Potwierdzanie adresu e-mail przy domenach globalnych

Promocja hosting za 1 zł na 6 miesięcy

Konieczność potwierdzania adresu e-mail przy domenach globalnych została wprowadzona wraz z nowym regulaminem przez ICANN w dniu 1 stycznia 2014. Od tamtego momentu aż do dzisiaj wprowadzony został wymóg potwierdzania swoich danych przez abonentów domen globalnych.

Wiadomość potwierdzająca dane (ang. registrant validation email) wysyłana jest do abonentów domen globalnych w przypadku wystąpienia poniższych operacji na domenie:

W celu potwierdzenia danych, należy odebrać wiadomość e-mail, która została wysłana na adres abonenta domeny i kliknąć link weryfikacyjny, znajdujący się w treści przesłanej wiadomości.

Wiadomość wysyłana jest na niezweryfikowany adres

Wiadomość potwierdzająca dane jest wysyłana tylko na niezweryfikowany adres e-mail. Jeśli Twój adres e-mail otrzymał już wcześniej weryfikacyjną wiadomość, którą już potwierdziłeś, to ponowna wysyłka wiadomości weryfikacyjnej już nie nastąpi na ten sam adres e-mail. Zamiast tego możesz otrzymać wiadomości służące do potwierdzania zmiany danych na domenie globalnej.

Podczas zmiany danych abonenta domeny globalnej (tzw. cesja), potwierdzająca wiadomość e-mail wysyłana jest na adres nowego abonenta, na którego własność ma przejść domena po zakończonej cesji.

Kiedy wysyłana jest weryfikacyjna wiadomość?

Wiadomość z linkiem potwierdzającym adres e-mail dla domeny globalnej wysyłana jest w dniu wykonania operacji na domenie globalnej. Jeśli link weryfikacyjny nie zostanie kliknięty, to wysyłka wiadomości jest ponawiana na piąty, dziesiąty oraz trzynasty dzień po wykonaniu operacji na domenie globalnej. Jeśli otrzymałeś wiele wiadomości z linkiem do potwierdzenia, to wystarczy, że potwierdzisz jedną z nich.

Weryfikacje adresu e-mail należy zrealizować do 15 dnia po wykonaniu operacji na domenie globalnej.

Co się stanie, jeśli potwierdzę adresu e-mail?

Jeśli w ciągu 15 dni od wykonania operacji na domenie globalnej nie potwierdzisz adresu e-mail, to domena globalna zostanie zablokowana i zostanie na niej ustawiony status: ClientHold.

Zablokowanie domeny globalnej z powodu braku potwierdzenia adresu e-mail nie oznacza jej usunięcia. Aby odblokować domenę znajdującą się w statusie ClientHold, należy kliknąć link weryfikacyjny, który został wysłany na adres e-mail abonenta domeny globalnej.

Nie mam dostępu do adresu e-mail domeny

Jeśli nie masz dostępu do adresu e-mail abonenta domeny lub po prostu jest on nieprawidłowy, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nasz konsultant wskaże rozwiązanie, które umożliwi zaktualizowanie adresu e-mail i ponowi wysyłkę weryfikacyjnej wiadomości na nowy adres e-mail.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja hosting za 1 zł na 6 miesięcy