Jak wstawić załącznik z dysku OneDrive w Outlook?

Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

Duże zmiany w sposobie udostępniania plików wniosły dyski online, które pozwoliły przede wszystkim znieść limit rozmiarów plików jaki możemy przekazać. Dowiedz się, w jaki sposób dodać załącznik z dysku OneDrive w aplikacji Poczta Outlook.

Dodawanie załączników do wiadomości e-mail stanowi nieodłączny element korzystania z poczty elektronicznej. W ten sposób możesz szybko przesłać dokumenty, obrazy, zdjęcia lub inne pliki, które powinny zostać przekazane na konto e-mail adresata.

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami internetowymi, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Załączniki i dyski w chmurze – informacje podstawowe

Dodawanie załączników do wiadomości e-mail to pożądaną w programach pocztowych funkcjonalność. Umożliwia dodawanie dowolnego typu pliku jako załącznika, który zostanie wysłany wraz z wiadomością e-mail. Jednak w każdym przypadku, niesie za sobą pewne ograniczenia. Jeśli przykładowo korzystasz z klienta poczty e-mail typu Webmail, ograniczeniem może być rozmiar pliku, jaki możesz dodać do wiadomości. Z kolei wysyłanie wiadomości e-mail za pomocą programów pocztowych, uzależnia się na swój sposób od prędkości internetu.

W teorii nie stanowi to dla większości użytkowników żadnego problemu, i rozmiar załącznika i prędkość Internetu, jakim dysponują, jednak mogą pojawić się sytuacje gdy będziesz chciał ominąć te „ograniczenia”. W ostatnich latach dyski w chmurze zyskały na ogromnej popularności, a ich stały rozwój, pozwala dziś uznać, że są one już zintegrowane z większością popularnych aplikacji, w których faktycznie mogą one być pomocne.

Jednym z popularnych dysków sieciowych jest oczywiście OneDrive, który stanowi usługę Microsoft. Trudno więc nie zauważyć, że OneDrive jest w pełni zintegrowany z Outlook i bez problemu możesz dodawać pliki z dysku w chmurze. W jaki sposób działa ten mechanizm? W odróżnieniu od klasycznego dodawania załączników do wiadomości pliki umieszczane są w chmurze. Jest to wygodne, gdyż większość urządzeń, np. telefonów Android, pozwala, np. na automatyczną synchronizację plików urządzenia z chmurą. W ten sposób pomijasz cały proces przesyłania plików, a po prostu wybierasz je z lokalizacji sieciowej.

Korzystanie z dysku w chmurze pozwala też znieść limity rozmiaru załącznika. Jedynym limitem jest w tym przypadku ograniczenie techniczne dostawcy usługi, a więc maksymalny rozmiar pliku, jaki możesz umieścić na dysku. To wielokrotność tego, co mógłbyś zrobić, korzystając z poczty WebMail.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak wstać załącznik z dysku OneDrive w Outlook?

Podczas redagowania wiadomości możesz wybrać źródło, z którego chcesz dodać plik. Jednym z dostępnych źródeł załącznika jest lokalizacja w sieci Web, np. dysk OneDrive.

Jeśli posiadasz konto Microsoft i korzystasz  usługi Poczta Outlook jako aplikacji na komputerze, domyślnie posiadasz dostęp do usługi OneDrive, która stanowi także integralną część integracji z systemem Windows.

  1. Uruchom program pocztowy Outlook.
  2. Kliknij Nowa wiadomość e-mail.
  3. Utwórz wiadomość poprzez dodanie adresata, tematu i treści.
  4. Kliknij: Dołącz plik.
    W którym miejscu znajduje się opcja, by dodać załącznik?
  5. Wybierz Przeglądaj lokalizacje w sieci Web > OneDrive.
    Po zaznaczeniu lokalizacji w sieci Web wybierz załącznik do udostępnienia
  6. Wybierz plik do udostępnienia.
  7. Wybierz czy dodawany plik ma być lokalizacją w sieci (udostępnik link) czy załącznikiem tradycyjnym (plik dołączony do wiadomości).
    Udostępnij link w wiadomości e-mail lub dołącz plik jako kopię
  8. Zredaguj wiadomość i wyślij ją.

Dodawanie załącznika z dysku w chmurze jest bardzo proste. Zwróć też uwagę, że możesz wybrać spośród kilku opcji dodawania załącznika:

  • Ostatnio używane elementy: to lista elementów, które były w ostatnim czasie edytowane lub utworzone w systemie Windows lub innych aplikacjach,
  • Dołącz element: skorzystaj z elementów Outlook takich jak wizytówka, aby załączyć ją do wiadomości e-mail,
  • Przeglądaj lokalizacje w sieci Web: wybierz dysk w chmurze, np. OneDrive,
  • Przeglądaj ten komputer: wskaż lokalizację pliku na dysku komputera.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy