Korzystanie z systemu WordPress, szczególnie jeśli prowadzisz bloga lub stronę kontaktu, niesie za sobą duże prawdopodobieństwo, że otrzymasz wiadomość lub komentarz SPAM. Wiadomości i komentarze SPAM mogą być niebezpieczne, zawierać linki do stron trzecich, przekierowania do niebezpiecznych zasobów lub treści, których inni użytkownicy nie powinni czytać. CMS WordPress posiada wbudowany i gotowy do konfiguracji filtr komentarzy, ale możesz ręcznie oznaczać komentarze jako SPAM lub skorzystać z wtyczek antyspamowych.
Filtr komentarzy w CMS WordPress
Po zainstalowaniu i uruchomieniu systemu CMS WordPress od razu jest on zabezpieczony podstawową ochroną komentarzy. To wbudowane rozwiązanie działające wewnątrz CMS WordPress, które wymaga dodatkowej konfiguracji. W swoim założeniu pozwala na ograniczenie dodawania komentarzy określonym użytkownikom, np. po podaniu adresu e-mail lub zarejestrowaniu się oraz w przypadku gdy komentarz zawiera określoną liczę linków lub słowa.
Nie jest to typowe zabezpieczenie antyspamowe, ale często okazuje się bardzo skuteczne. Na początku, gdy Twoja strona dopiero będzie budowała swoją pozycję w sieci Internet, możesz spotkać się z typowymi komentarzami typu SPAM, zawierającymi linki do zewnętrznych witryn. Możesz je ograniczyć. Podobnie jak możesz od razu wprowadzić filtr słów, adresów e-mail i IP po których wybrany komentarz zostanie przekazany do kolejki oczekujących na moderację komentarzy lub od razu do kosza.
Jak oznaczyć wszystkie komentarze jako SPAM?
Mechanizm filtrowania komentarzy WordPress pozwala m.in. na ich automatyczne przekazanie do kolejki oczekujących do moderacji komentarzy. Możesz też ustawić, aby określone komentarze od razu były przenoszone do kosza. Zanim zaczniesz korzystać z wtyczek antyspamowych i wprowadzać zaawansowane zabezpieczenia antyspamowe, oznaczaj wybrane komentarze jako SPAM. Pozwoli to później wtyczkom na identyfikację takich wiadomości oraz lepsze zarządzanie komentarzami i potencjalnym spamem.
- Zaloguj się do WordPress (wp-admin).
- Przejdź do sekcji: Komentarze.
- Przejdź odpowiednio do zakładki Wszystkie lub Oczekujące.
- Najedź kursorem na wybrany komentarz i kliknij Oznacz jako spam
- Możesz zaznaczyć też wiele komentarzy i wybrać masowe działanie: Oznacz jako spam.
Komentarze zostaną przeniesione do zakładki SPAM. W podstawowej konfiguracji CMS WordPress pozostaną tam do czasu ich usunięcia lub zainstalowania wtyczki antyspamowej. Ta może zapewnić Tobie możliwość „uczenia” lub wprowadzi dodatkowe zabezpieczenia i filtry.