Otrzymywanie niechcianej poczty e-mail jest czymś z czym prędzej czy później każdy spotyka się podczas korzystania z poczty elektronicznej. Niechciana korespondencja czyli SPAM, może do nas trafić z wielu powodów, nawet jeśli korzystasz z poczty z wysoko rozwiniętym i dobrze skonfigurowanym zabezpieczeniem antyspamowym.
Niechciana korespondencja e-mail
Korzystanie z poczty elektronicznej to wygodny sposób na to, aby komunikować się z innymi użytkownikami. Chociaż nie jest to jedyna forma komunikacji, z jakiej dziś korzystamy, nadal cieszy się dużym zainteresowaniem, szczególnie wśród właścicieli firm, którzy wciąż potrzebują oficjalnego i sprawdzonego kanału do przesyłania wiadomości i załączników.
Niechciane wiadomości e-mail mogą być wszystkim, począwszy od typowego SPAMU, reklam, ofert marketingowych, a nawet korespondencji przesłanej od użytkowników, z którymi nie chcemy mieć kontaktu. Z pomocą w tej sytuacji przychodzi kilka rozwiązań, np. konfiguracja zabezpieczeń antyspamowych czy funkcja blokowania nadawców wiadomości w Outlook.
Jak zablokować nadawców wiadomości w Outlook?
Istnieje kilka sposobów blokowania niechcianych nadawców wiadomości. Najprościej wykonasz to przechodząc do folderu Skrzynka odbiorcza, gdzie niektóre wiadomości SPAM zostaną wylistowane i będziesz wybrać nadawców do zablokowania.
- Otwórz program Microsoft Outlook.
- Przejdź do folderu: Skrzynka odbiorcza, następnie otwórz wybraną wiadomość e-mail, której nadawcę chcesz zablokować.
- Korzystając z sekcji: Usuń, rozwiń menu: Wiadomości-śmieci.
- W zależności od widoku paska narzędzi, opcję tę znajdziesz także w menu: Więcej poleceń.
- Kliknij: Zablokuj nadawcę.
Innym sposobem blokowania nadawców jest także zrobienie tego bezpośrednio na liście wiadomości, które znajdują się w skrzynce odbiorczej lub w innym dowolnym katalogu. W tym celu kliknij prawym przyciskiem myszy na wybranej wiadomości i wybierz: Wiadomości-śmieci > Zablokuj nadawcę.
Jeśli zechcesz w przyszłości odblokować nadawcę wiadomości, skorzystaj z w/w opcji wybierając odpowiednio: Wiadomości-śmieci > Opcje wiadomości-śmieci, a następnie zakładkę: Zablokowani nadawcy. Kliknij: Usuń, aby odblokować nadawcę.