Treści publikowane na blogach są częścią tzw. Content Marketingu, czyli marketingu treści. Adekwatny content wpisów, który skończy się np. zakupem, pomoże Tobie zamienić odwiedziny danego użytkownika w zysk.
Jak blogować, aby użytkownicy wracali?
Zacznij dzielić się z wiadomościami o produktach, ich przeznaczeniu, pielęgnacji czy zastosowaniu. Zamiast powtarzać popularne hasła reklamowe, spróbuj napisać konkretny tekst, który odpowiada na pytania użytkowników.
Pamiętaj, że wpisy opublikowane w social-media potrafią krążyć po Internecie w postaci tzw. virali i umożliwiają przyciąganie dodatkowych klientów. Uznaje się, że dobrze napisane artykuły są bardziej skuteczne w promocji niż najpopularniejsze formy reklamy.
Aby ludzie chcieli odwiedzać Twój blog:
- zaplanuj nawigację na blogu: struktura kategorii, sekcji, tagów. Dobra nawigacji pozwoli użytkownikowi łatwiej poruszać się po stronie w poszukiwaniu przydatnych treści,
- wybierz jeden styl pisania i stosuj go przy wszystkich tekstach – bądź spójny. Tekst możesz pisać z nutą humoru, przyjaźnie, w tonie oficjalnym lub neutralnym – to już zależy od grupy docelowej,
- publikuj artykuły i posty z użyciem dodatkowych animacji czy materiałów video. Dziel teksty na akapity, rozdziały, umieszczaj tabele oraz inne dodatkowe elementy typografii jak: numerowanie, punktowanie,
- jeśli tworzyć zdjęcia i grafiki do wpisów to projektuj je w podobnym stylu, np. z użyciem spójnych oraz podobnych elementów. Buduj swoją markę przy wielu obszarach, np. dodając znak wodny do swoich zdjęć.
Jeżeli Twój sklep internetowy ma tematykę akcesoriów kuchennych, dobrym pomysłem może być umieszczenie w blogu przepisów kulinarnych, ciekawych i angażujących opisów zastosowania produktów, interesujących historii, itp. Każdy wpis będzie pracował na pozycję w wyszukiwarce Twojego bloga i całej witryny WWW.
Stwórz blog na stronie lub sklepie internetowym
Jeśli jesteś posiadaczem sklepu internetowego lub prowadzisz sprzedaż na stronie WWW, możesz bardzo szybko utworzyć blog internetowy. Mechanizmy bloga, które pozwalają na szybką publikację artykułów są wbudowane w popularne aplikacje CMS takie jak: WordPress czy Joomla!