Potwierdzanie zmiany danych przy domenach globalnych

Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

Konieczność potwierdzania zmiany danych przy domenach globalnych została wprowadzona w dniu 1.12.2016. Proces potwierdzania zmiany danych przy domenach zdecydowanie podnosi bezpieczeństwo abonentów domen, np. zabezpiecza przed przechwytywaniem domen (tzw. hijacking).

Wszyscy właściciele wszystkich domen globalnych oraz domen z rozszerzeniami *.us oraz *.co przy każdej próbie zmianie danych są zobligowani do ich potwierdzania (dotyczy to zarówno aktualizacji danych obecnego abonenta oraz zmiany danych abonenta na inny podmiot).

Proces potwierdzania zmiany danych występuje przy domenach globalnych oraz domenach z rozszerzeniem *.us oraz *.co

Na czym polega potwierdzanie zmiany danych przy domenach?

Wymóg potwierdzania operacji zmiany danych przy domenach występuje przy każdej próbie zmiany danych przy domenie, takich jak: nazwa firmy, imię i nazwisko czy adres e-mail dysponenta domeny.

W celu potwierdzenia zmiany danych przy domenie wysyłana jest wiadomość e-mail z linkiem, który służy do potwierdzenia operacji zmiany danych. Przesłany w wiadomości link weryfikujący ma ważność 14 dni – w tym czasie powinieneś odebrać wiadomość i kliknąć przesłany link, aby potwierdzić zmianę danych przy domenie.

Jeśli nie wykonałeś wcześniej potwierdzania adresu e-mail przy domenie globalnej, to podczas próby zmiany danych możesz otrzymać dwie wiadomości e-mail: jedną służąca do potwierdzenia adres e-mail oraz drugą do potwierdzenia operacji zmiany danych przy domenie.

Potwierdzanie zmiany adresu e-mail przy domenach

Jeśli chcesz zmienić adres e-mail abonenta domeny, to podczas procesu potwierdzenia zmiany danych wysyłane są dwie wiadomości e-mail. Pierwsza wiadomość z linkiem do potwierdzenia zostanie wysłana na „stary” adres e-mail, a druga na „nowy” adres e-mail, który chcesz ustawić.

Przesłane na dwa adresy e-mail linki mają ważność 14 dni. Wymagane jest potwierdzenie zmiany danych poprzez kliknięcie linków przesłanych na dwa adresy e-mail. Jeśli nie zostanie to wykonane (np. zostanie kliknięty tylko jeden link), to proces zmiany adresu e-mail zostanie anulowany. Po kliknięciu dwóch przesłanych linków, na „stary” i „nowy” adres e-mail zostanie wysłana wiadomości e-mail potwierdzająca zmianę adresu e-mail przy domenie.

  • Podczas zmiany danych przy domenie nie następuje zmiana adresu e-mail – wysyłana jest jedną wiadomość e-mail do potwierdzania zmiany danych.
  • Podczas zmiany danych przy domenie zmianie ulega adres e-mail – wysyłane są dwie wiadomości e-mail do potwierdzenia zmiany danych (na „stary” i „nowy” adres e-mail).

Jeśli posiadasz wiele domen globalnych lub z rozszerzeniem *.us oraz *.co, to wiadomości potwierdzające zmianę danych wysyłane są dla każdej domeny przy każdej próbie zmiany danych.

Nie mam dostępu do aktualnego adresu e-mail dodanego przy domenie

Jeśli aktualny adres e-mail dodany przy domenie jest nieprawidłowy, nieaktualny lub po prostu nie masz do niego dostępu, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nasz konsultant wskaże rozwiązanie, które umożliwi zaktualizowanie adresu e-mail i ponowi wysyłkę wiadomości potwierdzających zmianę danych na nowy adres e-mail.

Potwierdziłem zmianę danych przy domenie, co dalej?

Po każdej zakończonej operacji zmiany danych przy domenach globalnych oraz z rozszerzeniami *.co i *.us (czyli po kliknięciu linku potwierdzającego zmianę danych), następuje tymczasowa blokada domeny przed transferem do innego operatora, która trwa 60 dni.

Po nałożeniu blokady transferu nie można jej zdjąć, czyli w przypadku chęci transferu domeny do innego operatora wymagane jest odczekanie 60 dni.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie