Czy mail wysłany z Gmail został odczytany?

Promocja na hosting WordPress

Wysłanie wiadomości e-mail zwykle kończy się dostarczeniem jej do adresata.

Przyjmuje się, że jeśli nie otrzymasz wiadomości zwrotnej typu Mailer Daemon, to korespondencja została dostarczona. Istnieją dodatkowe mechanizmy jak np. powiadomienie o dostarczeniu lub przeczytaniu wiadomości, które dodatkowo pomogą Tobie określić czy e-mail dotarł do adresata.

Wysyłanie i odbieranie wiadomości

Z reguły nie stosuje się żadnych dodatkowych mechanizmów które informowały by użytkownika czy wiadomość została wysłana. Większość programów pocztowych po prostu wyświetla stosowny komunikat o wysłaniu korespondencji lub zamyka okno jej redagowania. Wiadomość, która zostanie wysłana z poczty Gmail będzie widoczna w folderze Wysłane. To potwierdzenie, że korespondencja wyszła z Twojego konta i została przekazana do serwera pocztowego odbiorcy.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.


W chwili gdy wiadomość zostanie wysłana, kolejne kroki jej dostarczenia w tym powiadomienia o dostarczeniu, leżą po stronie serwera pocztowego adresata. Może on odrzucić wiadomość, np. uznając, że nie ma skrzynki pocztowej na którą wysyłasz wiadomość. Może też zaakceptować korespondencję, dostarczając ją do wskazanego konta e-mail.

Jeśli wiadomość z jakiś powodów nie zostanie wysłana lub nie uda się jej dostarczyć, otrzymasz powiadomienie Mailer Deamon. To techniczna wiadomość wysyłana przez serwer pocztowy, która wskazuje przyczyny braku możliwości dostarczenia wiadomości do adresata.

Czy mail wysłany z Gmail został odczytany?

Poczta Gmail nie oferuje typowego rozwiązania umożliwiającego uzyskanie informacji o tym czy wiadomość została dostarczona oraz czy została odczytana. Z informacji wskazanych wyżej wiesz już, że wysłanie wiadomości bez komunikatu zwrotnego, w większości przypadków potwierdza dostarczenie wiadomości. Może jednak skorzystać z funkcji żądania potwierdzeń zwrotnych.

Wskazana funkcjonalność jest dostępna wyłącznie w poczcie Gmail w pracy lub w szkole – poczta G Suite. Funkcja: Żądaj potwierdzeń zwrotnych to rozwiązanie spotykane w programach pocztowych. Warunkiem jego działania jest dostępność tej funkcji zarówno w kliencie poczty nadawcy jak również aplikacji z jakiej korzysta adresat.

Wysłana wiadomość jest oznaczona dodatkowym atrybutem, który aktywuje się w programie pocztowym adresata i pozwala mu wysłać szybko informację zwrotną. Nie musi tego robić, gdyż samo potwierdzenie zwrotne wciąż nie jest funkcją automatyczną, a odbiorca może sam zdecydować czy chce, np. odpowiedzieć na wiadomość czy tylko potwierdzić jej odebranie/odczytanie.

  1. Zaloguj się do poczta Gmail na swoje konto pocztowe.
  2. Utwórz nową wiadomość e-mail.
  3. W prawym dolnym rogu kliknij Więcej opcji (trzy kropki) >  Chcę otrzymać potwierdzenie odbioru.
    W opcjach redagowanej wiadomości e-mail znajdziesz dodatkowe funkcje żądania potwierdzenia zwrotnego.

Jeśli posiadasz hosting w Domenomania.pl możesz na nim umieścić swoją stronę WWW lub przechowywać pliki.


Po wysłaniu wiadomości e-mail, adresat (jeśli jego program pocztowy obsługuje tę funkcję) otrzyma dodatkowe powiadomienie o możliwości wysłania potwierdzenia zwrotnego. Nie oznacza to jednak, że wiadomość została odczytana.

Niektóre programy pocztowe reagują na potwierdzenie zwrotne nawet w chwili, gdy odbierzesz wiadomość i bez czytania oznaczysz ją jako przeczytaną. Dlatego mechanizm ten nie jest w pełni skuteczny i zależy tak samo od działania programów pocztowych jak i ręcznej obsługi konta przez użytkownika.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

Błąd 0x8004210B, 0x80042109 w Outlook – co zrobić?

Błąd 0x8004210B lub 0x80042109 pojawia się zazwyczaj podczas korzystania z klienta poczty e-mail. Zobacz co zrobić gdy pojawi się błąd...

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA) w DirectAdmin

DirectAdmin to panel administracyjny konta hostingowego, który daje możliwość zarządzania szeregiem funkcji oferowanych w ramach usług...

Jaki hosting dla e-commerce?

Wybór odpowiedniego hostingu dla e-commerce jest niezwykle ważny, dlatego wybór powinien być przemyślany. Podpowiadamy, na co należy zwrócić...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl