- Co to jest cesja?
- Dlaczego wykonywana jest cesja?
- Jak zmienić dane w Panelu klienta Domenomania.pl?
- Jak tylko zaktualizować dane konta (bez cesji)?
Co to jest cesja?
Cesja to inaczej zmiana danych abonenta (osoby fizycznej lub firmy), które m.in. umieszczone są na fakturach VAT. Podczas cesji możesz przenieść prawo własności (np. do domeny lub hostingu) na inne konto, które zarejestrowane jest na inne dane abonenta. Możesz wykonać cesję na dowolne inne dane abonenta (np. osobę fizyczną lub firmę).
Cesję domeny zarejestrowanej w Domenomania.pl możesz wykonać na dwa sposoby: cesja elektroniczna oraz cesja papierowa.
Dlaczego wykonywana jest cesja?
Najbardziej częstym powodem wykonania cesji jest zmiana wrażliwych danych identyfikujących abonenta, czyli właściciela. Zmiana danych właściciela może nastąpić, np.: w wyniku kupna, sprzedaży lub przekazania usługi innej osobie lub firmie. Cesja jest realizowana między innymi, gdy następuje:
- zmiana imienia, nazwiska i/lub numeru PESEL w przypadku osób fizycznych,
- zmiana numerów identyfikacyjnych REGON i/lub NIP w przypadku działalności gospodarczych.
Jak zmienić dane w Panelu klienta Domenomania.pl?
Jeśli zmieniają się Twoje dane osobowe lub dane firmy, pamiętaj aby je zaktualizować. Proces aktualizacyjny dla domen .pl odbywa się poprzez przesłanie do nas wniosku (dostępny poniżej) wraz z odpowiednimi dokumentami (osoby fizyczne: obustronna kopia dowodu tożsamości, firmy: kopia aktualnego odpisu z KRS lub kopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczych).Po zalogowaniu do Panelu klienta Domenomania.pl niemożliwa jest zmiana takich danych jak:
- nazwa firmy lub imię i nazwisko abonenta,
- status prawny (osoba fizyczna lub firma),
- pesel w przypadku osób fizycznych,
- NIP w przypadku firm,
- imię i nazwisko reprezentanta,
- adres e-mail abonenta.
Jeśli chcesz zaktualizować powyższe dane przy domenie .pl, to wymagane jest dostarczenie wniosku o aktualizację danych. Zwróć uwagę, że wniosek umożliwia aktualizacje danych abonenta, a nie jego zmianę na innego. Wypełniony wniosek o aktualizację danych dostarcz do Biura Obsługi Klienta (np. w formie skanu lub zdjęcia cyfrowego).
Jak tylko zaktualizować dane konta (bez cesji)?
Aktualizacja pozostałych danych, których edycja jest możliwa w Panelu klienta (np. adres, ulica i numer budynku, kod pocztowy, miejscowość, kraj) nie umożliwia zmiany statusu prawnego oraz przepisania usługi z jednego abonenta na drugiego. Zmiana abonenta na innego możliwa jest tylko za pomocą cesji.
Jeśli chcesz zaktualizować dane klienta (np. adres, ulica i numer budynku, kod pocztowy, miejscowość, kraj), nie zmieniając przy tym abonenta, możesz to zrobić po zalogowaniu do Panelu klienta:
- Zaloguj się do Panelu klienta Domenomania.pl.
- Przejdź do sekcji menu: Twoje dane (lewa strona ekranu).
- Na ekranie zostanie wyświetlony formularz: Dane zamawiającego, w którym będziesz mógł zmienić dane swojego konta.
- Zaakceptuj wszystkie wymagane warunki i zgody i kliknij przycisk: Zapisz, który znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu. Zmiana danych zostanie natychmiast zapisana.