Jak utworzyć nowy folder w poczcie Gmail?

Promocja na hosting

Tworzenie folderów i przenoszenie wiadomości stanowi jeden z fundamentalnych elementów funkcjonowania dobrze zorganizowanej skrzynki poczty elektronicznej. To również jedna z podstawowych funkcjonalności jaką oferują programy do obsługi poczty e-mail.

Poczta Gmail w odróżnieniu od wielu innych usług pocztowych jak również aplikacji do jej obsługi korzysta z mechanizmu etykiet. Etykiety nie segregują wiadomości w folderach, a oznaczają i filtrują wiadomości bezpośrednio w skrzynce odbiorczej. Z pozoru zupełnie inne rozwiązanie, które docelowo daje znacznie więcej możliwości od tradycyjnych folderów poczty elektronicznej.

Foldery poczty Gmail – informacje podstawowe

Wiadomości e-mail, przesyłane na adres poczty elektronicznej, umieszczane są w głównym folderze, tzw. skrzynce odbiorczej. Następnie ręcznie lub za pomocą odpowiednich filtrów mogą być przenoszone lub kopiowane do pozostałych folderów. Przenoszenie poczty do folderów lub jej kopiowanie, pozwala na wykonanie swego rodzaju segregacji wiadomości. Mogą to być wiadomości ważne, firmowe, prywatne czy odnoszące się do konkretnej tematyki – w tym obszarze użytkownik sam może zdecydować po co mu foldery. Ważnym aspektem ich funkcjonowania jest fakt, że segregują korespondencję zawierając jej kopię lub oryginał.

Na przeciw temu mechanizmowi wychodzi poczta Gmail, która nie oferuje funkcji folderów ale w zamian daje możliwość skorzystania z etykiet. Etykiety to funkcja oznaczania wiadomości e-mail (etykiety mogą być tworzone przez użytkownika). Podobnie jak w przypadku folderów, etykietowanie pozwala na łatwe wyświetlenie poszczególnych grup wiadomości. W czym więc etykiety są lepsze od folderów i co takiego innowacyjnego wnosi usługa poczta Gmail?

Etykiety Gmail nie powodują segregacji wiadomości w folderach. Wszystkie wiadomości umieszczone są w jednym folderze skrzynki odbiorczej. Posiadają etykiety a przez co możliwe jest ich szybki i łatwe filtrowanie. Każda wiadomość może posiadać wiele etykiet przez co może być przypisana do wielu kategorii. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz pewność, że w skrzynce odbiorczej zawsze znajdziesz wszystkie wiadomości i nie pogubisz ich kopii lub oryginałów po innych folderach.

Jak utworzyć nowy folder w poczcie Gmail?

Gmail nie posiada typowej funkcjonalności folderów poczty. W zamian oferuje etykiety:

  1. Zaloguj się do poczty Gmail w przeglądarce internetowej
  2. Po lewej stronie ekranu skorzystaj z opcji Zarządzaj etykietami (jeśli chcesz edytować i dodawać nowe) lub Utwórz nową etykietę (aby dodać nową).
    Po lewej stronie widoku poczty Gmail znajdziesz wszystkie utworzone foldery czyli etykiety Gmail
  3. Podczas dodawania nowej etykiety po prostu podaj jej nazwę i wskaż lokalizację  (opcjonalnie) na liście etykiet.
    Dodaj nową etykietę podając jej nazwę
  4. Oznaczanie wiadomości etykietami możesz wykonać na liście wiadomości lub po wejściu w wybraną wiadomość. Skorzystaj w tym celu z przycisku Etykiety.
    Przypisuj pojedynczym lub całej grupie wiadomości etykiety aby łatwiej zarządzać korespondencją
  5. Wybierz etykietę do której chcesz przypisać wiadomość. Możesz wybrać wiele etykiet.
  6. Korzystaj z etykiet po prawej stronie ekranu aby szybko filtrować wiadomości.

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Najtańszy hosting

Zastanawiasz się, czym właściwie jest hosting i jaki wybrać, aby nie przepłacać? Hosting to usługa, która umożliwia przechowywanie Twojej strony inter...

Jak przenieść stronę WWW z dhosting.pl na inny serwer w 48h?

    Jeśli masz już stronę internetową umieszczoną na serwerze u innego operatora jak np. dhosting.pl, możesz ją bezproblemowo przenieść do f...

Jak przenieść stronę WWW z Linux.pl na inny serwer w 48h?

    Jeśli masz już stronę internetową umieszczoną na serwerze u innego operatora jak np. linux.pl, możesz ją bezproblemowo przenieść do firm...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl