dostępną ilość miejsca na dysku.
    • Na moim koncie wyczerpuje się limit transferu danych – wyślij powiadomienie, jeśli Twoja witryna wkrótce przekroczy maksymalny ustawiony ruch.
    • Wygasanie certyfikatu SSL – wyślij powiadomienie, jeśli certyfikat inny niż AutoSSL wkrótce wygaśnie.
    • Zmiana hasła do mojego konta – otrzymasz powiadomienie, gdy hasło do hostingu zostanie zmienione.
      • Obieraj powiadomienie, jeśli wyłączone są powiadomienia dot.: Zmiana hasła do mojego konta
    • Zewnętrzne konto łączy się z moim kontem w celu uwierzytelniania – wysyłaj powiadomienia, gdy ktoś połączy Twoje konto z zewnętrznym dostawcą uwierzytelniania.
      • Obieraj powiadomienie, jeśli ktoś wyłączył powiadomienia dot.: Zewnętrzne konto łączy się z moim kontem w celu uwierzytelniania

      W cPanel w sekcji: Preferencje kontaktów możesz zmienić ustawienia harmonogramu wysyłania powiadomień.

  5. Kliknij przycisk: Zapisz, aby zapisać zmiany ustawień kontaktowych w cPanel.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie