Jak tworzyć reguły wiadomości w Poczta Outlook?

Promocja na hosting WordPress

Reguły Poczta Outlook umożliwiają automatyczne przenoszenie, oznaczanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Najczęstszą regułą do utworzenia jest taka, która pozwala przenieść wiadomość od określonego nadawcy lub z określonymi słowami w wierszu tematu do innego folderu.

Możesz utworzyć regułę bezpośrednio z poziomu odebranej wiadomości, którą już otrzymałeś na swoją skrzynkę. Tworzenie reguł wiadomości wprowadza automatyzację w zarządzaniu pocztą Outlook.

Reguły wiadomości – informacje podstawowe

Foldery i reguły to dwa podstawowe narzędzia, które pozwalają skutecznie organizować wiadomości email. Dzięki nim skrzynka odbiorcza zawsze będzie uporządkowana, a Ty szybko zidentyfikujesz wszystkie potrzebne Tobie wiadomości. Tworzenie folderów pozwala na szybkie filtrowanie wiadomości, a co za tym idzie stosowanie reguł, które pozwolą zautomatyzować Tobie cały proces porządkowania korespondencji.

Folder w programie Poczta Outlook to miejsce do sortowania i przechowywania czegoś, co chcesz przechować i zachować. Na przykład możesz utworzyć folder Umowy i przenosić do niego wiadomości z ważnymi załącznikami.

Reguła wiadomości definiuje akcję, która ma miejsce po odebraniu nowej wiadomości e-mail. Reguły to sposób na zautomatyzowanie działań w Outlooku, które normalnie, trzeba by wykonywać ręcznie. Reguły to działania podejmowane, jeśli wiadomość spełnia z góry określone kryteria.

Reguły umożliwiają automatyczne przenoszenie, oznaczanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Możesz użyć reguł do sortowania nowych jak i już otrzymanych wiadomości do wyznaczonych folderów. Kiedy reguła będzie już aktywna, otrzymana wiadomość od razu trafi tam, gdzie powinna.

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Jak tworzyć reguły wiadomości w Poczta Outlook?

Możesz zainicjować tworzenie reguł bezpośrednio z paska akcji w głównym widoku Poczta Outlook lub w sekcji Plik. Twórz reguły wg. potrzeb, wcześniej tworząc foldery, które są pomocne w organizacji otrzymywanej korespondencji.

  1. Otwórz program Poczta Outlook
  2. Kliknij Reguły > Zarządzaj regułami i alertami.
    W menu Plik programu Outlook wybierz Reguły i alerty aby utworzyć nowe reguły wiadomości
  3. Opcjonalnie: kliknij Plik > Reguły i alerty.
    Wybierz Reguły i Utwórz regułę lub Zarządzaj regułami aby zautomatyzować filtrowanie poczty Outlook
  4. W zakładce Reguły wiadomości e-mail kliknij Nowa reguła.
    Utwórz nową regułę wiadomości w Outlook

Tworzenie reguły wiadomości Poczta Outlook składa się z kilku kroków:

  1. Wybierz szablon reguły, czyli z góry określoną akcję, jaką chcesz wykonać.
    Wybierz szablon reguły wiadomości w Outlook
  2. Określ warunki, a więc kiedy wiadomość ma podlegać danej regule. Możesz zaznaczyć jeden lub wiele warunków.

    Ważne! Budowanie reguły zależne jest od kolejności zaznaczania warunków. W polu Edytuj opis reguły zobaczysz jej pełną treść (akcję). Zmieniaj kolejność, aby utworzyć rozbudowane reguły wiadomości.

    Określ warunki na jakie reguła wiadomości w Outlook zadziała
  3. Kliknij odnośniki w Krok 2: edytuj opis reguły, określając ich wartości, np. adresy e-mail nadawców oraz foldery, do których wiadomość ma być przeniesiona.
  4. W kolejnym roku określ, co ma się stać z wiadomością. Podobnie jak w kroku wcześniejszym, zaznacza i odznaczaj akcje.
  5. W następnym kroku Poczta Outlook pozwala określić wyjątki, a więc sytuacje, w których tworzona reguła ma nie być wykonana.
    W zależności od wybranych warunków działania reguły zostaniesz poproszony o dodatkowe kryteria
  6. Zakończ konfigurację, podając nazwę reguły.
    W ostatnim kroku konfiguracji reguł wiadomości nadaj nazwę regule i zakończ ustawienia.

Możesz zaznaczyć dodatkowe opcje:

  • Uruchom tę regułę teraz…: spowoduje wykonanie reguły dla korespondencji, która już znajduje się w skrzynce odbiorczej.
  • Włącz tę regułę: spowoduje aktywowanie reguły od teraz.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

Co to jest favicon i jak dodać do strony WWW?

Poniższy artykuł przedstawia co to są Favicony, dlaczego warto je używać, jak ważne są do prowadzenia strony WWW oraz jak je dodać do swojej...

Błąd 302 – co to jest i jak naprawić?

W artykule zostało wytłumaczone co to jest błąd 302 i jak poradzić sobie z jego naprawą. Jest to komunikat błędu, który możemy napotkać...

Brotli – co to jest i dlaczego warto go używać?

W niniejszym artykule wyjaśniamy co to jest Brotli oraz jakie korzyści płyną z jego zastosowania. Dowiedz się więcej o tej metodzie kompresji...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl